Ga naar inhoud

Onderkant foto's


f1fr33k

Aanbevolen berichten

Onderkant foto's

Ben benieuwd hoe andermans Z4M coupé aan de onderkant er nou uitziet. Dus hoe goed ziet alles er nog uit en is het allemaal nog origineel? Wie wil er mee foto's delen? Mijne gaat binnenkort weer de brug op in ieder geval.

 

Heb verder niet echt iets kunnen vinden via Google verder qua foto's. Wel benieuwd wat de staat van iedereens onderzijde is!

Link naar reactie

wat heeft een Z3m met de Z4(m) coupe te maken als ik vragen mag ? 

 

Titel "Onderkant foto's "

 

heeft ook een onderkant.

Maar goed een Z4M heeft zeker een aantal afwijkende gelijkenissen.

Maar je hoeft er natuurlijk niet naar te kijken en voor menig forum lid wellicht ook interessant

Ook een niet M ziet er interessant uit .

Maar goed ik ben ook benieuwt naar de foto's van ook de Z4M . dus laat maar komen.

Link naar reactie

als je dan kijkt in welke afdeling hij geplaatst is ( niet zo heel moeilijk dat pad staat bovenaan) zie je dat die specifiek in het Z4 gedeelte staat.... dan staat het nog in de post van de topicstarter dus het nut van het posten van een z3 welke dan ook is nihil. 

Link naar reactie

Ja hoe moderner des te vlakker  afgeschermd .   z4 zit er dus net tussen in  i8 - z4- z3.

Wat is het verschil tussen de Z4 onder kant , Z4M onderkant en of Z4M Coupe ik neem aan vrii wel gelijk afgeschermd behoudens de typerende  uitlaat .

Ik wacht op de plaatjes.

Link naar reactie
21 uur geleden zei Frenkie:

Hier een e89 met M onderstel

 

Heb je ook close ups van de afdekplaat die in het rode rechthoekje zit?

Da's dus de afdekplaatconstructie onder de versnellingsbak:

 

 

e89frenkie.JPG

 

(dat vind ik dan weer interessant namelijk :wink:)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

@GuidoK deze foto heb ik twee weken terug genomen bij de BMW backstagedag. Heb thuis geen brug, maar hij moet in augustus op voor zijn APK, mss dan even meelopen met de monteur. 

Je weet toch dat het een E89 is, heb je daar (ook al) belangstelling voor? Triggert me wel een beetje....

Link naar reactie
43 minuten geleden zei Frenkie:

 

Je weet toch dat het een E89 is, heb je daar (ook al) belangstelling voor? Triggert me wel een beetje....

 

Nee ik heb niet direct belangstelling voor een E89 (al heb ik natuurlijk belangstelling voor vrijwel alle autos :smile: ), maar dat is de afdekplaat van de versnellingsbak.

De e85 heeft daar geen afdekking, maar een vrij open gedeelte met allerlei obstakels wat de aerodynamica van de bodem verstoort.

Ik speel al langer met de gedachte om daar een modificatie voor te maken. En de E89 heeft daar dus wel een afdekplaat en sommige e46 series overigens ook. Maar de E89 plaat zou wel eens kunnen passen met minimale aanpassingen. Dus als je wat fotos zou kunnen maken hoe dat ding geplaatst zit, de vorm etc. Ook hoe hij langs de versnellingsbak vastzit. Ik geloof dat er een soort metalen plaat aan de versnellingsbak zit waar de plastic afdekplaat dan weer opgeschroefd zit.

Maar van dit soort delen zijn op het internet niet zoveel nette fotos te vinden.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Misschien had je hem al lang gevonden: https://www.etkbmw.com/bmw/NL/search/selectCar/E89/Roa/BMW+Z4+30i/ECE/51_7264 onderdeel 1. Heb je iig. een idee van de vorm en de montagepunten.

 

Edit: Grappig, ik zoek op "e89 unterbodenverkleidung" en kom je topic bij onze oosterburen al tegen. :91_thumbsup: Dacht, zal eens meekijken, toch niks te doen hier.

aangepast door Ewout
Link naar reactie

Ja in dat topic staat de beste e89 foto die ik kon vinden.

 

Enerzijds zal een standaard e46 betere aansluiting vinden bij de aluminium verstevigingsplaat onder de motor, maar de e89 heeft een vergelijkbaar gevormde plaat over de rem/brandstofleidingen heen, dus die plaat zou wellicht ook heel mooi kunnen aansluiten, als ik 'm netjes aan de aluminium verstevigingsplaat onder de motor vast kan maken en aan de versnellingsbak. De e89 heeft volgens mij voor dat laatste aan de zijkant van de versnellingsbak dus een aluminium strip of plaat bevestigd:

Deze:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E89/Europe/Z4_35i-N54/browse/vehicle_trim/underfloor_coating/#pos_2

Heb jij een handbak of automaat/DCT? (zijn verschillende onderdelen)

Ik zou dus erg graag van de handbakversie een foto willen zien (onderdeelnummer 51717210012) maar daar kan ik op het net alleen maar tekeningetjes van vinden.

 

Link naar reactie

Omdat ik een spijker in m’n band had, mocht de Z in de lucht vandaag. Ik kon er alleen niet zo goed bij en ze stonden ook te kijken van, ga es ff lekker koffie drinken in de wachtruimte...

 

E89 30i automaat

E22B822E-93B0-48A4-AB82-6B909918B47A.jpeg

Link naar reactie

Bedankt.

 

Ik ben vooral geinteresseerd in deze 2 details:

 

e89.jpg

 

Van de zijkanten genomen maar het liefst ook fotos van er recht onder (zijn lastig te maken fotos om alles in het scherm te krijgen) zodat ik de hoeken van de platen kan inschatten.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Misschien een beetje off topic, maar ben gaan kijken voor een 3.0i en vond dit toen ie op de brug stond. Hij was net APK gekeurd. Heb dit vaker gezien bij andere auto's maar waar dient het voor? Is het een reparatie van een roestgat? Moet ik me zorgen maken dat ie van binnen door rot?

 

 

 

IMG_0965.JPG.3ea16dadd69e20ff8cfd7948508d07da.JPG

Link naar reactie

^ook hallo leuk dat je er bent! ben je nieuw hier ? of was je al bekend ?  😉  heb je ook andere Z's bekeken ? als het daar ook zit dan zal het normaal zijn. ik heb wel eens vaker van dit soort plekken gezien maar kan me niet herinneren of dat ook onder m'n Z het beval is. 

 

 

@all het andere 

BTW ik zie nog steeds geen ontopic foto's ? 

aangepast door lightning87
Link naar reactie

Hallo, ik ben hier inderdaad nieuw :). Heb het mijn ex=bmw monteur toegestuurd en die vond het er raar uit zien op de foto. Mijn vermoeden is dat het een afvoer is voor regenwater en daardoor roest heeft veroorzaakt. Aangezien het de bodem is, werken ze het niet strak af. Enige zorg is hoe goed ze het behandeld hebben zodat het niet van binnen door roest.....

Heb het ook bij andere auto's vaker gezien. Dank voor de reactie ondanks off topic.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.