Ga naar inhoud

Cursus Driften....


Sjonnie Kroket

Iemand belang?  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Even polsen of er interesse is

    • Ja, voortaan lekker driftend door de bocht
      20
    • Nee, geld verkwisting en dat mag niet van het thuisfront
      5
    • wel belang/geen belang ik twijfel
      2


Aanbevolen berichten

Ken die automaten niet in de Z maar als je hem in z'n versnelling kunt laten staan dan moet het geen probleem zijn.

Ik kan zelf een versnelling selecteren maar bij bij te hoge of te lage toeren schakelt de Z4 alsnog zelf

Link naar reactie

Klinkt als een handmatige stand? Van belang is dat je hem in z'n 1 en 2 in de toeren kunt jagen en dat hij in die versnelling blijft zitten. Hij zal in z'n 2 niet snel terug gaan naar z'n 1. Ik weet niet of hij automatisch opschakelt naar z'n 3 als je hem richting begrenzer laat lopen. Met het driften zit je op zich ook niet continu tegen je begrenzer als het goed is. Je moet immers ook nog op het gas kunnen "sturen".

Link naar reactie

@Bombadil, automaat is niet ideaal maar lukt over het algemeen wel goed. Hij moet wel in een vaste versnelliing kunnen staan maar dat is bij de meeste mogelijk.

Verder zou het nog kunnen dat je een automaat hebt die bij gas los direct ontkoppelt, dat kan lastig zijn maar met wat behendigheid lukt dat ook wel. We hebben regelmatig mensen met een automaat (in BMW of Porsche) en ze hebben altijd een leuke dag.

Als alternatief is het altijd mogelijk om bij ons een drift-auto te huren.

Link naar reactie

Allen, ik zie verschillende wensen voorbij komen. Voor alles is natuurlijk een oplossing :)

How about this: op zo. 24 juni en za. 30 juni hebben we driftcurssusen gepland staan. Om de kosten binnen de perken te houden zou ik voor willen stellen dat jullie meedoen op een van deze dagen samen met andere drift-liefhebbers.

Ik kan jullie dan het volgende aanbieden:

  • Een halve dag voor een eigen auto met 1 bestuurder: Eur 125,-; extra rijder Eur 30,-
  • Een hele dag voor een eigen auto met 1 bestuurder: Eur 225,-; extra rijder Eur 30,-
  • Een halve dag driftsport-auto; per deelnemer: Eur 285,-
  • Een hele dag driftsport-auto; per auto: Eur 560,-; extra rijder Eur 30,-

Alle bedragen zijn inc. BTW. Als jullie met een groep van min. 10 auto's komen, dan kunnen we nog wel wat regelen.

Bepaal zelf maar welke dag jullie gezamenlijk het beste uitkomt, en ik reserveer het aantal plaatsen voor die dag !

Link naar reactie

kun je aangeven met hoeveel auto's je dan bent en hoeveel rijtijd je per auto ongeveer hebt?

Voel er ook niets voor om met 30 auto's bezig te zijn.

Ook kan juni nog een probleem met vakantieplanning opleveren maar dat zien we dan wel weer.

Link naar reactie

Nee, we mikken op maximaal rij-genot en zo min mogelijk wachttijd. Daarom zijn er ook nooit meer dan 15 auto's bij een cursus. Meestal zelfs nog iets minder, zo'n 12-13 auto's.

Dat zorgt ervoor dat iedereen veel kan rijden. In een ochtend of middag-cursus hebben we een half uurtje uitleg/veiligheid-instructies, 3 uur rij-tijd en afsluitend een half uur evaluatie.

Link naar reactie

Maar als ik zo reken is de reguliere dagcursus (waar max. 15 auto's aanwezig zijn) wel 75 euro goedkoper dan als wij zelf met 15 auto's een dag bespreken (reguliere dagcursus kost 225 incl btw, en een dag afhuren kost 3750 ex BTW (=4462.5 incl / 15=297.5 p.p op basis van 15 auto's).

75 euro p.p. goedkoper, da's best een groot verschil, ook omdat een aantal mensen hier hebben aangegeven dat alles bij elkaar best prijzig is.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat we 15 deelnemers voor een gehele dag kunnen strikken.

Of heb ik dat mis? :sCo_unsure:

Link naar reactie

@GuidoK, exclusiviteit is altijd duurder.... :) Maar ook serieus: bij een hele dag voor jullie alleen was mijn idee om nog een ander deel van het RDW-terrein erbij te huren, nl. de gladde cirkel (net zo glad als sneeuw/ijs). Dat is een perfecte oefenbaan. Helaas is asfalt huren in Nederland vrij prijzig.... Vandaar dat de prijs voor jullie dag hoger is.

Hopelijk geeft dat wat meer duidelijkheid. Ik denk dat jullie om te beginnen het beste mee kunnen doen op een halve of hele dag. Wanneer dat heel goed bevalt, kunnen we altijd in het najaar nog een dag organiseren die helemaal op jullie is gericht !

Link naar reactie

€225 voor een reguliere dag vind ik een prima prijs, dan maar niet exclusief op de baan met enkel Z3's. Zoals Guido zegt is het prijsverschil anders wel groot en is het de vraag of we ook 15 mensen bij elkaar kunnen krijgen.

Daarover gesproken: waar blijven de reacties van alle "Ja" stemmers? Ik zie hier steeds dezelfde 5 mensen voorbij komen.

Komop we hebben hier wat concrete voorstellen liggen, meningen plz :)

Link naar reactie

Ik ben nog altijd van de partij hoor, hoeveel plaatsen zijn dan nog vrij op de 24ste en 30ste? Wellicht is er dan toch een spreekwoordelijke Z3 drift dag van te maken met een handje vol andere drift liefhebbers?

Kunnen we al een lijstje starten?

1. Sjonnie Kroket - hele dag(?)

2. Madmarky - halve dag

3. Sledgehammer - hele dag

4.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Voor de twijfelaars: ik heb nog een 2e paar oude winterbanden die evt bij iemand anders gemonteerd kunnen worden (tegen een kleine vergoeding). Ik heb alleen nog niet gekeken of ik alle 4 de wielen wel achterin mee kan nemen...

Link naar reactie

Ik heb nog steeds interesse voor een halve dag sessie. Een setje oude banden regel ik wel t.z.t. bij m'n garage of een bandenboer.

Kan er daar op het terrein ook makkelijk wielen gewisseld worden?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.