Ga naar inhoud

30 Juni. Midzomernachtrit Friese Merengebied


ZZZ-Woudsend

Aanbevolen berichten

Mede geïnspireerd door de prachtige Paas rit organiseer ik een mooie rit in het Noorden des land. Een midzomernachtrit. Dwars door het Friese meren gebied in de Zuid-west hoek. Een tocht over kleine landelijke wegen, door de weilanden, bossen en uiteraard langs diverse meren en watersport dorpjes.

De start is in de avonduren. In het kleine watersportdorpje Woudsend (ongeveer een uurtje rijden van af Utrecht).

Datum: zaterdagavond 30 juni

Startlocatie en finish: Grand Cafe "de Watersport"

Adres: Iewal 14, 8551PS Woudsend

afbeelding27.png

Café de Watersport is een begrip in waterminnend Nederland en daarbuiten. Ik ben momenteel bezig om voor ons een ontheffing bij de gemeente te regelen zodat alle Z'jes langs de waterkant mogen staan. (En dat valt nog niet mee...)

Vanaf 19.30 uur is het verzamelen Grand Cafe de Watersport. Er staat koffie / thee met Friesche oranjekoek klaar. Vervolgens starten we om exact 20.30 uur. Halverwege de tocht zien we hopelijk de zon in het IJsselmeer verdwijnen (rond een uurtje of 22.00). De finish zal in het donker / de schemering plaats vinden. Ergens tussen 23.00 en 00.00. Wederom bij Grand café de Watersport :drank:Daar sluiten we in stijl af met diverse kleine hapjes / canapees en een borrel waarbij de eerste consumptie (naar keuze) bij de kosten is inbegrepen

Kosten:

13,50 euro per persoon

of 4,30 euro voor alleen koffie / thee met gebak bij de start van de rit.

Mag ik jullie vragen om dit bedrag (per persoon) voor 21juni over te maken op bankrekeningnummer:

61.82.51.790

t.n.v. P.E. Overwijk

Graag onder vermelding van "midzomernachtrit + forumnaam"

Deelnemers:

1. Individual (betaald, koffie + borrel (1x))

2. BMW-Z-CSi + Lotte (betaald, koffie + borrel 2x))

3. JK-Z4-3.0i (betaald, koffie + borrel (1x))

4. Guido-K (betaald, koffie + borrel (1x))

5. Enzo-Sebastian

6. Sjonnie Kroket (betaald, koffie + borrel (1x))

7. Ruudoo (onder voorbehoud)

8. Martind8b (betaald, koffie + borrel (2x))

9. ZZZ- Woudsend

10. Davids Z3 (onder voorbehoud)

11. Lady & Co (betaald, koffie + borrel (2x))

12. piotrus (betaald, koffie 1x))

13. Z3 Widebody

14. Eddo61(betaald, koffie + borrel (2x))

15. erikh (betaald, koffie + borrel (2x))

16. Z3Mrunner

17. Z-ttree (betaald, koffie + borrel (2x))

18. JuLiZ3 (betaald, koffie + borrel(2x))

19. MdV

20. Zetti (betaald, koffie (2x)

21. Stevenflappy

22. Bojan (betaald, koffie + borrel (2x))

23. Gessel (betaald, koffie + borrel (2x))

24. Merlijn (betaald, koffie + borrel 1 x)

25. Driez (betaald, koffie + borrel (2x))

26. EzZzy Rider (betaald koffie + borrel 2 x)

Nieuwe aanmeldingen blijven natuurlijk welkom!

aangepast door ZZZ-Woudsend
  • Like 3
Link naar reactie
  • Administrator

Patrick, wij zouden graag meegaan, maar vrijdag is dan voor ons de koopavond in onze nieuwe toko, dus dat gaat hem helaas voor ons niet worden :(.

Wel mooi initiatief en ook mooi gebied, dus dat gaat vast wel goedkomen met de aanmeldingen.

Suc6! :thumbup:

Gr. Rob

PS. Mochten we je nog van (non)chaos adviezen kunnen voorzien, schroom niet om Roger of mij te vragen! :lol:

Link naar reactie

top initiatief. alleen voor ons wel een kolere eind rijden voor een avond. ik/we gaan er nog eens over denken.

hopelijk in ieder geval voldoende deelnemers uit die hoek.

Link naar reactie

Leuk idee, ik ben erbij!

Sowieso is dat een uithoek die zelden gezien wordt door mensen die het abn beheersen.... :lol:

Z only :sCo_unsure:

Tegen die tijd heb jij wel weer de nodige z3 en z4's versleten hoor.... :sFun_whistle:

Link naar reactie

Z only :sCo_unsure:

Op een enkele uitzondering na ^_^ Dus uiteraard is ook de 6 van harte welkom!

top initiatief. alleen voor ons wel een kolere eind rijden voor een avond. ik/we gaan er nog eens over denken.

hopelijk in ieder geval voldoende deelnemers uit die hoek.

de Achterhoek is voor de meesten ook niet naast de deur. Geloof me....het is de moeite waard. Maar ja...je hebt gelijk. Het is voor veel mensen een stukje sturen. Al denken velen dat Friesland ter hoogte van de Noordpool ligt. En toch ben je in minder dan een uur in hartje Amsterdam. En laten we nou eerlijk zijn...een uurtje langer sturen in je Z is toch ook niet echt een straf.

Origineel initiatief. Ik ben er voor te porren! Bij voorkeur op een zaterdag.

Bij deze! Het wordt zaterdag 30 juni. Wellicht dat een mod of admin de topic titel wil aanpassen?

Link naar reactie

.. alleen voor ons wel een heel eind rijden voor een avond. ik/we gaan er nog eens over denken.

hopelijk in ieder geval voldoende deelnemers uit die hoek.

Mensen die van verder weg komen, kunnen er ook een weekeindje friesland van maken!

Sloten, Makkum en Hindelopen zijn schilderachtige stadjes. Sneek is een sfeervolle winkelstad.

Een mooie avondrit, een hotelletje vlak bij het watersportcafe waar de afsluitende borrel is, een flesje massageolie en het weekeind kan eigenlijk al niet meer stuk.

Link naar reactie

Mensen die van verder weg komen, kunnen er ook een weekeindje friesland van maken!

Sloten, Makkum en Hindelopen zijn schilderachtige stadjes. Sneek is een sfeervolle winkelstad.

Een mooie avondrit, een hotelletje vlak bij het watersportcafe waar de afsluitende borrel is, een flesje massageolie en het weekeind kan eigenlijk al niet meer stuk.

Henk...ik had het niet beter onder woorden kunnen brengen :clapping:

Kan ik je bijschrijven?

Link naar reactie

Een aantal hebben aangegeven er een weekendje weg van te willen maken. Is er wellicht behoefte aan accommodatie? Ik kan bij voldoende interesse polsen of we gebruik kunnen maken van de groepsaccommodaties van een van de vele zeilscholen hier in de regio. In de meeste gevallen verbouwde boerderijen aan het water. De accommodatie is eenvoudig (slaapzalen, bar + zelfbediening) maar je betaalt er ook slechts een knaak en een bos wortelen voor. Uiteraard kan de rit dan vervolgens bij de zeilschool eindigen aan de bar :gathering: .

De liefhebbers kunnen de dag daarna een zeilbootje huren.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Een mooie avondrit, een hotelletje vlak bij het watersportcafe waar de afsluitende borrel is, een flesje massageolie en het weekeind kan eigenlijk al niet meer stuk.

Alleen 9 maanden later ben je de Sjaak.. :)

Ik zal kijken of ik aan deze rit mee kan doen.. met een Friese-vader ben ik eigenlijk wel een beetje verplicht. :petje:

"Butter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries" :lol:

Link naar reactie

Alleen 9 maanden later ben je de Sjaak..

Ik zal kijken of ik aan deze rit mee kan doen.. met een Friese-vader ben ik eigenlijk wel een beetje verplicht. :petje:

"Butter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries" :lol:

Top! Ik zet je er gewoon bij. Inmiddels meer dan 10 aanmeldingen dus...RIT GAAT DOOR ;)

Ik start de voorbereidingen. Details volgen in de openingspost. Aanmeldingen blijven uiteraard welkom!

Link naar reactie

super initiatief :clapping:

Ook Friesland is prachtig; en a "Midsummer Night" rit lijkt me heerlijk.

Hans is er op dit moment niet, maar het is het begin van onze vakantie; zet ons er maar bij onder voorbehoud

GreetZZZ/ZZZ Gillaine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.