Ga naar inhoud

aankoop Z4 35i of toch een ander type


odaddyo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn naam is Thijs en ik ben nieuw op dit forum. Omdat ik nog groen ben als het gaat om de Z4 zou ik jullie om hulp willen vragen.

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om een z4 te kopen (half jaar lopen twijfelen tussen Porsche Boxster en z4).

Nu heb ik geen diepgaande technische kennis van auto's en vraag mij het volgende af:

Is de aanschaf van een Z4 35i als groentje verstandig of kan ik mij beter eerst richten op een andere motor.

Waar moet ik op letten als ik een tweedehands z4 aanschaf?

Ik gebruik in mijn zoektocht de volgende randvoorwaarden:

-auto mag niet meer dan 35K kosten

-aantoonbaar dealer onderhouden

-max. 90k op de teller.

Jullie advies is erg belangrijk voor mij en de voortgang van de aanschaf zal gedeelt worden.

Groeten,

Thijs

Link naar reactie
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

verstandig qua motor ? ik zeg waarom niet ? :lol: het is een betrouwbare motor met volgens mij niet zoveel gekke dingen, en tja waarom niet gelijk voor een auto met wat pk's gaan ? en als je meer wilt is er altijd weer extra uit te peuteren i.t.t. de ongeblazen blokken.

hoe je omgaat met het vermogen is jouw eigen keuze/rijstijl, ga je als een gek lopen racen terwijl je denkt dat je max verstappen bent maar eigenlijk nog niet op een kart thuis hoort, dan kan je brokken maken maar dat kan je dan ook met een licht(er) gemotoriseerde Z. het is puur hoe jij er mee rijdt en met de auto om kan gaan, het zal iig geen listige TVR zijn die je bij iedere iets te snel genomen bocht probeert te vermoorden.

waar op te letten, ik denk alle "normale" zaken als je een auto gaat komen, en dan evt aanvullen met typische E89 kwaaltjes ( even internet afstruinen etc).

Link naar reactie

^35is bedoel je ? dit is het E89 onderdeel he ;) lijkt mij dat hij geen oudere auto wil, anders was hij niet over de E89 begonnen. maar ik kan het fout hebben

aangepast door lightning87
Link naar reactie

Goed om te lezen dat er meer zijn die gevallen zijn voor de brute kracht van dit blok.

In duitsland..... daar heb ik niet zo'n geode ervaring mee. Ooit een keer een gti geimporteerd maar die bleek naderhand volledig afgeragt.

Er staan er volgens mij 4 op marktplaats waarvan er 1 ver boven budget en de andere zijn haalbaar. Iemand ervaring met een aankoopkeuring?

gr thijs

Link naar reactie
  • Administrator

^^ Ja. Ik zou als ik jou was ver weg van de ANWB aankoopkeuring blijven en een DEKRA keuring laten uitvoeren (als Ruudkapje te ver weg is). Ik heb slechte ervaringen met de ANWB keurmeesters ...

Link naar reactie

^ Twee jaar garantie geldt alleen voor Premium Selection. Van de drie geposte auto's is er dus maar eentje waar dat van toepassing is.

Ik heb overigens één ervaring met een ANWB aankoopkeuring en één ervaring met een Dekra aankoopkeuring. Beide goede ervaringen mee. De ANWB keuring heeft me destijds behoorlijk wat geld gescheeld. De Dekra keuring was ook behoorlijk grondig.

Link naar reactie

Garantiekeuzes begrijp ik niet goed, dealer moet toch bij dit soort vraagprijzen de Premium garantie geven? Of is dat bij BMW aan o.m. kilometerheffing gerelateerd? Onderhandelingspuntje lijkt me, mede omdat de verkoopprijzen dicht bij elkaar liggen.

Trouwens, de meeste garantiebepalingen zijn in het nadeel van de consument: je mag verwachten dat een product voldoet aan de eisen die je redelijkerwijs eraan kunt stellen. Dus een auto moet bij normaal gebruik het "gewoon" doen. Niet normale slijtage of productiefouten (bijvoorbeeld sticky steering bij de E85) moeten dan ook buiten garantieperiodes gewoon door de fabrikant afgedekt worden.

Maar ja, je gelijk hebben en halen, dat zijn twee heel verschillende zaken en dan is het wel weer prettig dat je kunt terugvallen op een garantielabel dat discussies zoveel mogelijk uitsluit.

In ieder geval veel succes bij je zoektocht, lijkt me een "luxe" probleem met dit budget!

Link naar reactie

Leeftijd en kilometerstand.

Een auto die onder de premium selection valt, kan je weinig mee gebeuren.

De dealer heeft een naam nog te houden, als je het toezicht kent van BMW duitsland zal geen enkele dealer het zich in zijn hoofd halen

Om hier niet goed mee om te gaan.

Het wil per dealer nog wel eens verschil maken over de extra zaken die ze willen uitvoeren bij aflevering, zoals upgraden van de navigatie.

Link naar reactie

Let ook even op, er is verschil tussen de 35i en de 35is.

Als je de keuze hebt dan zou ik voor de 35is gaan. +34pk, M-pakket standaard (voor/achterbumper), ander uitlaatsysteem en aan het interieur wat verschillen zoals een alu voetrust enz.

Ik heb inmiddels 2.5jr een 35is en heb er nog steeds geen spijt van; Succes bij het maken van je keuze!

Link naar reactie

Wel de motor, niet de gadgets.

Je ziet het wel vaker, of een kale 520D of een dikke 330D.

Zo kan het ook met de opties.

Overigens vind ik die sensoren bij een Z4 wel een duidelijk gemis, ook mis je bij één van de twee die ingebouwde navi / idrive.

Link naar reactie

Elke winter opnieuw twijfel ik over verkoop omdat ie te veel stil staat. Als het weer dan weer beter wordt en de eerste rit zit erop.... tja :lol: dan ben ik weer om. Als ik zo doorrijd is het straks één van de weinige 35is-en met een mooie lage kmstand en bijna alle opties erop. We zullen zien :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.