Ga naar inhoud

Slick 50 toevoeging aan motorolie


Emi

Aanbevolen berichten

Slick 50 Engine Treatment is bedoeld voor toevoeging aan de motorolie van motoren die meer dan 100k kilometers gedraaid hebben.

Er is veel over te vinden op het Internet.

Bijvoorbeeld dit::

http://www.onlineolie.be/blog/post/3-producten/2-slick-50-goed-of-niet-goed/

Wat zijn jullie ervaringen met Slick 50?

aangepast door Emi
Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zou idd vooral alles in de motor gooien wat ze bij bmw of bij de olieleverancier niet gedaan hebben, maar waarvan de fabrikant van het goedje zegt dat het geweldig is.

want je weet het...

23l1ogj.jpg

Als het nou was om te flushen dan zie ik er niet zoveel kwaads in omdat bij een flush de motor maar een half uurtje stationair draait, maar dit spul meng je bij bij je olie, waarmee je dus vervolgens enkele tienduizenden kilometers rijdt. (dat is wat ik begrijp)

bij de onderstaande gebruikservaringen lees ik overigens ook dit:

"Bij beiden werd duidelijk de inwendige weerstand van de motor gereduceerd, een nadeel hiervan was, dat bij beiden de oliedrukmeter niet meer goed werkte; te lage oliedruk ging aangeven"

Bij mij gaan dan de alarmbellen rinkelen. Lage oliedruk is nooit goed.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Ja, jijzelf, maar dat heb je nooit waargemaakt ... (even hele topic waar ik hieronder één post uit pak teruglezen) :hypocritesmiley::171:

(de andere) "Z3Rob" wel, maar die is al bijna negen maanden niet meer online geweest ... De "testresultaten" van weleer zijn zoals dat heet weinig concludent (niet te verwarren met Kukident ... :schater: )

Link naar reactie

Ja en de wervende teksten hebben toch heel veel " wij van WC eend adviseren WC eend".

Als die additieven zo goed zijn, zou mijnheer Shell ze er wel zelf in gestopt hebben, al was het maar om er nog wat extra marge op te maken.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb dat spul ook nooit mogen ontvangen...

Grappig om weer terug te lezen. Ben inmiddels ruim 72.000km verder zonder optimotor. Hij rijdt zonder dat spul dus ook goed :lol:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Als je iets zou willen toevoegen zou ik het van forté nemen.

Dat spul word ook bij land rover en Mercedes bij de dealer erbij gegooid.

Versnellingsbak en diff hebben ze een tube voor om erbij te gooien en wil je de motor doen eerst ff de flush gebruiken en dan threathment erbij.

Heb gehoord van een Mercedes man dat je versteld staat wat voor vuil er los komt met de flush.

Link naar reactie

Bij mijn laatste olieverversing heb ik de boel eerst gespoeld met Forté Motor Flush. Bij de nieuwe olie Forté Top End Treatment toegevoegd. Motor loopt heerlijk, maar of het door de toevoeging komt?

Heb ook nog een Forté additief liggen voor in de versnellingsbak, binnenkort ook maar eens testen i.c.m. een vbakoliewissel.

Link naar reactie
  • Administrator

^^ Anders ik wel. En waar zijn Mike Levey en de zijnen eigenlijk heen? Ik ben al een tijdje door zowel mijn Colorcoat 2000 als mijn Aurigold heen en zou wel weer eens willen bijbestellen ... Ik begin het gebrek aan new generation polymeer zo onderhand wel te zien ...

Link naar reactie

Op de website staat het omschreven.

http://www.forte-benelux.com/NL/Home.html

Ik heb het alleen van horen zeggen dat het top spul is en echt helpt of dat zo is weet ik ook niet.

Ik ga het de threathment voor het diff proberen die heb ik liggen, motor flush doe ik volgend jaar als de Bmw uit zijn stalling komt.

Alleen door te proberen zullen we erachter komen.

Link naar reactie

Ok ja ik zie dat ze ook een oil fortifier hebben...ik heb destijds vaar onze werf met en vertegenwoordiger van forte gesproken en toen hadden ze dat niet,wilden ze ook niet.

Misschien wilden ze toch een graantje meepikken van die markt ..

Ikzelf hecht weinig waarde aan dat soort middelen,als het echt zo goed was dan zat het allang in de olie denk ik.

Het zijn lapmiddelen.

En als je geen klachten hebt moet je het zeker niet gebruiken denk ik.

Link naar reactie

Er zijn tegenwoordig zoveel goedkope soorten olie dat ik denk dat deze substanties er niet in zitten als deze echt zoveel meer kosten als de busjes van forté want dan is het aan de klant zelf wat die wil.

Je merkt dan veel mensen toch voor goedkoopste gaan want dat is toch ook goed... En prijs verschil zal ergens vandaan moeten komen.

Link naar reactie

Waarom zou dat er niet inzitten?

Denk je dat de grondstoffen voor deze producten duur zijn of denk je dat de reclames/marketingcampagnes en de winstmarges in de distributieboom voor het grootste gedeelte de prijs bepalen?

(zal ik het voorzeggen? :lol: )

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Hallo,

Ik wil toch wat schrijven over Slick 50. zo'n 30 jaar geleden had ik een Audi 100CC 2.3 5 cil. en toen ik hem kocht met 180.000 km's op de klok en had hij tikkende hydr. klepstoters. Op aanraden van een eigenaar van een vrachtwagenbedrijf heb ik toen bij de olievervanging, een busje Slick 50 gegooid. Zij gooiden dat spul standaard in de olie bij vervanging. Voor de verwisseling was mijn stationair-toerental zo'n 800 toeren. Na de olievervanging met Slick 50 direct een ritje gemaakt over de autosnelweg van 100 km en toen was hij 1500 toeren. Dus even teruggesteld met de stelschroef. Van het tikken van de klepstoters was ik ook af. Met die auto heb ik toen nog 80.000 km gereden en weer redelijk verkocht. Kortom, het werkte toen bij mij.

Mogelijk werkt het niet bij de nieuwere motoren. Vaak hoor ik zeggen dat een BMW 6 cil pas bij 100.000 is ingereden.

succes

aangepast door Jojo
Link naar reactie

Ik heb kortgeleden een flesje slick in een daf 575 gemikt.

Dat ding had een heeeeel nare tik ergens in het blok,maar de boot moest varen (sneekweek of zo) het maakte geen ene moer uit.

Nu denk ik ook dat er een bigend lager uit lag oid ,de motor had ook enige tijd zonder olie gedraaid hahah .

Iemand...had het oliefilter met een o ring als pakking gemonteerd en dat kan niet bij zo,n filter dus de o ring was eruit geperst en weg olie.

Tja scouting gastjes he....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.