Ga naar inhoud

casanova72

Member
  • Aantal items

    134
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

2 Gemiddeld

Over casanova72

  • Titel
    2.0 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    bmwz4
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    45
  • Interesse(s)
    autos,reizen,liveyourlife

Recente bezoekers van dit profiel

759 profielweergaven
  1. Zoals ik al zei is dat zogenaamd spoorzoekend stuur onstaan meteen na het vervangen van de draagarmrubbers. Ik rij weg met de nieuwe draagarmrubbers en merkte meteen dat van links naar rechts getrek van het stuur. Met de oude rubbers had ik dat probleem niet.
  2. Ik heb nooit op rft's gereden. Het probleem is niet zozeer trillen, maar een iets van spoorzoekend stuur.
  3. Nou hier ben ik weer na een tijdje. De auto is uitgelijnd. Ik moest wel nieuwe spoorstangen laten monteren om uit te lijnen, omdat de orginele muurvast zaten en dus niet ongeschonden gedemonteerd konden worden. Ik zit nu dus nog steeds met een soort van spoorzoekend stuur, minimalistische trekjes van links naar rechts vanaf zo'n 100 kmpu tot 140 kmpu. Wat ik er nu bij heb is, dat het stuur vanaf, 120 kmpu ook een beetje trilt, het rare is dat hij dit niet altijd doet. De helft van de tijd niet zeg maar. Ik heb dus nieuwe spoorstangen, hij is uitgelijnd, en nieuwe draagarmrubbers vo
  4. Hallo, is al even geleden. Ik heb dus een al een tijd geleden een herprogramering gedaan bij de bmw dealer voor 120 euro. Het probleem met de foutmeldingen was meteen opgelost. Tot nog toe geen probleem meer geweest. Groet Michel
  5. Wegdek is optimaal, de speling op de voorwielen is ook helemaal weg, bandenspanning is oké. Ik heb geen run flats, maar het is raar dat hij dat doet na vervangen van de rubbers en alleen maar op die snelheid. Wanneer ik een lichte bocht maak valt het bewegen ook weg.
  6. Stuur beweegt van links naar rechts Hallo, ik heb net de draagarm rubbers van mijn e85 2.5i laten vervangen(speling op de voorwielen). Na deze reparatie merk ik dat bij een snelheid van ongeveer tussen de 110kmpu en 140kmpu het stuur snel opeenvolgende lichte bewegingen van links naar rechts maakt. Ik lees her en der dat je na vervangen van deze rubbers niet hoeft uit te lijnen (als het hier al wat mee te maken heeft). Wat kan dit bewegen van het stuur zijn?
  7. Dme/ecu herprogrameren Hallo, ik heb een 28b2 foutcode in m'n bmw e85 z4 m54. Dit probleem zou met een (error) te maken hebben in de DME. De dealer kan voor 120 euro een herprogramering doen. Geen garantie dat 't dan opgelost is, maar een nieuwe kost 1300 euro. Dus 't proberen waard. Heeft iemand ervaring met het herprogrameren van een dme?
  8. Nou, weer even een update. Het stilvallen van de motor is verholpen met de nieuwe nokkenas sensor. Maar de auto had nog een tweede probleem, en dat is dat de motor af toe in de (noodloop) stand viel. Ik dacht dat dit ook een probleem van de nokkenas sensor was, maar blijkbaar niet. De motor blijft nu in deze noodloop/veiligheidsmodus staan. (motor zaagt tussen 1000 en 1500 toeren en reageert niet op gaspedaal. Ik heb nu foutcode 28b2, onder deze code vallen meerdere foutcodes oa gaspedaal, nokkenas sensor. Dit zou een error zijn in de dme/uce. Herschrijven kost bij de dealer 120 euro, ee
  9. Even een update hier mbt dit onderwerp. Het probleem was dus de nokkenas sensor. Door iets van een afdichting in de sensor die wat dus niet meer goed afdichte, werd er olie via de kabel richting het stekkerhuis van deze sensor geperst waardoor er kortsluiting ontstaat. Nieuwe sensor is erin gezet en de auto rijd en start wee perfect.
  10. Een kleine update: ik heb nog geen tijd gehad om de relais om te wisselen. Maar vandaag heeft mijn Vrouw hem even meegenomen, en hij is in de eerste 500 meter 4x stilgevallen en meteen weer aan door het rollen. Waarbij de auto de 4e keer eigenlijk niet stil viel, maar de motor gewoon bleef lopen en niet meer reageerde op het gaspedaal en bleef zagen tussen de 1000 en 1500 toeren. Ik heb dit een aantal weken geleden ook een keer meegemaakt met koude motor. Toen ben ik op 500 meter van huis terug kunnen komen met slippende koppeling terwijl de auto toen ook niet reageerde op het gaspedaal. Ik we
  11. Top, ik ga ns proberen deze om te wisselen, kan ik daarbij onder de motorkap? Of moet ik daar bij komen via het dashboard kastje?
  12. Rijd en start perfect. Je merkt niks. Maar met koude start en stationair draaien na een seconde of 30 valt hij zomaar uit. Start daarna meteen weer goed. Ik rij dan weg en in de eerste 500 meter valt hij opeens weer weg zonder vooraf stotteren. Maar omdat hij dan rolt, springt hij ook meteen weer aan. En dit doet hij dan een keer of 2 met koude motor. Daarna is het weg.
  13. Allereerst bedankt voor je heldere antwoord en het meedenken. Ik heb de auto vanmiddag opgehaald bij m'n garagehouder, hij heeft er een nieuwe boschaccu ingezet 74A. De oude 56A gaf te lage spanning, iets van 11,4v. De nieuwe geeft idd 13,4v dus dat is al goed.dus de dynamo is het ook niet. Het uitvallen doet hij nog steeds bij koude motor. En geeft ook geen foutcode hierop. Er is ons opgevallen dat op het moment van uitvallen ergens rechts onder het dashboard iets hoort klikken, eigenlijk een soort dubbelklik.je zou zeggen dat er ergens iets van spanning wegvalt tijdens dat klikgeluid. Zegt d
  14. Dankjewel voor je antwoord, hier kan ik wel wat mee denk ik. Ik ga ns kijken of ik de dynamo kan laten testen. Moet deze hiervoor gedemonteerd worden of kan dat ook zo op een of andere manier?
  15. Bedankt voor je antwoord. Maar ik rij al 3 jaar met een 56A accu. Nooit problemen gehad. Ik heb hier naar de bmw dealer gebeld, ze vragen me naar het chassis nummer, en daar krijgen ze niet eruit welke accu er standaard in m'n z4 hoort. Als ik m'n kenteken m'n ingeef bij bijvoorbeeld winparts dan krijg ik 56A,60A,en 72A accu's wat voor mijn auto zou zijn. Dus waar moet ik 't verder nog zoeken? Maar ik vraag mij af of het in dit geval de accu is wat mijn motor zo uit het niets doet wegvallen. Daar kom ik komende dagen wel achter. Ik hoop alleen niet dat hij weer uitvalt wanneer ik s'morgens 2/3
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels