Ga naar inhoud

Accu zelf vervangen Z4 e85 (2007)


Michel_Z4

Aanbevolen berichten

Accu zelf vervangen Z4 e85 (2007)

De accu van mijn Z4 (e85 uit 03-2007, 3.0si) begint slecht te worden; auto start nog maar net na weekje stil gestaan te hebben (en nu vriest het nog niet eens)...

Auto heeft geen start/stop systeem.

 

Momenteel zit er een 12V 74Ah (650A), merk Requal, dat zal geen originele zijn.

 

De vraag is kan ik dit zelf gemakkelijk vervangen of moet dit in het systeem ingeleerd gaan worden ivm het aanpassen laadcyclus (oude versus nieuwe accu)?

Of werd dit "intelligent laden" nog niet toegepast in 2007?

 

Link naar reactie
  • Administrator

Ik dacht dat ik de accu van de roadster ook redelijk recent vervangen had, maar dat blijkt alweer vijf jaar geleden.

 

Ik heb toen ook een Varta Silverline gekozen, maar dan een AGM variant (de Varta E39). Gezegd wordt dat AGM accu's beter tegen langere periodes van stilstand kunnen. Bevalt in ieder geval prima.

Link naar reactie

Ik moet hem toevallig ook vervangen, deze (OEM-Exide) zit erin vanaf januari 2014, en er komt weer een Exide in denk ik, alleen niet bij de dealer deze keer.

In 2014 kostte deze de vorige eigenaar 142 ex. En het erin zetten nog eens 31 ex. € 208 in de BTW. Kaching....

Ruim 8 Jaar is prima voor een (non-AGM) accu. Ik geloof niet dat Varta het enige merk is. Vroeger, voor de oorlog, wel; " Aan m'n accu kan het niet liggen..."😉

Nu ben je volgens mij met Varta, Bosch, Exide en vast nog wel een paar andere merken allemaal even goed uit... 

 

Maar wat ik vooral aan wilde geven is, dat wanneer de prijs een argument is, amazon.de een prima plek is om een accu te kopen, scheelt soms 30%. 

aangepast door 330dM
Link naar reactie
Op 8-2-2022 om 15:23, 330dM zei:

Wat is dat nou weer voor onzin. BMW gebruikt Exide als OEM, zijn ook prima accu's. 

Leg eens uit. 

eeuh de meeste bmw accu,s zijn varta,s meen ik te weten,staat er ook gewoon op. exide heb ik nog nooit op een oem accu in een bmw zien staan .

Link naar reactie

Toch wel Sander, google maar. De vraag is namelijk niet nieuw blijkbaar. Ik dacht dat het waarschijnlijk zou zijn vanwege dat de E85 in de VS is gebouwd. Maar zelfs de E89 gebouwd in Regensburg kreeg Exide accu’s. Exide blijkt ook in de EU een grote speler te zijn.

Link naar reactie

Exide is inderdaad een gerenommeerd accumerk, redelijk vergelijkbaar met Varta. Ik ben zelf recent voor de Z4M ook voor een Varta Silverline gegaan, goede prijs/prestatie. Als je diepontlading bij stilstand in de winter weet te voorkomen (druppellader of accu ontkoppelen) dan kan zo'n accu zeker tussen 6 en 10 jaar mee.

 

Vervangen is erg eenvoudig, kost niet veel tijd en kun je prima zelf doen. Let er wel even op dat je de accu ook mechanisch goed vastzet, is ook een APK punt. Succes.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...
  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.