Ga naar inhoud

Z4M gekocht - Europese keuring


timewa

Aanbevolen berichten

Ja, als dat kenteken lukt dan ben ik blij dat het hele proces wat langer heeft geduurd. Heeft er iemand toevallig een goed contact bij de RDW om dit in goede banen te leiden? 😉

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Mijn Z4M heeft eindelijk z'n kenteken: ZL136T, uitgegeven op mijn verjaardag! Het is dus geen ZZ004M geworden (kan overigens ook niet kwam ik achter) maar begint wel met een Z.

 

Pfffff... dat was lang wachten. Extra vertraging omdat ik bezwaar aan heb getekend tegen de factuur van de RDW, en dat was een lang proces. Heb wel gelijk gekregen dus dat scheelt weer 800 euro en was de paar extra weken wachten waard.

 

Ik heb gisteren de eerste officiele rit gemaakt, vrij kort omdat ik pas 's nachts tijd had. Ik ga 'm morgen een keertje goed uitlaten. En zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Link naar reactie

Congrats, da's goed nieuws! 👍

Maarruh, bezwaar tegen een factuur van de RDW, en dat scheelde 800 Euro!? Hadden ze een verkeerde grondslag gebruikt of zo?

 

Maar goed om te horen dat het gelukt is, nu kilometers maken! Have fun!

 

Link naar reactie

Nee, de RDW rekening ging over de individuele keuring in Lelystad. De BPM viel me alleszins mee, rond de 1200 euro n.a.v. mijn eigen berekening die werd goedgekeurd.

Link naar reactie

Nou, de rit vandaag werd wat korter dan gepland omdat ik nog wat andere zaken had, en met de bumper bezig ben geweest.

 

Ik had de bumper laten spuiten (steenslag en stoeprandschade) en die is nu weer als nieuw. Had hem zelf gestript, en vandaag dus weer opgebouwd en gemonteerd, ook met nieuwe nieren en nieuwe kentekenplaathouder (meegespoten) etc.....

Dat kostte toch nog wat meer tijd uiteindelijk, want ik besloot om de koplampen ook nog even te polijsten omdat de bumper er toch af was. Die zijn ook weer heel mooi helder nu.

 

Ik ben erg blij met het resultaat: Van voren is de auto echt weer helemaal als nieuw!

 

Hierbij wat foto's van vandaag:

 

 

Z4_net_gekentekend_9.jpg

Z4_net_gekentekend_8.jpg

Z4_net_gekentekend_7.jpg

Z4_net_gekentekend_6.jpg

Z4_net_gekentekend_5.jpg

Z4_net_gekentekend_3.jpg

Z4_net_gekentekend_2.jpg

Z4_net_gekentekend_1.jpg

Link naar reactie
6 minuten geleden, Hunebed zei:

Prachtig!  Pas wel op dat je het gras niet in de fik steekt.

 

Dank voor de waarschuwing. Ik heb op dat onverharde weggetje geen vol gas gegeven 🙂 dus het gras heeft geen vlam gevat.

 

Op het asfalt wel een paar keer doorgetrokken, maar nog niet boven de 6000 RPM in z'n 2 - Is al bloedsnel. Ik reed vandaag rondom Aamsveen (heel mooi gebied ten zuidoosten van Enschede) en dat was niet een goede plek om overdreven snel te rijden.

aangepast door timewa
Link naar reactie

Ach, een 3.0i is gewoon snel zat en klinkt ook heerlijk. De "sound generator" die 3.0i heeft, te weten de koppeling van inlaatspruitstuk naar interieur, zit niet op de Z4M. Dat zorgt ervoor dat de S54 in het interieur minder luid klinkt dan de M54 in de 3.0i. De S54 klinkt dan wel weer nog net een tikkeltje lekkerder en is gewoon een prachtige motor die er altijd heeeeeel veel zin in heeft en o zo mooi loopt.

 

Hierbij nog wat foto's van vandaag na een wasbeurtje. Wie kan de locatie waar ik de foto's heb gemaakt raden? Het is in Twente.

 

 

 

 

Z4_net_gekentekend_4b.jpg

Z4_net_gekentekend_5b.jpg

Z4_net_gekentekend_3b.jpg

Z4_net_gekentekend_1b.jpg

Z4_net_gekentekend_2b.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Prachtige foto's van een geweldige auto !!

 

Ja daar zeg je wat, mijn soundgenerator is duidelijk leeg gehaald, wat een sound geeft dat zeg, geweldig.

Mijn vorige E85 3.0 zat het foam nog volledig in, wat een verschil!!

Dat die S54 van jou er zin in heeft geloof ik direct, is een meesterwerk die motor!!

 

Link naar reactie

Dank je Bofkont. Ik heb mijn oude Sony A7 full-frame er weer eens bijgepakt, die maakt toch mooie plaatjes.

 

Morgen voor het eerst woon- werkverkeer met de Z4, mits het droog is.

Link naar reactie
2 uren geleden, timewa zei:

Dank je Bofkont. Ik heb mijn oude Sony A7 full-frame er weer eens bijgepakt, die maakt toch mooie plaatjes.

 

Morgen voor het eerst woon- werkverkeer met de Z4, mits het droog is.

 

Ik kon al geen locatie in de EXIF data vinden. Dus concludeerde dat het niet uit je telefoon kwam. 👍

 

Dus ik heb ook geen idee van de fotoshoot locatie. 

Link naar reactie

Haha gezien je woonplaats had ik daar met google maps wel ff gekeken, maar kon het niet zo snel vinden. Zo zag ik ook Dat jullie een enorme bandentoko hebben. Had ik geen idee van. 

Link naar reactie

Klopt Ewout. Het vroegere Vredestein, nu Apollo, zit hier in Enschede. En er is meer automotive, bijvoorbeeld mijn voormalige werkgever Sensata Technologies. Daar worden sensoren ontwikkeld, en in hele hoge volumes aan alle OEM fabrikanten geleverd. In je Z4 zitten meerdere sensoren die hier in Twente ontwikkeld zijn, o.a. je remdruksensoren, je airconditioning druksensor, en brandstofsensoren. Dan is er Bruco Integrated Circuits, waar chips worden ontwikkeld voor automotive applicaties zoals motorsturingen. En zo kan ik nog wel even doorgaan....

 

Veel mooie technologie hier in Twente dus. Maar ook heel bescheiden mensen die er weinig ruchtbaarheid aan geven.

Link naar reactie

Ja, het hout vervangen heeft geen haast. Ik zag dit hout trouwens op Ebay voor €1600,-, bizar! Is dat zo uniek, of zit er bij die verkoper een steekje los?

 

https://www.ebay.de/itm/BMW-FEO-Brand-E85-E86-Z4-2003-2008-Genuine-Madeira-Nutwood-Interior-Trim-Kit-NEW/153466193990?hash=item23bb4c4846:g:GLYAAOSw2hVckpiM

 

 

Het dak was nat toen ik de foto maakte, dan valt die streep op. Volgens mij hoort het zo maar waarom weet ik niet.

 

Sound: 

 

 

aangepast door timewa
Link naar reactie

20190713_141726.jpg

 

Heerlijk Z4 tripje naar Bad Bentheim. Vlakbij als je in Twente woont, en o zo mooi rondom het kasteel. Genoten!

 

Samen met mijn jongste zoon. De kinderen vinden het nu leuk om mee te gaan, met de vorige Z4 die ik had waren ze eigenlijk nog te jong.

Link naar reactie
  • Administrator
Op 11-7-2019 om 21:12, timewa zei:

Ja, het hout vervangen heeft geen haast. Ik zag dit hout trouwens op Ebay voor €1600,-, bizar! Is dat zo uniek, of zit er bij die verkoper een steekje los?

 

https://www.ebay.de/itm/BMW-FEO-Brand-E85-E86-Z4-2003-2008-Genuine-Madeira-Nutwood-Interior-Trim-Kit-NEW/153466193990?hash=item23bb4c4846:g:GLYAAOSw2hVckpiM

 

Naar Europese maatstaven is dat zeker een steekje (om niet te zeggen: hele flinke steek) los.

 

Maar in Australië zijn er veel minder Z4s en misschien is hout daar ook wel populairder dan hier.

 

In mijn tijdje daar had ik een Ford Falcon met inderdaad houtinleg en hadden vrijwel alle andere tweedehands auto’s die ik overwoog ook houtinleg ... Maar dat is wel heel lang geleden: toen was de gulden nog van hout en reuzel het enige glijmiddel. Zegt dus niks over hoe het nu is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.