Ga naar inhoud

style 103 velgen


KokZ4

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Precies. De “daisies”. Komen behoorlijk vaak langs op MP, EBay Kleinanzeigen, etc. Omdat ze eigenlijk wat klein zijn voor de Z4. Veel mensen willen net een of twee maatjes groter, wat dus heel handig is als je ze juist zoekt. 

Link naar reactie
  • Administrator
1 minuut geleden, pimgmx zei:

Er staat een setje te koop in het Ruhrgebiet, niet heel ver over de grens. 


Wel opnieuw gepoedercoat (op zich gunstig) in “Dark Blue Gray Matt” (moet maar net je smaak zijn).

 

Maar er staan er genoeg op Kleinanzeigen hoor. Ook even zoeken op Styling 103 (Pim zocht denk ik op Style 103). Dan zie ik zo meerdere sets in redelijke tot goede staat niet ver over de grens.

Link naar reactie
20 uren geleden, Maurits zei:

Omdat ze eigenlijk wat klein zijn voor de Z4.

Ik denk dat dat wel meevalt. BMW gebruikte de styling 103 op de foto's van de Z4 in de folder van het model voor de facelift. Naar huidige maatstaven is een 17 inch-velg niet bijzonder groot, maar de auto stamt uit het begin van het millennium. Bij het gebruik van RFT's is het wellicht zelfs de ideale maat op de E85.

Link naar reactie
  • Administrator

@ZReiheVan mij mag iedereen ook doen wat hij / zij / het wil(len):default_171:. Ik zie alleen best een groot aanbod van gebruikte 103s èn zie op de diverse fora mensen die de kleinere velgmaten vervangen voor één of twee maatjes groter. 

 

Ze worden ook nog wel eens vervangen vanwege upgrades aan onderstel of remmerij, omdat relatief kleine en relatief ver naar binnen vallende velgen daarbij porblemen kunnen geven.

 

Ik vind zelf overigens ook nog ook dat het bijzondere lijnenspel van de E85/86 wat minder goed uitkomt op een wat inspringende (want ET 47) 17 inch, ten opzichte van een ietse grotere velg-/bandencombinatie die vooral ook wat meer in lijn liggen met de spatbordranden. 

 

Maar als je daar allemaal geen last van hebt, dan kun je gelukkig voor een appel en een ei een goed gebruikt setje 103, 200, etc. op de kop tikken! up:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.