Ga naar inhoud

Cursus Driften....


Sjonnie Kroket

Iemand belang?  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Even polsen of er interesse is

    • Ja, voortaan lekker driftend door de bocht
      20
    • Nee, geld verkwisting en dat mag niet van het thuisfront
      5
    • wel belang/geen belang ik twijfel
      2


Aanbevolen berichten

Hier ook zo Guido, rommelsetje eronder, 3,5 bar achter. Net al even geprobeerd op het industrieterrein, gaat prima.

Vandaag hopelijk leren het een beetje gecontroleerd te doen.

En prima driftweer. Ben benieuwd!

aangepast door Jero
Link naar reactie

Erg leuke en leerzame middag gehad bij de mannen van Driftsport.nl

Nondeju dat valt nog niet mee dat driften......

Link naar reactie

Ik kan maar 1 ding zeggen: dit ga ik vaker doen! :thumbup:

Het mocht dan pijpestelen regenen, bij driften is dat niet zo erg ;)

En het is -ahum- toch wat moeilijker dan je denkt, zeker om een lange drift vast te houden. Als beginneling heb je voornamelijk 2 manieren waarop de bocht genomen wordt. Òf met een klein kwispeltje, òf met een serieuze spin :schater:

Van de ca. 20 rondjes die ik op het uitgezette circuitje heb gereden heb ik misschien 3 ronden gemaakt waarop ik niet gespint ben. En daarvoor hadden we al een tijdje gewoon een grote ronde bocht geoefend (ook met de nodige slip perikelen).

Maar toch begint het wel langzamerhand te dagen hoe je het moet aanpakken. Het is een soort slag die je eerst onder de knie moet hebben alvorens je 'm kan perfectioneren. Dat komt de volgende keer. Iedereen die aanwezig was en nog nooit een middag had gedrift had hier overigens last van. Niemand stak er m.i. bovenuit.

Filmpje van een ronde van MadMarky in z'n coupé:

(met de verplichte spin uiteraard :lol: )

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Zeker leerzaam. Zo merk je dat als je niet van het gas afgaat je in een bocht ook met een z4 eigenlijk alleen maar onderstuur hebt. Om de drift te beginnen mòet je dan ook eerst het gas loslaten, insturen en dan weer het gas erop. (of je moet het puur op vermogen doen (als je dat voldoende hebt), maar dan ga je gelijk veel te hard).

Mijn rondjes hebben gemiddeld gezien ook minstens 1 spin :P (maar soms ook 3 (dus op een ronde met 4 bochten <_< )

En soms slaat je motor dan ook af... (net te laat met de koppeling)

Inboardcam:

De instructeur zei al steeds dat ik niet zo wild moest sturen... maar ja, in the heat of the moment..... :lol:

(aan de uitleg van Heini en de andere instructeurs ligt het iig niet)

Bandenslijtage valt idd best wel mee, maar het beste neem je een stel goedkope, oude banden (minder grip=goed)

Er waren ook mensen die achter met stalen velgjes reden met goedkope zooi erop.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Bedankt voor het filmpje Guido, super vet! :thumbup:

Heb me vandaag prima vermaakt en veel geleerd. Toen ik aan kwam regende het dat het zeek dus heb ik de eerste sessies met bochtjes oefenen op m'n gewone banden gedaan. Toen het parcours werd omgebouwd scheen het zonnetje, dus de auto aan de kant en als echte bermsleutelaar alsnog de gare winterbanden erop. Dat scheelde een slok op een borrel! Had misschien nog maar de helft van de grip en kon veel betere glijers (en spins :rolleyes: ) maken.

De instructeurs van driftsport zijn super en nemen echt de tijd voor je. Heb zelfs een tijdje met een oudere instructeur zitten praten die tot voor kort een zwarte Z3 coupe 2.8 met compressor had. Hij dacht zelfs al dat ik in de zijne rond reed :sHa_biggrin2:. Leuk om ook daar weer een liefhebber te ontmoeten.

Link naar reactie

Was gisteren ochtend aanwezig bij driftsport.nl en moet zeggen dat ik het een stuk moeilijker vond dat ik verwacht had.

Het inzetten van de drift ging eigenlijk altijd goed...flink gas erop, naar twee, gas los, insturen en vol gas..de achterkant brak dan eigenlijk altijd netjes uit (natuurlijk met alle electronica (DTC geneuzel etc) uit)

Het doorzetten van de drift bleek in mijn mindset een lastige klus, zat mezelf continue tegen te werken door de drift er direct uit te halen.

Na een aantal keer begon het te komen. Echter toen de instructeur instapte ging het direct weer helemaal bagger...

Wel gelachen toen we wisselden van plek en hij het parcour ook niet geheel aan elkaar kon driften. Maakte mijn dag weer een stukje beter en de zijne een stuk slechter ;)

Veel geleerd en een leuke ochtend gehad..een aanrader voor iedereen!

Link naar reactie

Erg leuk om al deze enthousiaste reacties te lezen! Ik ga een paar van jullie mooie quotes en de links naar de filmpjes gebruiken op onze Facebook-pagina, facebook.com/driftsport.nl. Als je er zelf nog een 'like' bij willen zetten, dan vind ik dat helemaal leuk.

De hoeveelheid regen die we op de dag hadden was onwaarschijnlijk veel.... In ieder geval de garantie voor een heerlijk gladde baan.

Hopelijk zien we jullie allemaal binnenkort weer een keer terug bij een van onze dagen. Na de zomer-periode hebben we iedere maand 2 dagen gepland staan !

En natuurlijk zijn andere Z3, Z4-rijders ook van harte welkom.

Link naar reactie

Mij gaan jullie vaker zien in ieder geval Heini.

Ik denk nog 1x Cursus A voor wat extra vertrouwen en dan een keer Cursus C.

Nogmaals: Topmiddag gehad net als mijn vriendin trouwens.!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.