Ga naar inhoud

Z4 dakmodules


michaelZzZ

Aanbevolen berichten

André schrijft hier dat hij met de reinholdmodule ook zijn ramen kan bedienen:

Is daar weer een andere sleutelcode voor ofzo? (hoe werkt dat?)

Ik kan mijn ramen enkel bedienen als de draaiknoppen in de koffer om staan voor meer bagage dan is het dak geblokkeerd en doen de ramen het wel.

Als de kap dicht is kan ik wel doormiddel van 3x drukken de ramen sluiten als deze geopend zijn.

Andre

Link naar reactie
Die xcarstyle module lijkt mij ook wel wat. Bedient die module ook de ramen?

Als mij dak opengaat (met de normale knop dus) gaan mijn ramen ook tot ong. halverwege open. Als ik 'm echter dicht doe, gaan de ramen niet dicht (ook niet als ik 'm op slot doe voor zover ik weet)

Als je 'm dicht doet via de sleutel, is het natuurlijk handig dat de ramen ook gesloten worden, anders moet je alsnog naar binnen.

André schrijft hier dat hij met de reinholdmodule ook zijn ramen kan bedienen:

Is daar weer een andere sleutelcode voor ofzo? (hoe werkt dat?)

De module van X-Style bedient ook de ramen. Die gaan eerst half open, dan opent/sluit het dak en daarna gaan de ramen weer helemaal omhoog.

Het grootste voordeel vind ik echter niet de bediening vanaf afstand, maar het feit dat je het dak ook rijdend tot max. 55 km/h kunt bedienen.

Via de open/dicht knoppen kun je alles instellen zoals je zelf wilt, dus welke max. snelheid, wel of geen knipperlichten tijdens bedienen enz.

Link naar reactie

Hoe kan je dat dan instellen?

Zie je dingen op het display, of heb je code's voor alles (bijv open open open dicht open=max snelheid 40km)?

Ik heb de sleutelmethode (dus met deursleutel in slot vasthouden) getest, en dat werkt, zowel open als dicht.

Ik wil voornamelijk het dak open kunnen doen voordat ik instap in de garage.

Het zijn best aardige capriolen die je soms moet uithalen als je in/uitstapt als ie in de garage staat, aangezien de deur dan niet helemaal open kan (kleine rotdeurtjes zijn het die veel te ver open moeten als ik erdoor moet :mellow::schater: )

Ik heb al wel een soort stootstrips gemaak van rubber slang (maatje brandhaspelslang) op een lat tegen de muur dat de deur niet kan beschadigen

zo:

stootdeur.jpg

Maar dus met je sleutel het ding openmaken heeft wel wat. Ook de 1druk op de knop functie is een stukkie handiger, dus ik denk dat ik wel ga bieden op ebay :P

Link naar reactie

:mellow:

Z4, alles wat de Z3 had willen zijn...

En dan staat er:

Z3 3.0i - sapphire black - aeropakket - 18" styling 108 - zwarte pianolak panelen

beige leer - strutbar - sat.nav - hifi pro - M stuur - witte knippers, the lot.....

Waar het hart van vol is? :P

Grtz Ron.

Link naar reactie
Hoe kan je dat dan instellen?

Instellen doe je via bepaalde combinaties indrukken van de toetsen 'open' en 'dicht' nadat je het contact hebt aangezet. Staat in de zeer duidelijke inbouw en bedieningsinstructies.

Insrellen doe je eigenlijk maar een keer, en daarna druk je voor openen 3x op de openenknop van je sleutel en dan gaat het dak open. 3x dicht drukken en het dak gaat weer dicht.

..........en ja, het hart is er vol van! :harhar:

Link naar reactie
Ik wil voornamelijk het dak open kunnen doen voordat ik instap in de garage.

Dat kan toch? De open-knop van de sleutel ingedrukt houden (seconde of 5), of werkt dat bij jou niet? Dit staat bij mij op pagina 15 in het instructieboekje van de auto (NL handleiding btw)

Link naar reactie
  • Administrator
Ik wil voornamelijk het dak open kunnen doen voordat ik instap in de garage.

Het zijn best aardige capriolen die je soms moet uithalen als je in/uitstapt als ie in de garage staat, aangezien de deur dan niet helemaal open kan (kleine rotdeurtjes zijn het die veel te ver open moeten als ik erdoor moet :smart: :schater: )

Als het instappen moeilijkgaat met je dak dicht in de garage, dan lijkt mij uitstappen ook niet erg makkelijk gaan toch........

dus dakje open voor het uitstappen - open laten staan in de garage - en de volgende dag instappen dakje dicht en wegrijden :harhar:

probleem opgelost .... :unsure: of toch voor de show :schater:

Link naar reactie

Uitstappen is net zo lastig ja.

Een cabrio open laten staan in de garage zou ik nooit doen. Er komt toch troep in het interieur (ook al is mijn garage heel schoon, en is de vloer geverfd, er waait troep in van buiten en ook via de ventilatie van andere garages). Ik denk dat het ook niet zo goed is voor de stof van de kap.

Bij mij werkt de openknop van de sleutel inhouden niet (staat ook niet in de handleiding), maar het slot naar links danwel rechts vasthouden (dus met sleutel in slot) werkt wel (ik hield 'm eerst niet lang genoeg vast :thumbup: ). De dakmodule heb ik dus niet per sé nodig, maar het lijkt me wel makkelijk (ook de one touch functie is net wat eleganter dan het knopje blijven vasthouden)

Link naar reactie
  • Administrator

Klopt, de one touch module is super handig :thumbup: , deze heb ik ook ingebouwd (Reinhold).

Wat wel grappig is (en goed om te weten), is dat als je het sluiten knopje indrukt terwijl je rijdt de kap gaat sluiten zodra je de eerst volgende keer stil staat.

Als je de auto eerst op contact zet en dan de kap opent gaat deze procedure gewoon door terwijl je de je de auto start.

Ook langzaam rijdend (lees stapvoets) kan je de kap openen.

Link naar reactie

Zo, de module (van xcarstyle) zit erin. Ik heb de meegeleverde scotchlocks (of hoe die dingen maar heten) achterwege gelaten en alles netjes gesoldeerd en met krimpkous afgetopt zoals het imho hoort om een goed contact te blijven garanderen. In de gebruiksaanwijzing (van Xcarstyle) stond een zeer vaag verhaaltje waarom je de scotchlocks moest gebruiken ivm impedanties. Zelf ben ik van mening dat ik vroeger nèt wat teveel op school heb opgelet om die bewering van de hand te wijzen bij dit soort signalen. En wat blijkt, de module werkt gewoon prima. Had de docent tòch gelijk :rolleyes: .

Wel een behoorlijk gekruip om zo onder je dashboardkastje te solderen, maar na een uurtje of 2 was alles toch gepiept en weggebouwd.

De kwaliteit van alle stekkers van de Z4 valt me reuze mee. Mooie hefboomsluitingen, en de stekkers zelf zijn ook goed te demonteren. Ook geen lipjes e.d. afgebroken van de stekkers zelf bij het demonteren daarvan. Normaal wil bij veroudering (en slecht ontwerp) veel plastic wat snel breken, maar hier is in het ontwerp goed nagedacht.

Mooie module overigens; afstandsbediening en one touch in 1.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Administrator

Heb vandaag ook de alles in 1 module ingebouwd alles netjes gesoldeerd en voorzien van krimpkous en werkt perfect.

Als nog iemand intresse heeft in de one touch module stuur dan maar een PM (staat er nog één op het forum)

Tevens de tellerunit uit elkaar gehaald en schoongemaakt, zat wat stof aan de binnenkant van het glas wat me behoorlijk irriteerde, nu niet meer :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Snelheidssignaal, of beter nog geen snelheid (0 kmh) signaal.

Heeft iemand al eens getracht de electrische kap voor de gek te houden <_< of hou ik mezelf nu voor de gek.

De kap werkt pas bij stilstand....als ik het snelheidssignaal naar de kap toe kan onderbreken...of 0 kmh kan immiteren??????

Zou die dan rijdend open kunnen :blink: Wie oh wie...

Link naar reactie
  • Administrator

Tuurlijk kan dat, maar dan zou ik niet met 100km/h het kapje openen (al zal die dan sneller als in 10sec open zijn)

maar denk er wel aan, als je die snelheidskabel los maakt dat er meerdere functies niet meer werken....

Er is volgens mij maar 1 snelheidssignaal kabel, dat houd dus in dat meerdere functies niet meer werken.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Zojuist mijn dakmodule van X-carstyle ingebouwd (204,- on Ebay). Na ongeveer 2 uur op mijn gemak was deze aangesloten en werkend. Middel het slechts tippen op de AB kan het dak openen en sluiten terwijl de alarmlichten knipperen, en dmv het aantippen van de originele toets doet hij dit ook keurig, maar dan zelfs rijdend tot 55km/h. En ook de originele raambediening werkt dan :clapping:

Daar is mijn 4 weer een stuk praktischer van geworden, al moest er wel aardig wat interieur gedemonteerd en weer gemonteerd worden.

Link naar reactie
  • Administrator

Pfff 204 euro, ik had een beste prijs voorstel gedaan 130 euries en daar heb ik hem ook voor gekregen :)

Maar is idd een fijne module, het knipperen van de alarm lichten heb ik uitgeschakeld vond ik weer te :petje:

Link naar reactie

Had ik mijn berichtje in mijn gehandicapte Duits waarschijnlijk niet moeten beginnen met "Lieber M.f (klinkt als dof). 130 euro, dan ben je aardig gematst. 200 is toch helaas wat ik al 2 x bij hem heb moeten betalen.

Slechts 1x een mega module(nog veel luxer) voor 65 gekocht voor mijn ouwe trouwe slk.

Maar ja het gebruiksgemak en plezier is me die 200 makkelijk waard en het aansluiten is ook altijd wel grappig...tsja, die alarlichten is inderdaad wel erg "peppy"

Ik heb wel het idee dat de draad die je op de teller moet onderbreken het snelheidssignaal zou kunnen zijn....wat betekent dat je elke Z4 rijdend zou kunnen openen??

Link naar reactie
  • Administrator

Idd gebruiksgemak is veel waard, wat betreft het laatste dat zou kunnen maar op aan het snelheidssignaal zit denk ik toch wat meer

als allen je dak ;)

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

10 Minuten is misschien wat overdreven, maar 30 minuten is op je gemak haalbaar, je hoeft alleen maar de asbak eruit te halen en 5 draadjes te solderen.

aangepast door 2.5si
full quote verwijderd
Link naar reactie

Voor mij was het ook een kleine 30 minuten :) Solderen is niet nodig, montageclipjes zijn bijgeleverd. Het enige materiaal dat ik nodig had, was een schroevendraaier en een tang om de klipjes aan te duwen... ik heb pics hier: https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/13164-nieuw-lid-van-belgie/page__st__20

aangepast door 2.5si
Full quote verwijderd
Link naar reactie

Van wat ik zo op hun site zie heeft die module wel wezenlijk minder functies. Volgens mij kan je niet rijdend de kap openen of de max snelheid daarvoor programmeren tot wanneer dat mogelijk is.

aangepast door 2.5si
full quote verwijderd
Link naar reactie

Het werkt in ieder geval om onmiddellijk te vertrekken bij het starten van de sluiting of opening. Nog niet geprobeerd eigenlijk al rijdend... Nog niet nodig gehad tot nu toe: Ik kom aan de wagen, one touch control dak open en weg... bij regen, gewoon meer gas geven :)

aangepast door 2.5si
full quote verwijderd
Link naar reactie

Idem. Ook nog nooit de behoefte gehad om bij 100 km./h het dak dicht te doen, lijkt me ook niet zo best voor de constructie, dus op de snelweg ben je dan altijd de klos, ik ga daar i.i.g. geen 50km./h rijden.

aangepast door 2.5si
full quote verwijderd
Link naar reactie
  • Administrator

[Admin modus]Guys, mag het wat minder met de full quotes? Het is voor iedereen duidelijk dat al jullie reacties over de Gaptech module gingen ...[/Admin modus]

On topic: ik heb juist vanwege deze reden vorige week een mail gestuurd aan Gaptech. Zij geven aan dat de module niet te gebruiken is zolang je nog rijdt en dat hij het na wegrijden maar tot hele lage snelheden doet (rond een mijl of vijf per uur, dus rond 8,5 km/u). Blijft wel over:

- hele makkelijke installatie (zie voorsteltopic Bad Pritt en ook reactie SJF);

- one touch;

- kap al kunnen openen / sluiten voor het starten / na het afzetten van de motor (en dus ondertussen starten / motor uitzetten);

- bij bediening via afstandsbediening niet het risico dat de interieursensoren van het alarm uit zijn, welk risico schijnt te bestaan bij sommige andere modules waarbij je om te sluiten drie keer op dezelfde knop op de sleutel moet drukken.

Tot slot: de "instapprijs" van Gaptech is een stuk lager dan van bijvoorbeeld X-carstyle: besteld via z4-forum groupbuy grofweg EUR 135,- (grofwegGBP 105,-) inclusief verzending

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.