Ga naar inhoud

modificaties aan de Z4 na 5de verjaardag


odaddyo

Aanbevolen berichten

Vandaag voor het eerst de Z4 naar de dealer voor zijn eerste APK. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om te kijken wat zij allemaal kunnen modificeren.

Nou die vlieger gaat dus mooi niet op. Als het niet in de computer staat dan kunnen ze het niet doen. Stelletje stijve harken daar. 

Ik had de volgende verzoeken:

-bredere velgen met banden 19'

-openen en sluiten van dak met sleutel weer activeren

-connected drive module plaatsen

-M logo's voor i.p.v de 35is tekst aan de zijkant

-tuning naar 400 PK (tip van @sandere39)

en nog wat klein grut

 

Het engste wat ze wilde leveren waren de standaard 19' velgen (waar de scheurtjes in komen na een tijdje)

Zelfs de M logo's wilden ze niet plaatsen (mocht ze wel kopen!)

 

Nu zoek ik dus een adres die dit voor mij kan realiseren (ik ga het niet zelf doen want dan staat hij volgend jaar nog in de steigers).

 

Iemand een (ouden) tip? 

 

Link naar reactie

Had je werkelijk gedacht dat een dealer dit soort dingen zou doen? 

 

Er zijn overigens meerdere types 19" velgen voor de E89. De styling 296 kunnen last krijgen van scheurvorming, maar dat hoeft helemaal niet. Bovendien schijnt het probleem niet meer voor te komen bij velgen die zijn geproduceerd na 2011. Als je ze nu aan zou schaffen, zou je dus nergens last van horen te hebben.

 

Afijn, naast de 296 waren er ook nog de styling 326. Die zou je dealer ook moeten kunnen leveren.

Link naar reactie

Aha dus men kan wel eens meedenken begrijp ik nu.

Dealer heeft wel iets ingebonden vandaag. Werd vanmiddag gebeld dat ze wel naar het dak openen/sluiten gaan kijken voor mij. Een van de monteurs schijnt over wat software kennis te beschikken en wil deze wel "toepassen"

 

Ook qua velgen wil men toch wel meedenken. Onofficieel hebben zij mij verteld dat BMW met de 35is niet goed heeft nagedacht over grip vs. Nm. Ze geven eerlijk toe dat slippende banden door gebrek aan grip bij dit type een onderkent probleem is. Zij bieden mij nu een set 19' aan incl. banden waar extra coulance op zit qua slijtage. Mochten binnen een x aantal km's al glad zijn dan krijg ik nieuwe banden. Zo willen ze mij tegemoet komen wat ik persoonlijk heel netjes van ze vind.

 

Maar eerlijk gezegd mogen ze ook wel iets tegemoet komen want er moet na die 5 jaar wel het een en ander vervangen worden (wordt een dure maand!)

 

Link naar reactie
46 minuten geleden, GuidoK zei:

Als je meer grip wilt is het veel effectiever om een lsd te monteren. Daar heb je in de bochten en bij lastige omstandigheden ook wat aan.

 

Zeg je nu dat een M badge niet helpt?

Link naar reactie
  • Administrator

^ Dat is echt een misvatting. Mijn 316i haalt door de M badges 0-100 in 3,0 seconden. :hypocritesmiley:Zonder het extra gewicht van de  M badges zou dat 2,99 zijn ...

 

Maar ik vind dat coulancevoorstel van de dealert best netjes hoor Odaddyo! Wat voor model 19" velgen hebben zij in gedachten?

 

 

Link naar reactie

Ik rij niet als een malle door de straten hoor. Echter hou ik wel van een beetje door rijden. Een maand geleden heb ik een 180 gemaakt op een provinciale weg toen ik in de bocht extra gas moest geven omdat een vrachtwagen door de middenberm ging. Dat was een zeer nare ervaring en er kwam een traumahelikopter aan te pas voor een bestuurder van een bestelbus.

Ook merk ik dat er toch mensen zijn die het nodig vinden om mij uit te dagen bij verkeerslichten. Helaas heb ik een dusdanig karakter dat ik dat ik het niet kan laten daar aan mee te doen. Ik wil daarom proberen om de auto zo effectief mogelijk te krijgen en daar hoort meer grip bij (of misschien moet ik toch maar mijn rijgedrag aanpassen, is eigenlijk wel een stuk goedkoper!).

Met een M op de zijkant hoop ik tevens dat soort uitdagers duidelijk te maken dat het geen nut heeft en ze mij beter met rust kunnen laten!

 

Ik weet het, zit allemaal tussen de oren en slijt vanzelf maar zo ver ben ik nog niet.

 

Link naar reactie
1 uur terug, odaddyo zei:

Met een M op de zijkant hoop ik tevens dat soort uitdagers duidelijk te maken dat het geen nut heeft en ze mij beter met rust kunnen laten!

 

 

 

Denk je dat dat zo werkt?

 

Trouwens als je een 180 hebt gemaakt (zonder dat dat de bedoeling was), kan je trouwens een lsd beter achterwege laten.

Met een lsd heb je in principe meer tractie, maar bij verlies van tractie is dat op beide wielen, en dus de kans om te spinnen alleen maar groter.

Dat moet je dan dus wel onder controle kunnen houden.

Zonder lsd verliest het wiel aan de binnenkant meestal als eerste grip (waardoor het vermogen verloren gaat) en heb je je buitenste wiel nog om de auto op koers te houden. Dus veiliger. Maar niet sneller.

Maar esp zou als het goed is een 180 eigenlijk altijd moeten kunnen voorkomen. Het lukt mij althans niet om met esp aan te driften oid.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Tja in een slip raken met een e89 kan natuurlijk wel maar is niet heel makkelijk zeker met alle systemen aan!

Ik weet niet welk merk en type band je nu onder de auto hebt ,dat kan flink schelen natuurlijk.

Het gebeurt mij toch zelden dat de auto aangeeft dat ik het te bont heb gemaakt...op de winterbanden gebeurt het wel iets sneller dat wel.

Link naar reactie

Speel het qua banden ff op safe. Heb een set style 326 gekocht met Bridgestone banden. Deze hebben in iedergeval 4 mm meer profiel (7mm op de 326 19')  dan mijn huidige banden ( jep huidige banden zijn aardig kaal).

 

qua conform openen en sluiten, dat wordt een aftermatket mod want de dealer krijgt het niet voor elkaar. 

Iemand een tip waar dat ingebouwd kan worden?

Link naar reactie

Conform openen en sluiten???

 

Wat bedoel je?

 

 

Zou je dat met carly niet kunnen doen?

maar dat gaat alleen over rijdende voort openen en sluiten.

Door drie keer op de open knop drukken de kap te openen kan alleen met een module...

 

Link naar reactie

Ik vond op internet een module die met 1 druk op de knop (in de auto en ab) de handel opent (of sluit). Ook kun je instellen tot welke snelheid je kan openen en sluiten al rijdend (dit is voor mij minst belangrijk).

Ook gingen volgens mij dan de spiegels met sluiten van de deuren naar binnen. Weet alleen niet welke module dat was maar das een questie van zoeken op forum

Link naar reactie

Met de Carly app is mij opgevallen, dat als je geen comfort module heb, je wel via de sleutel (ingedrukt houden) het dak kan openen, maar niet kan sluiten. Via de Carly app kan je wel de spiegels via de ab programmeren.

Vanuit Carly app werd ook bevestigd dat je alleen openen kon programmeren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.