Ga naar inhoud

Z4 dakmodules


michaelZzZ

Aanbevolen berichten

Ik heb ondertussen ook een module van Reinhold binnen gekregen (70 Euro :thumbup: ). Moet nog de moed verzamelen om onder het handschoenenkastje te gaan liggen om die twee draden aan te sluiten daar.
Ik betaal altijd graag teveel dan weet ik dat het goed is :):schater: Nou ja niets aan te doen, laat even weten wanneer je de moed hebt gevonden hoe e.e.a. is gegaan :fiew:
Link naar reactie

Ik heb tot nu toe mijn modules van andere forum members gekocht, die na het ontvangen van de module de moed zich begeeft en dan voor een appel en een ei dat ding dan aan mij verkopen :thumbup: Die ik net gekocht heb, lag al een klein jaar in de kast bij die member ...

Link naar reactie

Jep. Dit komt zeker op mijn verlanglijstje. Ik kan het dak nu ook wel open en dicht maken met de sleutel in het sleutelgat (ook erg handig overigens), maar via de AB met één druk op de knop lijkt mij geweldig!!!

Ik zie het al voor mij: heeft mijn vrouw net in de auto gezeten. Ik kom aanlopen: druk op de knop --> dak open en stoel verstelt zich automatisch. Alleen de gedachte al.... :thumbup:

Link naar reactie
Ik heb tot nu toe mijn modules van andere forum members gekocht, die na het ontvangen van de module de moed zich begeeft en dan voor een appel en een ei dat ding dan aan mij verkopen :wave: Die ik net gekocht heb, lag al een klein jaar in de kast bij die member ...

Ja dat herken ik wel. Vind het helemaal niet zo'n prettig idee om zelf aan de bedrading te klooien en te solderen. Handleiding is vrij duidelijk maar toch. :thumbup:

Link naar reactie
Even oppassen jongens dat je geen electrische soldeerbout gebruikt, want die aard je hele electrische installatie. Ook geen krimp blokjes gebruiken want die gaan 100% zeker geen langdurig goed contact leveren. Gas soldeer bout dus ...

Dit geldt niet voor alle electrische soldeerbouten. Ik gebruik zelf 12 Volt 25 Watt voor mobiel gebruik en een 24 Volt 50 watt bout van het merk Antex in een zelfbouw temperatuurgeregeld soldeerstation van ELV uit 1984. Deze boutjes zijn potentiaalvrij en dus zijn de aansluitdraden niet met de punt verbonden. Wel is er een aparte aarddraad en een draad voor de ingebouwde temperatuursensor naast de twee voedingsdraadjes in de 24 Volt 50 Watt bout.

Je hebt wel gelijk dat vele goedkope boutjes uit de bouwmarkt met één draad aan de punt verbonden zijn en dat kan electronica vernielen. Eerst even met een multimeter controleren dus...

Link naar reactie
Ja dat herken ik wel. Vind het helemaal niet zo'n prettig idee om zelf aan de bedrading te klooien en te solderen. Handleiding is vrij duidelijk maar toch. :thumbup:

Je mag die van jou wel aan mij verkopen hoor :wave:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zojuist de dakmodule ingebouwd: eitje!

Er zit een duidelijke handleiding bij (met afbeeldingen en dat maakte het nog eenvoudiger want mijn deutch ist nicht so gut), 3 schroefjes los en vervolgens 5 vertakkingen aanleggen en klaar is Ivo. Ik heb ook geen foto's lopen maken, want die zitten dus al bij de handleiding en voor ik er aan dacht zat alles weer op zijn plek.

Leuk speeltje!

Link naar reactie
Had jouw module de potmeters eraan? Die van mij dus niet, en anderen hadden die wel.

Heb je gesoldeerd? En hoe ging dat onder het handschoenen kastje :thumbup:

Ja, die zitten er bij mij wel op maar heb er niets mee hoeven doen, moest eerlijk gezegd eerst even op zoeken waar ze uberhaupt voor dienen...

Handschoenkastje is heel simpel, 2 schroefjes los en dan valt de bodemplaat van je handschoenen kastje naar beneden en daar op zit een module geschroefd waar diverse electronika doorloopt. Hier haal je een stekker los en daar kan je 2 vertakkingen aan leggen. De overige 3 kabels moet je aansluiten bij je midden console, daar kan je dus zonder enige moeite werken.

Ik begrijp die hele discussie over solderen niet...heb gewoon deze dingetjes gebruikt en dat werkte perfect:

549333lb00fbepsre4.th.jpg

Link naar reactie
Ja, die zitten er bij mij wel op maar heb er niets mee hoeven doen, moest eerlijk gezegd eerst even op zoeken waar ze uberhaupt voor dienen...

Handschoenkastje is heel simpel, 2 schroefjes los en dan valt de bodemplaat van je handschoenen kastje naar beneden en daar op zit een module geschroefd waar diverse electronika doorloopt. Hier haal je een stekker los en daar kan je 2 vertakkingen aan leggen. De overige 3 kabels moet je aansluiten bij je midden console, daar kan je dus zonder enige moeite werken.

Ik begrijp die hele discussie over solderen niet...heb gewoon deze dingetjes gebruikt en dat werkte perfect:

549333lb00fbepsre4.th.jpg

PS: Goedko(op)er: EBay Hier staat ook iets over een module waarmee je het dak kan openen tot een max snelheid van 50kmph...

Link naar reactie

Het solderen was aangezien van de 10 installaties die ik gezien heb, er tenminste 8 een probleem hadden met die connectors. Niet altijd meteen, maar dan na een paar weken of zo. Vandaar dat ze gesoldeerd moeten worden.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Nou dat vind ik dus ecbt niet kunnen, zo'n belachelijk lage prijs bieden.

Vooruit, ik bied er twee tientjes voor <_<

Daar gaat André zijn handel :smart: [serieus mode] ik heb er zelf 130 euro voor betaald het is 1 van de meest nutteloze optie's maar daarnaast ook 1 van de leukste :blink::nono:
Link naar reactie
Daar gaat André zijn handel :blink: [serieus mode] ik heb er zelf 130 euro voor betaald het is 1 van de meest nutteloze optie's maar daarnaast ook 1 van de leukste <_< :smart:

Ik ben het er mee eens en vaak zijn de meest nutteloze opties de allerleukste. Ik moet er denk ik ook maar aan geloven.

Maar wat dacht je van de flash2pass module....

http://flash2pass.com.au/

Link naar reactie

Ben blij dat ik het nog niet heb ingebouwd. Al een maand of drie in huis maar ik denk niet dat ik het nog doe. Iedereen heeft nu zo'n ding. Er staat er een op Ebay met spraakgestuurde module. Veel stoerder. Je staat bij je ZZZZ, zegt "Kap open" en sesam opent zich. <_<

Link naar reactie
Ben blij dat ik het nog niet heb ingebouwd. Al een maand of drie in huis maar ik denk niet dat ik het nog doe. Iedereen heeft nu zo'n ding. Er staat er een op Ebay met spraakgestuurde module. Veel stoerder. Je staat bij je ZZZZ, zegt "Kap open" en sesam opent zich. <_<
Hebben ze zoiets ook bij de vrouw, lijkt mij veel handiger :blink:
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.