Ga naar inhoud

Z3 Forum meeting


Ivo

Aanbevolen berichten

PS Op de Duitse forums is er een speciale rubriek voor de T-cars die de mensen naast de ZZZ(Z) rijden of in de winter rijden :rolleyes:

Tja, daar kun je met "gedeeld" kenteken rijden :angry:

Link naar reactie
  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan hier ook, je kunt hem voor de winter stopzetten voor de wegenbelasting en bij veel verzekeraars kun je hem dan bijvoorbeeld ook alleen voor Diefstal verzekeren zonder het dure WA gedeelte :blink:

hmm, wist niet dat we een winterschorsing hadden in NL, iemand ervaring mee?

:rolleyes:

Als iemand er ervaring mee heeft: start ff nieuw topic, dank je! :huh:

Link naar reactie

Bij mij staat de Z3 op de zaak! En hebben wij een station als 'vrachtwagen' er prive bij. Maar toch blijf ik lekker de Z3 in de winter doorrijden, wel met hardtop maar nog geen winterwielen gevonden (Sander, had jij niet nog een stetje liggen? Check het winterbanden topic). Als er sneeuw ligt gaat er een grote zak stooizout in mijn achterbak voor het gewicht en het verhelpen van gladde plekken op de parkeerplaats. ZO heb ik 3 jaar op zomerbanden perfect de nederlandse 'winter' getrotseerd. Lekker dollen op een besneeuwde parkeerplaats!

Link naar reactie

Ja is altijd avontuur in de winter, heb een keertje op een landweg lekker liggen scheuren, was er opeens een hele hoop sneeuw bij elkaar gewaaid, gleed ik er zo bovenop en de wielen hingen opeens vrij van de grond, tractor halen bij een boer at deze ook vast, uiteindelijk pas door een tweede tractor losgetrokken :huh::rolleyes:

Ivo, maak je niet ongerust ik rijd de winter ook gewoon door :blink:

Link naar reactie

Ik zou voor de aanschaf van een "barrel" gaan. Zeker voor een ambtenaar is belastingontduiking/(wijking) een reden voor een staande voetje in mijn ogen.

Die Alto die heb ik 3 jaar geleden gekocht en was toen 9 jaar oud met 65000 kms. Betaald EUR 900. Inmiddels zo'n E 500 aan onderhoud uitgegeven in 3 jaar, maar heb er dan ZONDER problemen (afgezien van de klapband) inmiddels 40.000 kms mee gereden. En dan ook nog dat heerlijk vriendelijke verbruik van 1 op ongeveer 17 !! (700cc en 3 cilinders zonder VANOS :.) )

Niets kan tegen die km prijs op:

(900 + 500 + 2585 (benzine) + 36x20 (wegbelast+verz) )/40.000 = 0.12 cent de kilometer totale kostprijs.......daar kan werkelijk niets tegen op (en die gaat nog steeds, zij het n heel langzaam omlaag bij gelijkblijven benzineprijzen etc)

Maar ja, in mijn krijtstreeppak bij de pomp die Alto bij tanken en dan die - mooie blondine waar men op dit forum steeds over spreekt - aan de pomp naast je haar bolide staat te tanken doet mij op die momenten wel wensen dat ik die dag de glimmende ZZZ mee had genomen..................

groet, Felix

Link naar reactie
Maar ja, in mijn krijtstreeppak bij de pomp die Alto bij tanken en dan die - mooie blondine waar men op dit forum steeds over spreekt - aan de pomp naast je haar bolide staat te tanken doet mij op die momenten wel wensen dat ik die dag de glimmende ZZZ mee had genomen..................

groet, Felix

:rolleyes::blink::huh: Als het een slim (geverfd) blondje is heeft ze er denk ik niet zo´n moeite mee, zie ze al denken, kijk dat is nou een kerel die op de kleintjes let B)

Link naar reactie

Vandaag de route gereden: dat wordt lachen, met name op het laatst :)

Nieuwe agenda (definitief);

10:30 u Verzamelen op parkeerterrein Nationaal Automobiel Museum

11:00 u Kennismaking

11:30 u Koffie/thee/fris in bar

12:00 u Bewondering van de door de nationale en internationale vakpers geprezen en betiteld als één van de mooiste automobiel collecties ter wereld

14:00 u Rondrit “Z3’s langs het waterâ€

16:30 u Afsluiting

Link naar reactie
dat wordt lachen, met name op het laatst  :)

Moeten we alvast offroad banden monteren? :D

ach, modder is meer het eerste deel (als het regent) :D

Elkaar volgen in smalle straatjes is een andere uitdaging ... :D

Link naar reactie
Maar ja, in mijn krijtstreeppak bij de pomp die Alto bij tanken  en dan die - mooie blondine waar men op dit forum steeds over spreekt - aan de pomp naast je haar bolide staat te tanken doet mij op die momenten wel wensen dat ik die dag de glimmende ZZZ mee had genomen..................

groet, Felix

Dat laatste is het hé :D

Heb ik ook weleens hoor als ik weg ga met de "dienstauto" :)

Maar bedankt voor je stukje (Pierre ook uiteraard)!

PS: Ivo, leuk dat je er toch een mini-tour bij hebt gedaan!

Link naar reactie
Heb ik ook weleens hoor als ik weg ga met de "dienstauto" :)

Had jij niet maar een auto? Of bedoel je je fiets? :D

Link naar reactie

We hebben op kantoor wat auto's die we kunnen gebruiken als we naar andere locaties toe moeten (Ford Focus)...kan ook wel altijd m'n eigen wagen pakken en declareren, maar dat vind ik een beetje onnodig. Behalve afgelopen zomer toen ik 'em net had toen deed ik dat wel vaak :)

Grote voordeel van deze wagens is dat de boetes dan ook niet op mijn naam binnen komen en dan meestal wel verdwijnen onder de noemer "Gebruiks Kosten"...

Link naar reactie

Ik durf het bijna niet te vragen :) maar bestaat tijdens de Forum-meeting de mogelijkheid een héél klein stukje mee te rijden met een 3.0, ///M??? :D

Lijkt mij, en misschien wel andere 1.8, 1.9 rijders, buitengewoon leuk en een unieke kans om dat eens mee te maken. Alle begrip als het er niet van komt, of niet gewenst is, hoor! :D

Misschien is het een ervaring voor de 3.0 en ///M rijders eens mee te rijden in een 1.8, 1.9?? :D

Link naar reactie

Meerijden kan altijd! Of wil je er mee rijden :D

Jammer alleen dat het programma veranderd is. Ik heb een afsrpaak in de museumtijd (12.30-14:30) in Tilburg en zou voor de tourrit weer terug zijn. Nu de rit een uur vervroegd is kan ik waarschijnlijk de rit niet meemaken :)

Link naar reactie
Meerijden kan altijd! Of wil je er mee rijden  :D

Jammer alleen dat het programma veranderd is. Ik heb een afsrpaak in de museumtijd (12.30-14:30) in Tilburg en zou voor de tourrit weer terug zijn. Nu de rit een uur vervroegd is kan ik waarschijnlijk de rit niet meemaken :D

SuperDuper,

De rit is vervroegd omdat we er langer over doen dan ik eerst dacht. Laten we afspreken dat je me beldt zodra je uit Tilburg vertrekt, dan kan ik inschatten of we op je wachten voor de toertocht. Half 3 beginnen lijkt me ook niet zo'n probleem.... :D

Je kunt ook halfverwege aanpikken, want we komen een beetje jouw kant op (tot aan Sprang Capelle) ...

Wat denk je daarvan?

BTW: de petten & ook stickers zijn binnen :D :)

Link naar reactie
Meerijden kan altijd! Of wil je er mee rijden  ;)

Jammer alleen dat het programma veranderd is. Ik heb een afsrpaak in de museumtijd (12.30-14:30) in Tilburg en zou voor de tourrit weer terug zijn. Nu de rit een uur vervroegd is kan ik waarschijnlijk de rit niet meemaken :lol:

SuperDuper,

De rit is vervroegd omdat we er langer over doen dan ik eerst dacht. Laten we afspreken dat je me beldt zodra je uit Tilburg vertrekt, dan kan ik inschatten of we op je wachten voor de toertocht. Half 3 beginnen lijkt me ook niet zo'n probleem.... :rolleyes:

Je kunt ook halfverwege aanpikken, want we komen een beetje jouw kant op (tot aan Sprang Capelle) ...

Wat denk je daarvan?

BTW: de petten & ook stickers zijn binnen :D :rolleyes:

Prima. Kan jij dan de matrixborden boven de snelweg tussen raamsdonksveer en Tilburg even op rood zetten? Kan ik ff doorrijden ;)

Link naar reactie
Hallo jongens,

Als het goed is zie ik jullie bolides allemaal zondag.

Voor mijn fotocursus heb ik de opdracht om auto's te fotograferen, dus dat moet zondag zeker lukken.

Goede reis en tot zondag (hoop ik)

Ri :rolleyes: bro

Met al die modder moeten we wel ff poetsen voor op de foto :rolleyes:

Hoef ik alleen nog een spons en zeem mee te nemen, de shampoo neemt napoje mee! :lol:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.