Ga naar inhoud

Wat heb JIJ vandaag met je Z gedaan?


Aanbevolen berichten

Het is de S3-10E van Twin-Busch. Prima ding, collega had er eerder een gekocht en ook tevreden over. Ik heb hem op 230 en de Z heft ie prima zonder de 16A eruit te blazen. Zit wel een trage zekering in. C-karakteristiek.

 

Kortweg: oprij 11cm (moet 2cm rubber blokken kopen, de 4cm bijgeleverde zijn een halve cm te dik). Kan 3 ton een meter heffen. Hoger heeft in mijn garage (die is krap) ook geen zin. Ik kan hier voorlopig wel mee uit de voeten. Ik heb meer auto's dan de Z en doe aan alle zelf graag onderhoud en reparaties. Eerste klus: distributie van de Cactus vernieuwen.

  • Like 1
Link naar reactie

BMW Z3 weer gekeurd en zonder problemen goedgekeurd. Achterbanden zijn wel binnenkort aan vervanging toe. 

Ook net voor verkoop kleine beurt, heeft de volgende eigenaar meteen verse olie en filter etc. 😊

Link naar reactie

Heb een paar uur geleden dit ook op het Engelse forum gepost, maar gezien hier eenzelfde topic is geopend:

 

Piano zwart interieur trim geplaatst. Uiteraard geïmporteerd vanaf dat gekke eiland. 

 

 

20191205_162621-1.jpg

aangepast door Sgub
  • Like 1
Link naar reactie

Deze week de versnellingsbak laten reviseren, hij maakte eigenlijk vanaf het begin al (blijkt nu) een gierend geluid in alle versnellingen (behalve de 5e), en het werd ook steeds erger.

Dit was onderdeel van het dispuut (naast het hoge olieverbuik) wat ik had met de garage waar ik hem gekocht had.

Een lager van de secundaire as was echt verrot. Op de foto zie je metaaldeeltjes op de binnenkant van de seal zitten. Gelukkig voorkwamen deze seals dat er metaaldeeltjes in de rest van de bak kwamen. De koppeling en drukgroep zijn ook gelijk vervangen.

Ik kan nu eindelijk het werkelijke (heerlijke) geluid van de 6 in lijn ervaren.:banana:

Hij schakelt weer als nieuw!! Complimenten voor de mensen bij SHM Transmissie in Schiedam voor de goede en snelle service :thumbup:

IMG_20191203_235145.jpg

IMG_20191203_235213.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Mooi dat dat verholpen is! Hoe staat het met het diispuut met de garage waar je de Z4 gekocht hebt? Hebben die hier nog aan mee betaald?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gister maar eens bij Ewout langs geweest en de ZZZZ op de brug gehad voor een kleine beurt en wat hoognodig onderhoud aan de seal van de versnellingsbak. Zonder het juiste gereedschap een taai klusje maar uiteindelijk toch gelukt! Ewout nog bedankt, het was weer als vanouds gezellig!

 

80655545_2516846535270719_8409523885141131264_n.jpg.1ac001b9491a93c377921875ea0efa0f.jpg79639890_2516846541937385_1049119961903005696_n.thumb.jpg.f7cc9adc4b174adf94d0871ad989430f.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Bosch Aerotwins geplaatst op de qp. Nou is dat geen enkele prestatie natuurlijk, maar op kenteken vinden van het juiste setje wel.

 

Het best passende (rechts kiert het wat in de ruststand, maar daar krijg je veel betere wisprestaties voor terug) setje is Bosch AR532S, maar ik heb geen website kunnen vinden die dat setje ook geschikt vindt voor de E85/86 ... Dus als iemand ze toch nog zoekt: AR532S heb je nodig!

 

BD83C5FD-79E1-4252-9E2F-345B04026812.jpeg

Link naar reactie

^Keurig hoor, nu nog even de wielnaaf & remklauwen netjes (zilvergrijs) spuiten.:default_clapping: Daar knap hij echt van op!

image.png.05f44aa7320749d81071b5fcf562a3a6.png

 

En nu ik het bij jou zo zie moet ik daar weer aan denken; zijn er geen afdekkapjes voor over de wielbouten?

Ik erger mij daar persoonlijk altijd aan bij mijn eigen wielen; dan heb je prachtige wielen en dan zitten er van die zwarte/roestige boutkoppen in.

 

 

Link naar reactie

@BroC afdekkappen zullen er beslist zijn, ik heb ze op mijn daily (Volvo V60). Inclusief een "priegelaartje" om ze eraf te krijgen. Kan me niet voorstellen dat BMW ze niet heeft, wielmoeren zijn m.i. standaard qua vorm. Google is your best friend.....

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Oh die zijn er ook zeker wel. Ik heb er ook al even aan gedacht, maar weet niet of ik dat nou echt de moeite vind. Zo dichtbij als je het nu ziet, zie je het zelden en ik ben bang dat daar dan toch vocht in gaat zitten.

 

Wielnaven in de Hammerite komt zeker nog binnenkort, remklauwen borstel ik even en denk ik op basis van het resultaat nog even over na; valt me op dat een automaat, bij dagelijks gebruik en in combinatie met deze blokken veel remstof geeft (terwijl ik toch ook veel afrem op de motor). Misschien dat die de klauwen daarom toch zo blijven of zwart gelakt moeten worden ...

  • Like 1
Link naar reactie
13 uren geleden, Frenkie zei:

@BroC afdekkappen zullen er beslist zijn, ik heb ze op mijn daily (Volvo V60). Inclusief een "priegelaartje" om ze eraf te krijgen. Kan me niet voorstellen dat BMW ze niet heeft, wielmoeren zijn m.i. standaard qua vorm. Google is your best friend.....

Ik heb ze idd zelf ook op m'n V60(daarom dacht ik ook dat moet BMW toch ook hebben), maar ik heb geen originele BMW varianten gevonden, alleen universele waarvan ik niet weet of ze lekker passen. Misschien ga ik toch maar eens een paar setjes bestellen om te passen welke goed passen.

13 uren geleden, 2.5si zei:

Misschien dat die de klauwen daarom toch zo blijven of zwart gelakt moeten worden ...

Mijn ervaring nu is dat er juist veel minder remstof aan blijft zitten omdat de lak(ik heb ook Hammerite gebruikt) veel gladder is, en daarom ook makkelijker schoon te houden. :default_thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
1 uur geleden, BroC zei:

Ik heb ze idd zelf ook op m'n V60(daarom dacht ik ook dat moet BMW toch ook hebben), maar ik heb geen originele BMW varianten gevonden, alleen universele waarvan ik niet weet of ze lekker passen. Misschien ga ik toch maar eens een paar setjes bestellen om te passen welke goed passen.

 

Je kunt ze bijvoorbeeld bij Winparts bestellen. Ongeveer een tientje voor zwart of "chroom" kunststof met een demontage tool (waarop ze wel twee jaar garantie durven te geven), of ongeveer twintig piek voor een metalen variant zonder doel . Hoewel die laatste ongetwijfeld degelijker is, zou ik voor de eerste gaan omdat die vermoedelijk makkelijker past.

 

Ik heb gisteravond nog lang overwogen ze te bestellen, maar uiteindelijk (nog) niet besteld. Ik ben er nog niet uit. Belangrijkste reden is dat op alle officiele BMW persfoto's van de E85/86 en de corresponderende wielen, zwarte bouten gebruikt zijn. Daarvan uitgaand kan ik net zo goed de huidige bouten even bijwerken. Chroom / metaalkleur was toen kennelijk niet in de mode bij BMW. Een merk als Ferrari daarentegen gebruikt nog steeds chroom / metaalkleurige bouten bij zilverkleurige wielen. Nou ja, eerstewereldproblemen zullen we maar zeggen ...

 

Quote

Mijn ervaring nu is dat er juist veel minder remstof aan blijft zitten omdat de lak(ik heb ook Hammerite gebruikt) veel gladder is, en daarom ook makkelijker schoon te houden. :default_thumbup:

 

Mmmm. Zo had ik er nog niet naar gekeken. Interessant!up:

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb net - in het belang van dit forum, de wetenschap, alsook de gehele mensheid - het kunststof setje alsnog besteld. BAM! Als ik dat thuis maar uitgelegd krijg voor EUR 11,95 (incl. verzenden)... :punk:

 

Vrijdag meer ...

  • Like 1
Link naar reactie

^Om dit "wetenschappelijke" onderzoek een beetje te onderbouwen heb ik ook een set besteld (incl. demontage clip), bij andere leverancier om een goed vergelijk te kunnen doen! 

Keeping you posted :banana:

  • Like 1
Link naar reactie

Ik vond in de kofferbak bij aankoop twee extra setjes bouten. Op de auto zat een zilverkleurige, verder was er nog een zilverkleurige en zwarte set. Het viel mij ook al op dat op “officiele” foto’s altijd zwarte bouten te zien waren, dus ik heb de zwarte set er nu maar opgezet. Ze zagen er nog prima uit overigens, niks om je voor te moeten schamen. 

Link naar reactie
  • Administrator
15 uren geleden, Shoveltje zei:

Oh, jullie bedoelen deze?

 


Zoiets ja. Ik heb ze er ook even op gedrukt. Ik was bang dat het allemaal wat zou uitsteken, maar dat is gelukkig niet zo.

 

AC83FF70-443A-4E46-90C5-4B8534847F2B.jpeg
 

5FF5E094-E0AE-4BF4-9B8C-255748999FC1.jpeg

 

Wel even opletten; niet al te hard aankloppen (maar ik had een set van 21; geen probleem dus):

 

06AC82C4-B0BE-48D8-AF3D-5B071ACF40C9.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.