Ga naar inhoud

Doffe koplampen


ZwarteZ

Aanbevolen berichten

Doffe koplampen

Beste forummers,

 

De koplampen van mijn z4 zijn nogal verweerd. Erg lelijk vind ik.

Heeft iemand goede ervaring met een bedrijf om ze te laten polijsten.

Ergens in de buurt Eindhoven / Tilburg / Den Bosch

 

Groet Bruno

Link naar reactie

Je kunt ook zelf polijsten, goed te doen en je kunt er zelfs speciale kitjes voor kopen van Turtewax of anderen.

 

Mijn ervaring is dat je er mooi resultaat mee kunt behalen, maar dat ze toch helaas vrij snel weer opnieuw dof worden. Misschien dat de professionals betere coating gebruiken en dat het resultaat langer mooi blijft.

Link naar reactie
2 uren geleden, timewa zei:

Je kunt ook zelf polijsten, goed te doen en je kunt er zelfs speciale kitjes voor kopen van Turtewax of anderen.

 

Mijn ervaring is dat je er mooi resultaat mee kunt behalen, maar dat ze toch helaas vrij snel weer opnieuw dof worden. Misschien dat de professionals betere coating gebruiken en dat het resultaat langer mooi blijft.

 

1 uur terug, Ewout zei:

De enige methode die langdurig houd is een setje waarin 2K blanke lak als topcoat gebruikt word.

 

Bv. https://www.nonpaints.com/nl/spraymax-koplamp-reparatie-set-2k-blanke-lak-primer
 

of 

 

https://www.nonpaints.com/nl/colormatic-koplamp-renovatie-set

Nee hoor, kwestie van geregeld schoonhouden en goed blijven beschermen met een UV blocker.

Mijn koplampen vorig jaar geschuurd en gepolijst en zijn nog steeds perfect helder.

Toen direct behandeld met deze coating.

"Het doet wonderen op gerenoveerde koplampen en voorkomt oxidatie en verlies van helderheid"

https://www.carclean.com/nl/gyeon-q-trim-30ml-kit.html?gclid=Cj0KCQjwka_1BRCPARIsAMlUmErgdkrg7-8DQBo9v-C_px0I00mDnOsCD561gfeMR5DXT1Sl0r7TYHoaAovfEALw_wcB

En na elke wasbeurt breng ik deze aan als extra bescherming.

https://www.carclean.com/nl/surf-city-garage-ultra-clear-lens-protectant-237ml.html

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Ewout die Gyeon coating zit minimaal een jaar zonder verder bij te houden, dat is vrij duurzaam.

Weet niet hoe vaak jij je  z wast maar de meesten toch wel maandelijks denk ik, op afloop een laagje van die andere toepassen en ze blijven echt jaren netjes.

Kleine moeite, maar goed dat is ieder voor zich.

De beste oplossing is idd ze professioneel laten schuren/polijsten/ spuiten/coaten.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
5 uren geleden, nickvankerkoerle zei:

Ik heb voor in Tilburg een zeer goed en vertrouwd adres hiervoor. 

Mocht je willen weten hoe of wat kan je me een berichtje sturen 🙂

 

Ik heb hem juist vandaag weggebracht naar CCST in Oisterwijk. Is partner van demobielekoplamphersteller.nl

Ga hem morgen ophalen, ben benieuwd naar het resultaat.

 

Maar als je nog een goed adres weet voor het polijsten van de lak hou ik me aanbevolen. Dat is het volgende wat op mijn lijstje staat.

 

MvG Bruno

  • Like 1
Link naar reactie

 

Zeer tevreden over het resultaat en 55 euro vind ik een prima prijs 👍  

  • Like 1
Link naar reactie
Op 14-5-2020 om 20:47, ZwarteZ zei:

Ik heb hem juist vandaag weggebracht naar CCST in Oisterwijk. Is partner van demobielekoplamphersteller.nl

Ga hem morgen ophalen, ben benieuwd naar het resultaat.

 

Maar als je nog een goed adres weet voor het polijsten van de lak hou ik me aanbevolen. Dat is het volgende wat op mijn lijstje staat.

 

MvG Bruno


Hi Bruno,

 

Mijn vriendengroep en ik laten onze auto allemaal poetsen bij Mart.
https://www.facebook.com/martautodetailing/

Nette prijzen. Echte vakman. Gewoon een echte topper!
 

  • Like 1
Link naar reactie
Op 20-5-2020 om 20:52, nickvankerkoerle zei:


Hi Bruno,

 

Mijn vriendengroep en ik laten onze auto allemaal poetsen bij Mart.
https://www.facebook.com/martautodetailing/

Nette prijzen. Echte vakman. Gewoon een echte topper!
 

Vanmiddag bij Mart geweest zodat hij de auto kon bekijken. Afspraak gemaakt en over 2 weken wordt hij behandeld. Heb er veel vertrouwen in, precies zoals jij al schreef.

 

Bruno

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik heb van de week de koplampen bij een schadebedrijf laten polijsten en laten voorzien van een nieuwe coating voor EUR 150. Ruim EUR 800 voor een nieuwe set koplampen gaat me wat te ver. Het is een hele verbetering en de duidelijk verweerde plekken zijn helemaal weg. Perfect is het niet (wellicht ben ik een neuroot), onder bepaalde hoeken zie je op bepaalde plekjes een licht grijze waas. Als je er recht voor staat, ziet het er weer ok uit.

Link naar reactie
Op 10-7-2021 om 16:29, ZReihe zei:

Ik heb van de week de koplampen bij een schadebedrijf laten polijsten en laten voorzien van een nieuwe coating voor EUR 150. Ruim EUR 800 voor een nieuwe set koplampen gaat me wat te ver. Het is een hele verbetering en de duidelijk verweerde plekken zijn helemaal weg. Perfect is het niet (wellicht ben ik een neuroot), onder bepaalde hoeken zie je op bepaalde plekjes een licht grijze waas. Als je er recht voor staat, ziet het er weer ok uit.

Dan is helaas niet de hele toplaag van de coating verwijderd,  zou ik mee terug gaan.

Op zich is het vrij simpel zeker voor een schade bedrijf, nat schuren in stappen van 750 naar 4000 en vervolgens op glans polijsten machinaal.

IMG_20190508_102715

 

IMG_20190508_104904

 

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Ik had bij nadere bestudering gezien dat op de plekken met een waas nog krassen waren te zien en heb dus idd al weer een afspraak voor herstel gemaakt. Het polijstwerk is gewoon niet goed (slordig) gebeurd.

aangepast door ZReihe
Link naar reactie

Missie geslaagd. De koplampen zijn nu netjes gepolijst, 'zoals meteen al had gemoeten' volgens het schadeherstelbedrijf waar ik Z4 naar toe had gebracht voor deze klus en herstel. Dat oogt toch een stuk netter.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.