Ga naar inhoud

Herbstfahrt 2013, 19 - 20 oktober. Die 1000 kurven edition.


mohikaan

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Die komen er niet. Alles gaat nog op the old fashioned way: Michelin kaart op de klep, gele marker erbij en aanstrepen maar!

Uhm, ik heb geen van bovengenoemde, ik zit in het digitale tijdperk.....

Neem aan dat in ieder geval de coordinaten van het eerste vertrekpunt bekend worden?

De rest zal ik dan achter iemand bips aan rijden vermoed ik...

Link naar reactie

................. heb wel alvast hotels geboekt voor de 19 okt Harry's Vinothek & Restaurant in Traben-Trarbach en een extra dag

Ed & Carla

Over 1 maandje is het zover. Ik verwacht prachtig, zonnig, najaars weer, dan zullen alle hotels "last minute" vol geboekt worden met gezinnen die in de herfstvakantie nog in de bossen willen struinen.

Heb even bij Booking.com gekeken : Harry's Vinothek & Restaurant in Traben Trarbach, heeft voor de zaterdagavond nog 2 kamers vrij. Er zijn geen annuleringskosten (meestal tot 3 dagen), dus reserveren heeft weinig risico.

Voor degenen die enthousiast geworden zijn bij het zien van de fotoos/films van de Europatour :

Hoewel de bergen er wat minder hoog zijn als in de Dolomieten :lol: , is er ook maximale Driversfun met bochtige afdalingen en dito hellingen.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Het eindpunt zou in een tot restaurant omgebouwd spoorwegstationnetje zijn bij Aken.

Ben daar een paar maanden gelden wezen kijken, was leuk/ludiek, maar hadden weinig parkeerplaats en toch wat simpele (klap?) stoeltjes.

Knoop doorgehakt, het afsluitend diner is in de Teuterhof in Wurselen (Grote Biergarten, Bekend bij de deelnemers aan een Limborit in april 2011).

Als je hun website ( en de menukaart) bekijkt, krijg je er nu al zin in! http://www.teuterhof.de/

Zal de route aanpassen en volgende week online zetten

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Klopt!. Het is natuurlijk ook fantastisch als je de hele vrijdag(middag) al in de Ardennen kunt rond toeren.

Maar mss zijn er mensen die wat tegen 2 nachten hotel aanhikken. Dat hoeft dus niet.

Link naar reactie

Vrijdag vrij kunnen nemen dus bij deze onze ( Marco & Christina ) definitieve aanmelding.

Vrijdagavond overnachten we in B&B Bel Natura - Couette et Cafe in Stavelot

Zaterdagavond overnachten we in Harry's Vinothek & Restaurant in Traben-Trarbach

Link naar reactie

Jullie staan er bij!

Nog 2 1/2 week !!

Hier alvast een voorproefje van de Drivers Fun. (Zeker leuk voor de mensen die dit jaar niet mee geweest zijn met de Europarit).

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Ha, ha, klopt. Fuchshoven lag al op de route, maar dan komende vanaf Musch.

Reden is dat dit traject langs een mooi riviertje loopt (Ik stel de ritten samen als een combinatie van bochtige wegen en natuurschoon).

Het laatste stukje van de K17, van Reitenscheid naar Fuchshoven is (als je de kaart uitvergroot), idd heel erg bochtig.

Op veler verzoek is de route dus iets omgelegd (en 5 km langer geworden)

Link naar reactie

Nog een opmerking over de routekeuze:

De K17 staat op de landkaarten aangegeven als een WITTE lijn. Dat zijn dus smalle wegen, niet bedoeld voor doorgaand verkeer.

Juist in de bergen hebben dat soort weggetjes veel vorstschade/slecht wegdek.

Op zaterdag is er vlak voor de lunchpauze ook zo'n SCHITTEREND weggetje, smal, bochtig, bergopwaarts over beboste berghellingen.

Het wegdek was echter slecht en ben bang voor klachten van deelnemers.

Route heb ik daarom omgelegd (meer richting Gerolstein) = ook mooi, maar niet spectaculair.

Link naar reactie

Beste mensen,

Helaas moeten wij ons voor deze rit afmelden door omstandigheden...hotel is ook reeds afgezegd dus er is daar nog een plekje vrij...

@Henk, als het mogelijk is zouden we wel graag de route ontvangen zodat we hem een andere keer alsnog kunnen rijden..

veel plezier. maar dat komt, na het zien van het filmpje, vast wel goed!

Link naar reactie

Jammer, jullie missen wel de mooie HERFST rit door de bossen, met de groep.

Wat betreft boekingen:

Als de hotels kort voor de trip niet volgeboekt zijn, zullen ze wel kamers voor 1 nacht verhuren (als je geluk hebt, ook nog met lastminutekorting!)

Dit klopt! Inmiddels zijn er meerdere hotels in STAVELOT / TROISPOINT die graag de kamer voor alleen de vrijdagavond verhuren. (sommigen met korting).

Als het dat weekeinde mooi weer wordt, zullen ze wel snel vol raken.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.