Ga naar inhoud

Buitenspiegelglas naar beneden gevallen


Berent-Beau

Aanbevolen berichten

Zojuist even naar de Appie geweest, dondert mijn linker buitenspiegelglas naar beneden. Hartstikke kapot.

Ik kijk nu tegen een zwart folie aan (zat dit echt slechts geplakt?).

Waar haal ik zo snel een nieuw buitenspiegelglas vandaan? Hoe monteer ik het (beetje lijm op het zwarte folie of moet dat ook vervangen worden?)?

En laatste vraag, mag ik zonder linkerbuitenspiegelglas rondrijden? Het wordt nu eindelijk zomer, dus ik en de ZZZZ willen naar buiten!

Bedankt voor jullie hulp!

aangepast door Berent-Beau
Link naar reactie

Bedankt voor de reacties.

Vandaag meer (weer) even naar de dealer gegaan. Voor EUR 120,- heb ik mijn nekspieren laten ontlasten (toch best irritant zonder linker buiten spiegel).

Overigens heb ik nog een poging gewaagd met een noodspiegel, maar geen idee waar je zoiets vandaan kan halen. Ben naar 3 tank stations geweest, maar allemaal hadden ze 'm niet. Dus ja, dan maar zonder en gelukkig was oom agent aan de costa del sol.

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Blijkbaar geen onbekend probleem, ik heb het inmiddels met beide spiegels gehad....maar ze nog tamelijk heelhuids op kunnen vangen. Ik heb ze met aquarium kwaliteit siliconenkit weer vastgezet, en ze schijnen te houden terwijl de verwarming het ook nog doet. :)

Mijn dealer vertelde dat een nieuw spiegelglas 240 euro zou kosten.... :rant:

Link naar reactie
  • Administrator

Voor iedereen waarbij dit ook gebeurt: je kunt op Ebay.co.uk voor Eur 10,- a Eur 15,- al een nieuw spiegelglas kopen, met concaaf erin ...

Link naar reactie

Ik denk dat dat niet geldt voor een autodimmend buitenglas. Daar zit volgens bmwfans.info ook meer dan 150 euro verschil tussen (en dat zijn oude prijzen vaak :blink: ).

Mensen met auto dip (S430A) zijn dus de sjaak als hun spiegel stukvalt...

Dat gezegd hebbende: blijven ze niet aan een draadje bungelen of is er een soort van voorbode dat m'n overpriced spiegeltje gaat vallen? :lol:

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

Ok, maar dat autodimmen, dat werkt toch ook elektrisch, en dat zit toch in het glas zelf? Daar moet dan toch ook een draadje aanzitten?

Of hebben ze daar iets super vernuftigs op bedacht?

Ik heb me eigenlijk nooit verdiept hoe dat in die spiegel zit en hoe het precies werkt.

hmm ik zie in TIS dat er wel een draadje door die adapterplaat naar het glas gaat, maar dat ziet er wel flimsy uit, alsof het breekt als je er al naar kijkt :lol:

Oh kijk, plaatje :)

273516_x600.jpg

Met aansluiting voor verwarming en autodimmen (

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Verwarming is bij die goedkope glaasjes volgens de advertenties en gebruikers op bijvoorbeeld z4- forum geen probleem, auto / elektro chromatisch is het glas niet ... Maar goed, ook al heb je auto / elektro chromatisch glas, dan heb je dus in ieder geval de keuze tussen voor een tientje weer APK waardig en op zich ook prima, of voor een hele bak geld ook auto / elektro chromatisch.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ook hier spiegeltje eraf gevallen en wonderwel heel gebleven.

Met wat glaslijm van de bouwmarkt (pattex repair glue) weer vastgezet, werkt prima.

Gelijmde spiegel doet iets langer over opwarmen en verwijderen condens, no problem.

Echter: nu ik erop let, lijkt het alsof de buitenspiegel verwarming continue aanstaat,

Ik had een koppeling in het achterruitverwarming circuit verwacht.

Iemand een idee hoe de verwarming van de buitenspiegels aan/uit geschakeld worden ?

Link naar reactie

Hallo heren,

bij mij vandaag ook gebeurd.

Ook de buiten spiegel eraf gevallen en heel gebleven.

Weer opnieuw gelijmd maar nu, zodra ik het contact aanzet, gaat de verwarming van de

buitenspiegel werken.

Nu maar zekering 8 en 21 eruit gehaald.

Maar dit is niet de goede oplossing.

Wie kan mij verder helpen?

Link naar reactie
  • Administrator

Precies: de wat uitgebreidere versie: dat is altijd zo geweest, kijk maar in je instructieboekje. Het valt je alleen nu pas op omdat je gecontroleerd hebt of de verwarming het nog deed na het terugzetten van het glas.

Maar was het nou echt teveel moeite om dit hele topic even door te lezen? Deze vraag is al gesteld (#15) èn beantwoord (#16) ... <_<

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Het probleem van het vallen van de buitenspiegelsglazen wordt goed beschreven en ook hoe je het weer erop kan plakken. Wat ik me afvraag of er een goede manier is om dit al te kunnen voorkomen voordat ze eraf gaan vallen. De kans is nl. groot dat je de spiegels niet kan opvangen maar dat ze tijdens het rijden hard neervallen en dat je nieuwe kunt aanschaffen.

Is het bijv. een idee om ze al eruit te halen en met betere (eerder genoemde) middelen weer vast te plakken of zijn er betere tips?

Link naar reactie

Zou ik ook wel willen weten; mijn rechterspiegelglas trilt wat in de behuizing bij hobbels/ribbels e.d.

Lijkt me een voorbode van een glas met valneigingen.

Binnenkort maar eens voorzichtig aan gaan pulken om te zien of ie los wil komen en voorlopig met rust laten en niet te veel in kijken :P

Link naar reactie
  • Administrator

De vraag stellen is hem beantwoorden natuurlijk. Waarom zou je wachten als je vermoedt dat je binnenkort aan de beurt bent?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.