Ga naar inhoud

Z4 gebruikt veel olie


casanova72

Aanbevolen berichten

Op 31-5-2019 om 09:28, GuidoK zei:

Ja precies, 200dkm en de klacht van olieverbruik.

Het is allicht de moeite waard 10w40 te proberen.

Het enige nadeel is dat 10w40 niet als volsyntheet te krijgen is, alleen als halfsyntheet. (ik kon het niet vinden althans, ik gebruik zelf total quartz 10w40)

Wellicht is volsyntheet ook niet nodig omdat het verschil tussen koude viscositeit en warme viscositeit kleiner is (dat is 1 van de grootste uitdagingen om olie te maken)

Waarom geen 5W40 Guido? Ik rij in de M52 en M54 blokken (>200k km) deze 5W40 volsyntheet om de door jou genoemde redenen en in mijn snellere M10 (BMW 2002) een 10W60 wat volgens mij ook nog een prima optie is. 

 

Het omschakelen van 0W30 naar 5W40 heeft volgens mij alleen maar voordelen en 1 klein nadeel in de vorm van een miniem hoger brandstofverbruik. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Juriaan81 zei:

Waarom geen 5W40 Guido?

Hij zegt dat hij 5w30 gebruikt.

Ik zou 'm iets dikker maken op de  koude viscositeit en op de warme viscositeit.

Ik weet namelijk niet of het overmatige verbruik vooral plaatsvindt bij een koude motor of warme motor of beide.

10w40 is op beide fronten iets dikker.

Link naar reactie

Oké, 

Ze hebben bij mij wepp 2010 bij de oude olie gedaan. Ik heb hier 200 km mee gereden. Vandaag oude olie 5w30 eraf, en nieuwe 5w40 erop met wepp 2011 erbij. Deze garage zou hier goede resultaten mee gehad hebben. Forte zou te agressief zijn. Nu maar rijden en pijlen, ik ben benieuwd de komende weken. Maar ik ga vooralsnog nergens van uit. 

 

aangepast door casanova72
Link naar reactie
Op 4-6-2019 om 18:04, casanova72 zei:

Oké, 

Ze hebben bij mij wepp 2010 bij de oude olie gedaan. Ik heb hier 200 km mee gereden. Vandaag oude olie 5w30 eraf, en nieuwe 5w40 erop met wepp 2011 erbij. Deze garage zou hier goede resultaten mee gehad hebben. Forte zou te agressief zijn. Nu maar rijden en pijlen, ik ben benieuwd de komende weken. Maar ik ga vooralsnog nergens van uit. 

 

 

Hoezo zou forte te agressief zijn? 

Lijkt mij een broodje aap verhaal, ik heb nog nooit iemand horen klagen over forte.

Alleen positieve verhalen, ook het enigste additief wat werkt. ( motor flush in het algemeen )

 

Die additieven geloof ik totaal niet in, kwakzalverij voor auto's.

Daarmee los je het probleem niet op. ( lekkage's, hydtaulische klepstoters, vermogen, verbruik ect ect )

En als het al werkt dan is het niet blijvend.

Dan zou het wel ideaal kunnen zijn voor een 2e hands auto dealer uit Apeldoorn.

 

Motorup its amazing Mike! Screenshot_20190609-083710_bolcom.thumb.jpg.442779507d16e4cac53c866027d0e2d8.jpg

 

 

Helaas komen olie problemen vaak door de lange intervals van fabrikanten ik wissel om het jaar of 10.000km de olie van mijn auto's.

Ik heb ook preventief de carterventilatie vervangen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, casanova72 zei:

Oké, dankjewel voor je feedback. Ik denk zelf ook dat de carterventilatie nog aan de beurt komt. Maar ik wil eerst kijken wat het verbruik gaat doen komende weken. 

Groetjes.. 

 

Waarom niet direct preventief vervangen? 

Ze staan er bekend om dat ze verstopt gaan zitten of dat het membraam kapot gaat.

Dan kan je het beter voor zijn.

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.