Ga naar inhoud

Z4 dakmodules


michaelZzZ

Aanbevolen berichten

bij regen, gewoon meer gas geven :)

Helaas heb je in nld altijd zo'n truttenschudder voor je die de boel ophoudt, dus hoe hard je hier rijdt heb je helaas meestal niet zelf in de hand <_<:huh:

Idem. Ook nog nooit de behoefte gehad om bij 100 km./h het dak dicht te doen, lijkt me ook niet zo best voor de constructie,

Precies om die reden hebben ze dan derhalve ook de maximaal te programmeren snelheid op 55km/u gezet, dus is dat probleem geheel ondervangen.

dus op de snelweg ben je dan altijd de klos

Op snelwegen valt daar idd weinig aan te doen (maar daar heb je ook minder last van regen door de hogere snelheid), maar op 80km/u wegen in binnen de bebouwde kom is het prima bruikbaar. Daar spendeer ik (en ik denk ook veel anderen) ook ruimschoots de meeste tijd aangezien het toch een auto voor erbij is (dat geldt denk ik voor velen hier) waar ik een beetje mee rondtour; en forumritten uiteraard :punk: . Ook die laatste zijn -afgaande op de laatste 2 ritten- niet meer geheel vrij van regen (zeg maar gerust lokale hoosbuien) helaas :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Dit voorjaar via eBay de X-car style gescoord voor 124 euro inclusief verzending, dus blijkbaar een kwestie van handig bieden. :sFun_whistle:

Kap open/dicht voor het starten/na het afzetten werkt ook prima.

Tot nu toe nog niet gemerkt dat de interieursensoren het niet doen bij gebruik van de afstandsbediening.

Installatie leek op papier een ramp, maar viel in de praktijk erg mee, en tijdens de zomerbuienrit was ik toch wel blij met de "rijdend dicht" mogelijkheid. :lol:

Link naar reactie

Alarmsensor werkt gewoon met het op afstand bedienen van de kap.

Het alarm schakelt in (want statusled), en de bewegingssensoren regelen zich pas enkele minuten na het inschakelen van het alarm in op de triggerdrempel, dus het sluiten van de kap zelf heeft hier ook geen invloed op.

Die triggerdrempel is namelijk variabel omdat het alarm ook met open kap moet werken, en de sensoren dan meer beweging (zeg maar ruis) oppikken (terwijl er nog geen reden voor alarm is)

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb het zelf ook nooit uitgeprobeerd (gewoon met de afstandsbediening) / kunnen uitproberen wegens ontbreken van welke module dan ook, maar bij Gaptech zeggen ze er zelf dit over:

Three clicks of the unlock button will open the windows, drop the hood and then put the windows back up, all as you approach the car or load up the boot.

Two clicks of the unlock button followed by one click of the lock will cause the windows and hood to raise and lock the car.

Because you are not clicking twice on the lock button your interior movement or tilt sensors will not get disabled as will occur with other remote modules.

Link naar reactie

Ik snap wat ze bedoelen, maar als ik de boel dicht wil is dat 3 x lock en volgens mij is dan zowel alarm als sensors ingeschakeld. Zou wel even willen uitproberen of de sensors inderdaad ingeschakeld zijn, alleen vraag ik me af hoe ik in de auto kom als de boel dicht is.... :blink:

Link naar reactie
  • Administrator

Ik weet niet of die module daar invloed op heeft, maar normaal gesproken zou je volgens mij een verschil moeten kunnen zien aan de LED onder de spiegel. Ik dacht dat die eerst een aantal seconden constant brandt en dan gaat knipperen als alle sensoren zijn ingeschakeld en meteen gaat knipperen als de interieursensor niet is ingeschakeld. Ik neem aan dat dit bepaald wordt door hoe je vergrendelt en niet zo zeer door of het dak vervolgens nog dicht gaat, of regelt de X-carstyle module ook hoe die LED brandt?

EDIT: zo werkte het bij mijn 2.5si, maar net even gecontroleerd en bij de 3.0i werkt het niet zo: gaat in beide gevallen meteen knipperen.... Wellicht codeerbaar?

Link naar reactie

Ik snap wat ze bedoelen, maar als ik de boel dicht wil is dat 3 x lock en volgens mij is dan zowel alarm als sensors ingeschakeld. Zou wel even willen uitproberen of de sensors inderdaad ingeschakeld zijn, alleen vraag ik me af hoe ik in de auto kom als de boel dicht is.... :blink:

Dacht dat we het over een roadster hadden ,dus dak open ,alarm er op.

Werkt altijd, maak wel eens de fout door bij open dak met alarm erop wat in de auto tegooien, alarm gaat dan netjes af ;-)

Link naar reactie
  • Administrator

^ dat is het punt niet, de vraag is: als je een module hebt waardoor bij 2x klikken op vergrendelen ook het dak dicht gaat, werkt de interieursensor van het alarm dan nog wel? Uitgangspunt is is juist dak dicht...

Link naar reactie

2x op vergrendelen drukken is volgens mij standaard (dus af fabriek) een stand om je auto op slot te doen zonder bewegingssensor, om bijv. je hond in de auto te laten.

3x is weer gewoon alarm (met sensoren dus).

Wat er eigenlijk gebeurt (met die 3x schakeling) is dat je je auto 2x op slot zet. Door 3x te drukken, dan gaat je auto op slot (vermoedelijk zonder sensorwerking), en gelijk daarna weer open en gelijk weer op slot (met sensorwerking).

Maar zijn er überhaupt modules op de markt die zo geconstrueerd zijn dat je alleen het dak maar dicht kan doen en de auto afsluiten als je 2x op lock drukt?

Want als die er niet zijn is die zin van gaptech toch compleet overbodige text?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Heb het even uitgeprobeerd en is inderaad zoals GuidoK zegt: 1xlock = dicht met sensor, 2xlock = dicht en sensor weer uit. 3xlock = sensor weer aan waarbij de module tevens het dak sluit.

Het verschil zit 'm dus in 2xunlock en 1xlock voor de laatste actie bij Gaptech en 3xlock bij X-carstyle. Nog 1xlock zou dan de sensor weer uitschakelen.

Bij mijn weten zijn er geen modules die het dak sluiten met 2 x lock en lijkt het dus inderdaad overbodige tekst te zijn.

Misschien een soort van "extra verkoopargument" ?

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Heb het dit weekend ook toevallig getest: als de kap omlaag staat en de wagen op slot, gaat het alarm af na een halve minuut als er iemand blijft in zitten. Met of zonder die module, het "locking" principe is van BMW zelf toch? Maw, als iemand hetzelfde eens probeert die geen enkel one touch systeem heeft geplaatst en die krijgt allicht hetzelfde effect bij even of oneven aantal locks?

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Ik heb zelf vorige week de Gaptech module ingebouwd. Extreem simpel en werkt perfect! Heerlijk om het dak open te kunnen doen als je aan komt lopen + sluiten als je al uitgestapt bent. Ook one touch had fabrieksaf ingebouwd moeten zitten.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik ben zelf in het bezit van de gaptech module. Zeer makkelijk aan te sluiten, goede kwaliteit en voor een redelijke prijs. Het feit dat ik het dak niet rijdend kan sluiten is geen issue voor mij, je hoeft maar een momentje stil te staan om de sluit procedure te starten. Stel je start met sluiten of openen en het word groen kun je zonder problemen wegrijden en zal het dak gewoon door gaan.

Link naar reactie
  • Administrator

^ one touch kun je bij mijn weten ook niet instellen. Maar Cor vroeg niet naar de voordelen van de ene module boven de andere, ik zal de posts daarover zo eens doorvegen naar het juiste topic ...

EDIT: done!

Link naar reactie

Wat ik niet snap is dat mensen een aparte module kopen voor iets wat simpelweg zo in je voorkeursinstellingen te veranderen is...

Volgens mij zit het wat anders voor autos van pre 4/2004.

Naast openen/sluiten op snelheid is One touch is volgens mij ook niet mogelijk met ncsexpert.

Maar rijdend open& dicht doen is imho de beste feature.....

Dat merk je gelijk als je op een rit mee bent waar het weer uiterst wisselvallig is :schater: leuke tafereeltjes levert dat op :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ik wil de knipperfunctie van de dakmodule uitschakelen als je de kap opent of dicht doet vind ik een beetje te.....

volgens de beschrijving open-sluit-open maar moet je dit doen als de sleutel in het contact zit...?

 

wie kan mij vertellen hoe ik dit moet doen?

 

bedankt alvast.

 

 

aangepast door Z3Roadster19961.8
Link naar reactie
  • Administrator

Yep! Als we het over de Xcarstyle module hebben: sleutel wel in het contact, doordraaien naar stand I (dus niet starten!). Dus het standje waarin je airco het al doet, etc. en één klik verder zou betekenen dat je wel start.

 

Overigens (ik weet niet waarom, maar dat vroeg ik me van tevoren af): die knipperfunctie werkt alleen als je de auto nog niet hebt gestart.

Link naar reactie

Ik heb het inderdaad over de Xcarstyle module, die knipperfunctie werkt alleen als je naar je auto loopt en het dak al wilt openen. Dan blijven de lichten knipperen totdat het dak open is en bij het sluiten....

 

Maar bedankt, ik ga dat straks (na werk) gelijk instellen!

 

Top!

aangepast door Z3Roadster19961.8
Link naar reactie
  • Administrator

Sorry, mijn aanwijzing was misschien wat verwarrend. Het gaat voor alle duidelijkheid om standje 2 op onderstaand plaatje (volgens mij staat daar op de stuurkolom een Romeinse I, maar goed). Je moet bovendien het dak dicht hebben en de deuren ook dicht. Dan moet je een handeling verrichten om in het menu te komen (ik ben even kwijt wat precies, maar zoveel keer op dak sluiten en / of dak openen drukken) en dan kun je de opties aanpassen.

 

 

Startslot Z4.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.