Ga naar inhoud

Waar krikken we mee?


Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Ewout zei:

Ja, koop een schaarlift.

Ik twijfel tussen een schaarlift of een ‘echte’ brug. Voor de laatste zou er eerst verbouwd moeten worden om voldoende ruimte in de hoogte te hebben, vandaar dat ik als alternatief aan een schaarlift denk.

 

Kan je wat details over de jouwe delen?

 

@Maurits: mijn huis-, tuin- en keukenkrik is een extralaag model van HBM. Al jaren in gebruik, voor auto’s tot een kleine twee ton leeggewicht. Doet nog steeds probleemloos wat-ie moet doen!

aangepast door pimgmx
Link naar reactie
  • Administrator

@Ewout: zou ik zeker doen met een grotere garage. Maar in de huidige heb ik te weinig ruimte om fatsoenlijk te werken aan een auto op een schaarlift. Onder de carport zou wel kunnen, maar dan zou ik daar ook eerst aan het werk moeten met egaliseren van de ondergrond.

 

@Pim: dank! Die staat inderdaad hoog op mijn lijstje voor vervangende krikken! Ik doe sowieso wel vaker zaken bij HBM.

 

Overigens: als ik naar de modellen en constructie kijk, worden de Bahco krikken  ook onder andere merknamen geleverd. Die hebben ook allemaal hetzeldfe ontwerp zuigers en daarbij loop je dus waarschijnlijk kans op hetzeldfe defect. 

Link naar reactie

Oja dit topic leeft ook nog.


Na een hele tijd een normale krik te hebben gebruikt heb ik vorig jaar de knoop doorgehakt en een quickjack gekocht. Wat duurder dan een poetsbrug of simpele tweekolommer, maar in tegenstelling tot een poetsbrug kun je wel gewoon onder de auto werken. Wanneer ik klaar ben koppel ik de bokken af en zet ik ze rechtop tegen de muur, ben je ook geen ruimte kwijt in je garage zoals bij een vaste brug.

 

 

DSC_0311s.jpg

Link naar reactie

De S3-10E van Twin-Busch op 230V en heft ook de 1400kg Z4 op een 16A C-karakteristiek zekering. Hefhoogte is trouwens een meter dus je kan er nog aardig onder voor bodem werkzaamheden.

 

De MINI wordt dagelijks over de brug geparkeerd en dat gaat prima. Enige jammere is dat m’n garages zo smal zijn dus aan de andere kant houdt het niet over kwa ruimte. 

Maar ik ga verhuizen en waarschijnlijk naar een enkele garage, dus ik ga het meemaken hoeveel effectieve ruimte ik dan links en rechts overhoud.

004EFA32-3A07-4658-A20D-08DFFD149296.jpeg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.