Ga naar inhoud

Z4 dakmodules


michaelZzZ

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Cursus eBay voor beginners:

Nooit bieden tot 40 seconden voor afloop, je voert de prijs namelijk enorm op en vergeet niet dat veel verkopers 2e accounts (of vrienden) hebben om de boel op de voeren.

Dan de hele handel gaan invoeren, ondertussen aftellen van 40 naar 0 en pas op 10 seconden voor het einde je maximum bod bevestigen. Dit kan blindelings en in 9 van de 10 gevallen heb je je artikel voor de maximaal de prijs die je ervoor over hebt. Als je dan toch nog wordt overboden, dan is dat omdat iemand voor jou een hoger bod had ingegeven of omdat iemand hetzelfde truukje hanteert en zijn/haar internetverbinding iets langzamer werkt.

Succes, het heeft mij al een hoop geld bespaart op deze manier. Tussendoor bieden heeft echt totaal geen zin...

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 5 maanden later...
Het solderen was aangezien van de 10 installaties die ik gezien heb, er tenminste 8 een probleem hadden met die connectors. Niet altijd meteen, maar dan na een paar weken of zo. Vandaar dat ze gesoldeerd moeten worden.

Ik snap niet waar om het met klipjes niet kan? die functioneren normaal gezien prima.

heeft iedereen gesoldeerd of zijn er meer die geklipt hebben?

greetz................

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Heeft niemand hier ipv die dakmodules te gebruiken, iemand gevonden die dat zomaar kon programmeren. Ik meen mij immers te herinneren dat je daarmee ook het dak kon openkrijgen op afstandsbediening (weliswaar niet als je het in een BMW garage gaat vragen).

altijd mooi, iemand die zich vaag iets herinnert en dan roept, goh... heeft niemand dat?

Link naar reactie
Das toch beter dan niets ;)

En waarom kunnen ze dat enkel in de UK, want inderdaad ben dat hier tegengekomen: Link

nu is het concreet. B)

in NL nog niet tegengekomen, er zijn er wel een paar die configureren (tommy.nl, R&E) maar dan alleen aan de hand van de BMW software. Op het Z4-forum valt de term Autologic, niet eerder langs zien komen hier. Over het waarom valt alleen maar te gissen ;)

via google zijn een aantal bedrijfjes te vinden die het gebruiken... :fiew:

Link naar reactie

Dakmodule heeft de "one touch" functie die toch wel makkelijk is.

Op mijn Z, als ik mijn dak opendoe met de sleutel op afstand, hoeft er maar 1 persoon in de buurt te zijn met een BMW en de software stopt de functie meteen en je dak staat half open.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Niet voor zover bekend bij mij.

Ik heb onlangs in mijn Z4 uit 2003 een dakmodule van XCar-Style ingebouwd. Niet moeilijk, maar wel een klus van een uurtje of drie. Handleiding met inbouwinstructies is erg duidelijk. Wel heel goed op de juiste draden en stekkerpins letten want een blauw/rode draad is iets anders dan een rood/blauwe draad. Ik had er bijna twee omgedraaid. Verder niet echt een moeilijke klus, maar je moet flink wat loshalen om bij alle stekkers en draden te komen. De kabels zet je op de bestaande draden vast met de bijgeleverde klemmen, dus niks solderen. Alleen de kabel uit de snelheidsmeter loshalen en omleggen is het enige lastige klusje. Verder recht toe recht aan.

Dak gaat nu van afstand via de sleutel open door 3x openen in te drukken. Dicht via 3x sluiten. Dat gaat dus niet per ongeluk in je zak.

Dak kan ook open/dicht via one-touch via de standaard knoppen tot 55 km/h (instelbaar). Ik vind met name dat laatste erg handig als je door een buitje overvallen wordt, en niet zomaar kunt stoppen. Open/dicht van het terras voordat je wegrijdt staat natuurlijk ook cool.....

Ik heb voor de module via de Ebay veiling EUR 146,= betaald, incl. verzendkosten van EUR 17,=.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Die xcarstyle module lijkt mij ook wel wat. Bedient die module ook de ramen?

Als mij dak opengaat (met de normale knop dus) gaan mijn ramen ook tot ong. halverwege open. Als ik 'm echter dicht doe, gaan de ramen niet dicht (ook niet als ik 'm op slot doe voor zover ik weet)

Als je 'm dicht doet via de sleutel, is het natuurlijk handig dat de ramen ook gesloten worden, anders moet je alsnog naar binnen.

André schrijft hier dat hij met de reinholdmodule ook zijn ramen kan bedienen:

Reinhold dakmodule net vanmiddag via de post binnen, uiteraard gelijk geïnstalleerd.

Leuke upgrade je kunt ook je ramen open/sluiten op afstand dat kon bij mij ook niet eerder.

André

Is daar weer een andere sleutelcode voor ofzo? (hoe werkt dat?)

Link naar reactie

Heb je een Z4 van eind 2004 of later dan kan het dak automatisch geopend worden met de sleutel. De ´open´knop ingedrukt houden, dan gaan eerst de ramen omlaag, vervolgens het dak open en als je de knop ingedrukt houd gaan de ramen weer omhoog. Dit geldt ook voor het sluiten. Als je de sleutel in het slot stopt en in de ´dicht´stand draait en zo houd gaan eerst de ramen deels omlaag, vervolgens het dak dicht en als je de sleutel nog langer vasthoud gaan de ramen dicht. De module is dus niet persé nodig.

Link naar reactie

oeh, die van mij is van april 2004.

Ik heb dergelijke combinaties al wel geprobeerd, maar misschien/wellicht niet lang genoeg ingedrukt gehouden. Morgen maar eens proberen met wat meer geduld, maar ik vrees dat ik wel zo'n module nodig heb.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.