Ga naar inhoud

Motormanagementlampje brandt


Aanbevolen berichten

Vanochtend de min er weer op. Autoradio opgestart. Tijd ingesteld. En gestart.

 

In 1 keer aan en 64 km gereden zonder mm-lampje aan! Met volle tank weg en ook weer even op de terugweg volgegooid (5,5 liter).

1:12.-ish.

 

Dus tot nu toe goed nieuws.

 

Ik had de auto op slot gedaan en nog even iets uit de kofferbak gehaald. Dus even de sleutel in het slot van de bak. Gaar er ineens een alarm af. Nog nooit gehoord.

 

Overigens wel een erg laag toerental bij stationair (ca. 700-800 rpm.)

 

Groet  en bedankt voor alle tips.

 

aangepast door marcel.verheijen
Wat vergeten
Link naar reactie

Da's iets onder wat-ie zou moeten doen, zou rond de 750-800 rpm moeten zijn als ik me niet vergis.

Loopt-ie stationair regelmatig, of met horten en stoten? Als-ie mooi rond loopt zou ik me er niet al te druk om maken, zeker als-ie foutcodevrij blijft...

 

De stationairregelklep werd hier al eerder genoemd, is die ooit schoongemaakt?

Zo niet: http://www.bmwe36blog.com/cleaning-e36-icv-idle-control-valve-diy.html

 

 

Link naar reactie

@vester86:  en als ik me goed herinner toen wij samen met INPA jouw ZZZZ vorige week van 'binnen' bekeken was het mogelijk om het stationair toerental bij te regelen. Dat zou dus kunnen betekenen, dat in de ZZZ van @marcel.verheijenvoor de nieuwe injectoren het stationair toerental bijgesteld moet worden. Er overigens wel van uit gaande dat de stationair regelklep correct functioneert.

Link naar reactie
13 uren geleden, marcel.verheijen zei:

Boel is gereinigd en de motor loopt nu mooi stationair. Kreeg bij het starten nog wel een misfire op de tweede cylinder maar heb die weer kunnen resetten. Ga als een gelukkig zzz eigenaar slapen. De inpa kan ik nog even niet plaatsen maar daar verdiep ik me komende week in.

 

INPA is een stukje software waar je mee "de auto in kan" om foutcodes uit te lezen, en dingen af te stellen/bij te regelen. o.a. stationair toerental kun je verhogen/verlagen

Link naar reactie

Bedankt voor de info. Ik had niet de bedoeling daar zelf iets actief mee te gaan doen.

 

Wel aardig om te weten dat zoiets beschikbaar is.  De enige tools die ik moementeel heb is een iCarsoft en een OBD2-plug die op mijn telefoon werkt.

Uitlezen lukt daarmee aardig en resetten ook. Vermoed dat een INPA ander instrumentarium behoeft.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

In de garage kunnen ze niet alleen foutcodes uit lezen echter ook de fout analyseren op b.v. een scoop.

En zo de werkelijke oorzaak van de storing achterhalen en oplossen.

Ben benieuwt. (kabel, bobine, bougie  ....)

  • Like 1
Link naar reactie

wacht even, je verplaatste je injectoren, waarmee de storting ook verplaatste, en als oplossing wordt nu de centrale bobine vervangen ??

 

klinkt eerder alsof die ene injector niet lekker is, afgaande op je, nogal beknopte, verhaal.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.