Ga naar inhoud

Toeristisch Ritje Duitsland 27 Februari


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Om die kleffe, zoetsappige, familiale, teveel gezopen, teveel gevroten en voor sommigen eenzame feestdagen achter ons te laten maar weer een ritje Duitsland doen.

Waarheen? Duitsland

Vanaf? Dedemsvaart

Hoelaat? 11.30 verzamelen

Waar? wat denk jezelf...Dedemsvaart

Adres? geef ik niet, voor ik het weet wordt er een topic geopend vanwege gejatte voertuigen uit dedemsvaart

Einde? Afsluitend bij de plaatselijke Italiaan in mijn dorp. Zit mij wekelijks aan mijn kop te zeuren wanneer we weer komen. Hij heeft geld nodig omdat die een nogal dure drukker heeft

Afscheid? Met gierende banden

Kom maar op met de aanmeldingen :thumbup:

1) Sjonnie Kroket

2) (S)toploss (met zijn 5) want de :thumbup: beult hij nooit af :thumbup:

3) Roodkapje

4) Olivier van Epscheuten

5) BMW-Z-CSI

6) Z3MRunner

7) Euro

8) GuidoK

9) Maik

Link naar reactie
  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Hè, hè! Zat er gisteren nog aan te denken, wanneer komt die nou? :thumbup:

Top! :thumbup:

Mag niet harder dan 200 op m'n winterbanden (of het verstandig zou zijn is een 2e, zit amper nog profiel op), maar ik ga graag weer mee!

2x, met eten

Link naar reactie
Waarheen? Duitsland

Vanaf? Dedemsvaart

Hoelaat? 11.30 verzamelen

Het is maar een idee en ik wil absoluut niet betweterig overkomen en/of mensen van de organisatie voor het hoofd stoten, of hun vrouwen die ze de organisatie laten doen, maar het lijkt zinvol dat er hier bij ook een datum genoemd wordt?

Link naar reactie
  • Administrator
Het is maar een idee en ik wil absoluut niet betweterig overkomen en/of mensen van de organisatie voor het hoofd stoten, of hun vrouwen die ze de organisatie laten doen, maar het lijkt zinvol dat er hier bij ook een datum genoemd wordt?

B) nodig? Kijk eens in de topictitel Henk... :thumbup:

En dan kunnen ze wel zeggen dat ik iedereen een bril probeer aan te smeren (zolang je niet bij mij in de winkel komt, heb ik er echt geen bal aan en is het alleen maar om jullie een voordeel te bezorgen met onze vriendenweken), maar het lijkt hier verdorie wel een Stevie Wonder forum te worden :schater:

Link naar reactie
dat zie je verkeerd, die is juist perfect getimed :thumbup::thumbup: die laatste smily is trouwens voor Nadia :)

Oh nou bedankt hoor. Ik had dus al eerder gepost dat we dan in de sneeuw staan maar dat is verdwenen tijdens de grote historische crash... Dus ik zal mijn vraag nog maar een keer herhalen, voor zover hij deze keer wel blijft staan en de prutsers alles onder controle hebben B) : kun je niet alvast een volgende datum prikken.....

Link naar reactie
voor zover hij deze keer wel blijft staan en de prutsers alles onder controle hebben

Admins hebben ook nog een "delete" knop lieverd, we hebben geen crash nodig om je post te laten "verdwijnen" :thumbup:

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Administrator
Sterker nog, als de banden echt geen probleem zijn GA ik mee.

Dan ga je dus gewoon fijn mee...

Volgens de ANWB site:

Wet winterbanden Duitsland aangescherpt

Automobilisten die door Duitsland rijden moeten sinds maandag 4 december winterbanden onder bij sneeuw of ijzel. Een Duitse rechter oordeelde deze zomer dat de geldende wetgeving betreffende winterbanden te vaag was. Deze onduidelijkheid is nu weggenomen.

De Bundesrat heeft ingestemd met een verordening van verkeersminister Peter Ramsauer. Daarin staat nu een definitie opgenomen van de begrippen ‘winterbanden’ en van ‘winterse omstandigheden’. Het gaat niet om nieuwe wetgeving maar om verduidelijking van de al bestaande wet. Wel worden de boetes verdubbeld: 40 euro voor het rijden in winterse omstandigheden met zomerbanden, 80 euro als het verkeer wordt gehinderd.

Omdat het hier om een gedragsregel gaat (geen voertuigeis) die verplicht is voor alle motorvoertuigen, is hij ook verplicht voor Nederlandse voertuigen. Ook motorfietsen moeten winterbanden hebben bij winterse omstandigheden. Dat er weinig aanbod is van winterbanden voor motorfietsen maakt geen verschil.

Winterse omstandigheden

Winterse omstandigheden zijn ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.

Winterbanden

Winterbanden zijn in de Duitse wet banden met het sneeuwvlok symbool. All weatherbanden (of vier seizoenenbanden) zijn ook toegestaan. Volgens de Duitse wet geldt dat ook voor banden met logo M+S banden.

Uit de ANWB winterbandentest blijkt echter dat alleen het M+S logo (modder en sneeuw) niet in alle gevallen iets zegt over de wintereigenschappen van een band. Het logo is niet beschermd en kan ook voorkomen op een zomerband.

Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, aanbevolen wordt 4 mm.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.