Ga naar inhoud

Toeristisch Ritje Duitsland 27 Februari

Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Om die kleffe, zoetsappige, familiale, teveel gezopen, teveel gevroten en voor sommigen eenzame feestdagen achter ons te laten maar weer een ritje Duitsland doen.

Waarheen? Duitsland

Vanaf? Dedemsvaart

Hoelaat? 11.30 verzamelen

Waar? wat denk jezelf...Dedemsvaart

Adres? geef ik niet, voor ik het weet wordt er een topic geopend vanwege gejatte voertuigen uit dedemsvaart

Einde? Afsluitend bij de plaatselijke Italiaan in mijn dorp. Zit mij wekelijks aan mijn kop te zeuren wanneer we weer komen. Hij heeft geld nodig omdat die een nogal dure drukker heeft

Afscheid? Met gierende banden

Kom maar op met de aanmeldingen :thumbup:

1) Sjonnie Kroket

2) (S)toploss (met zijn 5) want de :thumbup: beult hij nooit af :thumbup:

3) Roodkapje

4) Olivier van Epscheuten

5) BMW-Z-CSI

6) Z3MRunner

7) Euro

8) GuidoK

9) Maik

• Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Mooi, kan ik de charger op de :m: uitproberen :thumbup:

Dus 2x all in :thumbup:

<_< superchargers uitgesloten. Ik heb geen zin in lagers door mijn voorruit :thumbup:

Geplaatst:
:thumbup: superchargers uitgesloten. Ik heb geen zin in lagers door mijn voorruit :thumbup:

hoezo jij rijdt toch vooraan ? of zijn al die topic,s van je bluf ? :schater:

• Administrator
Geplaatst:

Hè, hè! Zat er gisteren nog aan te denken, wanneer komt die nou? :thumbup:

Top! :thumbup:

Mag niet harder dan 200 op m'n winterbanden (of het verstandig zou zijn is een 2e, zit amper nog profiel op), maar ik ga graag weer mee!

2x, met eten

Geplaatst:

Ik heb me niet eens opgegeven en sta er gewoon bij. Wat is dit voor louche organisatie?

Geplaatst:

helaas is de timing niet best (van wie laten we maar even in het midden). We staan dan net een dagje in de sneeuw.

Geplaatst:

Ja jammer dan zit ik al in het buitenland dus deze rit moet ik al voorbij laten gaan :rolleyes:

Gr, Ferry

Geplaatst:
helaas is de timing niet best

dat zie je verkeerd, die is juist perfect getimed :thumbup::rolleyes: die laatste smily is trouwens voor Nadia :P

Geplaatst:
Waarheen? Duitsland

Vanaf? Dedemsvaart

Hoelaat? 11.30 verzamelen

Het is maar een idee en ik wil absoluut niet betweterig overkomen en/of mensen van de organisatie voor het hoofd stoten, of hun vrouwen die ze de organisatie laten doen, maar het lijkt zinvol dat er hier bij ook een datum genoemd wordt?

• Administrator
Geplaatst:
Het is maar een idee en ik wil absoluut niet betweterig overkomen en/of mensen van de organisatie voor het hoofd stoten, of hun vrouwen die ze de organisatie laten doen, maar het lijkt zinvol dat er hier bij ook een datum genoemd wordt?

B) nodig? Kijk eens in de topictitel Henk... :thumbup:

En dan kunnen ze wel zeggen dat ik iedereen een bril probeer aan te smeren (zolang je niet bij mij in de winkel komt, heb ik er echt geen bal aan en is het alleen maar om jullie een voordeel te bezorgen met onze vriendenweken), maar het lijkt hier verdorie wel een Stevie Wonder forum te worden :schater:

Geplaatst:

Hoe zit het eigenlijk met winterbanden in der Heimat?

Is dat nou verplicht of niet op 27 febr.? (keb geen winterbanden)

Geplaatst:

En? zijn die er op 27 februari? B)

Op zich wil ik graag mee een dagje scheuren, maar als het alleen maar k#tweer is zoals vandaag heb ik er wat minder zin in :thumbup:

Geplaatst:
dat zie je verkeerd, die is juist perfect getimed :thumbup::thumbup: die laatste smily is trouwens voor Nadia :)

Oh nou bedankt hoor. Ik had dus al eerder gepost dat we dan in de sneeuw staan maar dat is verdwenen tijdens de grote historische crash... Dus ik zal mijn vraag nog maar een keer herhalen, voor zover hij deze keer wel blijft staan en de prutsers alles onder controle hebben B) : kun je niet alvast een volgende datum prikken.....

Geplaatst:
voor zover hij deze keer wel blijft staan en de prutsers alles onder controle hebben

Admins hebben ook nog een "delete" knop lieverd, we hebben geen crash nodig om je post te laten "verdwijnen" :thumbup:

• 4 weken later...
  • Administrator
Geplaatst:

Volgens mij rijden we richting Emmen, zodat jij niet weer achterop kan raken :)

• Administrator
Geplaatst:
Moet ik eigenlijk met winterreifen fahren dan?

Als er sneeuw ligt of kans is op gladheid, dan wel ;)

• Administrator
Geplaatst:
Sterker nog, als de banden echt geen probleem zijn GA ik mee.

Dan ga je dus gewoon fijn mee...

Volgens de ANWB site:

Wet winterbanden Duitsland aangescherpt

Automobilisten die door Duitsland rijden moeten sinds maandag 4 december winterbanden onder bij sneeuw of ijzel. Een Duitse rechter oordeelde deze zomer dat de geldende wetgeving betreffende winterbanden te vaag was. Deze onduidelijkheid is nu weggenomen.

De Bundesrat heeft ingestemd met een verordening van verkeersminister Peter Ramsauer. Daarin staat nu een definitie opgenomen van de begrippen ‘winterbanden’ en van ‘winterse omstandigheden’. Het gaat niet om nieuwe wetgeving maar om verduidelijking van de al bestaande wet. Wel worden de boetes verdubbeld: 40 euro voor het rijden in winterse omstandigheden met zomerbanden, 80 euro als het verkeer wordt gehinderd.

Omdat het hier om een gedragsregel gaat (geen voertuigeis) die verplicht is voor alle motorvoertuigen, is hij ook verplicht voor Nederlandse voertuigen. Ook motorfietsen moeten winterbanden hebben bij winterse omstandigheden. Dat er weinig aanbod is van winterbanden voor motorfietsen maakt geen verschil.

Winterse omstandigheden

Winterse omstandigheden zijn ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.

Winterbanden

Winterbanden zijn in de Duitse wet banden met het sneeuwvlok symbool. All weatherbanden (of vier seizoenenbanden) zijn ook toegestaan. Volgens de Duitse wet geldt dat ook voor banden met logo M+S banden.

Uit de ANWB winterbandentest blijkt echter dat alleen het M+S logo (modder en sneeuw) niet in alle gevallen iets zegt over de wintereigenschappen van een band. Het logo is niet beschermd en kan ook voorkomen op een zomerband.

Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, aanbevolen wordt 4 mm.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen