Ga naar inhoud

Z3 loopt op 2 cilinders


Aanbevolen berichten

voor een e89 heb je deze nodig:

https://nl.aliexpress.com/item/High-Quality-For-BMW-INPA-K-CAN-With-FTDI-FT232RQ-Chip-With-Switch-K-D-CAN/32817429022.html

Met het schakelaartje: Links is KKL (dus e85 en ouder), rechts is D CAN (e89 en jonger)

En ISTA moet je ergens zien te downloaden (je hebt bmw standard tools 2.12 of ediabas 7.3.0 nodig, of een ista installer die dat erbij kan installeren)

De E89 wordt officieel niet meer door INPA ondersteunt.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie

Ik lees in de omschrijving dat dit setje werkt op windows xp, houden jullie daar rekening mee? (niet de link van Guido)

 

hoogtepunt:

  • printplaat chip:FT232RL Chips
  • vereisen Venster Systeem:Windows XP Alleen(dicht anti-virus programma)
  • taal: Engels
  • opmerking:dan niet verbinden internet en update, of apparaat damged 
aangepast door CorvH
Link naar reactie

Heeft waarschijnlijk oude software erbij.

Sowieso, je koopt eigenlijk alleen de kabel, de software is natuurlijk pirateware, dus kan je beter op zoek naar de versies die het beste zijn voor je eigen situatie.

Dat vergt wat kennis en uitzoekwerk, maar rommelen met de ecu van je auto vergt dat in beginsel natuurlijk al, anders kan je er beter vanaf blijven.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Weer terug van vakantie en zojuist de auto aan de laptop gehad. Zie op pc ook dat cilinders 1&4 niet meewerken. Ook de total air consumption HLM en needed air i.s. controler geven (te) hoge waarden aan. Als de motor niet loopt geeft de total air consumption HLM zelfs een waarde van 45 aan. (Op schaal van max 20). Als bijlage stuur ik schermafdrukken. De compressie heb ik overigens nog niet gemeten.

 

IMG_20180801_154757_349.jpg

IMG_20180801_154646_286.jpg

IMG_20180801_154713_896.jpg

IMG_20180801_154603_396.jpg

Link naar reactie

Compressie meting leuk maar volgens mij niet zinvol gezien je opmerkingen cilinder 1 en 4 vallen uit .

Zeldzaamheid lijkt mij  m.b.t. je omschreven probleem. 2 cilinder uitval tegelijkertijd.

Eerder lijkt mij iets aan de hand met de sensors  lambda 1 en 2   welke heb je vervangen. (ook gezien je eerdere storing diagnose uitlezing)

de krukas sensor   ?

De klop sensoren wellicht ?

en of bekabeling.

Jou plaatjes laten nog wat zien je heb het over uitval van cilinder 1 en 4  en die laten afwijkingen zien bij cilinder 3 en 4   of 1 en 2

Lambda sonde 1 meet vrijwel 0,03  Volt of te wel niets .

 

Meten is weten .

aangepast door MNZ3M
tekst foutje
Link naar reactie

Ik zag later op het plaatje idd een afwijking van cilinders 1 en 2. Het vreemde is dat het loskoppelen van injectoren 1 en 4 geen afwijkingen in het draaien van de motor veroorzaakt. Bij het loskoppelen van 2 of 3 slaat motor af. Ik heb zojuist (betere) inpa software (met E36 sp-daten) geïnstalleerd. Morgen hier maar eens mee meten. Onderstaande link bevat volgens mij alles wat ik nodig heb. https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1126314 

Alleen de E46 map vervangen door E36. 

 

Link naar reactie

Weer acties ondernomen. Compressietest gedaan. Cilinders 1 TM 4 allemaal gelijke druk van 220 psi. Injectierail losgehaald. Alle injectoren sproeien met gelijk beeld. Nu timing van ontsteking gecontroleerd met stroboscoop. Cilinder 2 toont voorontsteking van ongeveer 12 graden. Cilinder 1 toont een voorontsteking van 24 graden. Lijkt mij een beetje veel. Klopt het dat het sensorwiel voor de krukassensor nat van de olie is? Het signaal van de krukassensor ziet er onregelmatig uit in amplitude en frequentie. Op de foto's zijn 3 stukken van in totaal 56 pulsen zichtbaar. Helaas niet helemaal scherp.

 

IMG_20180808_224717_646.jpg

IMG_20180808_224743_941.jpg

IMG_20180808_224652_217.jpg

aangepast door Erz3
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Was het enige wat overbleef. Garage Klaassen in Apeldoorn heeft nog uitgelezen en geen storingen gelezen. Toch vreemd. Maar logischer wijs is krukassensor het enige wat verband heeft met cilinders 1 en 4. (Zelfde positie krukas)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.