Ga naar inhoud

Herbstfahrt 2013, 19 - 20 oktober. Die 1000 kurven edition.


mohikaan

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van vragen en overig PM verkeer, even een update over de hotels.

In de openingspost kun je lezen wie er in welk hotel geboekt hebben ("Le Beau Site" in Trois Points en "Die 4 Lowen" in Traben Trarbach).

Marlies en Roy rijden zaterdagochtend vanuit Nederland naar het startpunt in Trois Point en hebben in Traben Trarbach geboekt in :

http://www.booking.com/hotel/de/harrys-vinothek-und-restaurant.nl.html?aid=311093;label=hotel-20499-be-dEXDVMQbmyM8XC3ojv2DXwS710144964%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=2a811d67bde4f825b86dc995c512cf5d;dcid=2;label=postbooking_confpage

Ziet er ook goed uit!

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Hi Henk indien mogelijk wil ik ons opgegeven maar onder voorbehoud. heb wel alvast hotels geboekt voor de

18 okt B&B Bel Natura - Couette et Café voor de

19 okt Harry's Vinothek & Restaurant in Traben-Trarbach en een extra dag

20 okt Hotel Restaurant Vijlerhof in Vijlen.

Ed & Carla

aangepast door Z-ttree
Link naar reactie

Leuk Ed, denk als tegen die tijd de weerberichten goed zijn, er nog wel meer zullen aansluiten, want het is een sportieve rit (het zijn wel meer dan 1000 kurven) door een heel mooi landschap en relatief dicht bij (Zuid) Nederland.

Link naar reactie
  • Administrator

Als ik van ons huis naar dat van mijn schoonvader rijd, ben ik ook al 30 bochten verder. 60 op en neer en dat al ettelijke keren deze week...

Link naar reactie

Als ik van ons huis naar dat van mijn schoonvader rijd, ben ik ook al 30 bochten verder. 60 op en neer en dat al ettelijke keren deze week...

Kijk, dat bedoel ik. Het zullen dus meer dan 1000 kurven zijn :lol:

Maar jouw bochtjes voldoen niet aan de tekst uit de Cupsong : We will drive the long way round. The one with the prettiest of views. It's got mountains, it's got rivers, it's got sights to give you shivers.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

want het is een sportieve rit

Vorig jaar werd het tempo helaas heel erg uit de rit gehaald doordat er mensen met een 4-cilinder meereden die het pk geweld van de 6 cilinders niet bij konden houden... (en doordat ik motorpanne kreeg op terugweg :lachen: )

Hoe heb je dat dit jaar opgelost Henk?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Kleine update.

Voor paar dagen een famiie reunie in Bastogne gehad.

Was goede gelegenheid om weer stukjes van de route te rijden (en aan te passen :) )

resultaat :

- (Nog) betere lunch locatie gevonden. Opm, had er voor 6 Euro(!) een 3 gangen lunch met Snitzel in Rahmsaus + berg fritatten. (Ben nog aan het herkauwen).

- De afdaling naar de Moezelvallei bij Piesport is mooi. Zowel het landschap als de kurven!

- De laatste 30 km naar het eindpunt bij Aken, had ik op Mapsouce/Google Earth uitgevogeld. Ik verwachte toch wel een verstedelijkt gebied, maar het bleek in de praktijk tot de laatste kilometer, een hele mooie, ook nog heuvelachtige, route te zijn.

Conclusie : het is 2 dagen lang een schitterende rit met veel afwisseling in landschap en hoogte verschillen.

Er zijn nog plaatsen over en ......, volgens de CUPSONG:

"It's the long way run, with the prettiest of views.

It's got Mountains, It's got Rivers,

It got sights to give you shivers,

but it sure would be prettier with YOU! :lachen:

https://www.facebook.com/photo.php?v=559661504098232&set=vb.100001631610264&type=2&theater

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

De Europa rit (naar Italie) komt steeds dichterbij. Er zijn mensen die in die periode niet kunnen, het te ver vinden, angst hebben voor de hoge bergen etc.

Het leuke voor die mensen is :lol: , dat ze nog mee kunnen met deze 1000 kurven rit.!!!! Die is nu over exact 2 maanden

Voordelen: geen snipperdagen nodig, Slechts 1 of 2 overnachtingen, Maximale ravijndiepte slechts 100m :lol:

Leuke deelnemers (tot nu toe :lachen: )

Pittig doorrijden, met tijd voor terrasjes :gathering: /fotomomenten onderweg.

Dromerige oude stadjes, beboste hellingen, vergezichten, met als kers op de taart, de verrassend mooie Moezel vallei :) .

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het leuke voor die mensen is :lol: , dat ze nog mee kunnen met deze 1000 kurven rit.!!!! Die is nu over exact 2 maanden

Pittig doorrijden,

.

Veel forumgebruikers waarderen je inzet, mijn ervaring leerde me dat het pittig Kurvenfahren niet voor iedereen een topprioriteit is. En het open rijden zou rond die periode wel eens kunnen tegenvallen aan Moezel en Eifel..

Ik kan je wel bevestigen dat de afdaling bij Piesport een aanrader is, maar je kan aan de Moezel contstant leuke wegen vinden door het dal uit en weer in te rijden.

Enne, het is HerbstfaHrt en DIE 1000 Kurven :cool:

aangepast door navigator
  • Like 1
Link naar reactie

..... me dat het pittig Kurvenfahren niet voor iedereen een topprioriteit is.

Zo hoog als het tempo bij de Limboritten in de Eifel en Ardennen (vorige jaren), zal het tempo niet liggen.

Maar het is geen rustig toeristen ritje. Het is nu eenmaal leuk om een beetje snel over bochtige wegen te rijden. Bovendien moer er 200km/dag afgelegd worden.

Wat betreft het weer, De paasrit werd vnl op winterbanden gereden (sneeuwkettingen waren net niet nodig). Ik gok op een mooie herfst :geh_wech_po:

Overigens bedankt voor correcties, hoop dat een Admin er iets aan kan doen

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Heb je mijn onderschrift niet gelezen? :lol:

In mn eigen postings heb ik : Bewerken> uitgebreid bewerken. Maar daar kan ik de topic titel niet mee veranderen.

Meer knoppen zie ik niet

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.