Ga naar inhoud

aankoop Z4 35i of toch een ander type


odaddyo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Houd er wel rekening mee dat de garantievoorwaarden anders liggen als je uit DLD haalt.

eh, want? Garantie is EU.

En als er al iets zou zijn, dan is garantie in Duitsland beter dan in NL

(praat uit ervaring)

Link naar reactie

nou succ6 ermee,ten eerste is bmw premium garantie in DLD maar 1 jaar,buiten dat is het een soort verzekering via een andere maatschappij oid die nogal wat uitsluitingen kent.

zoals lekkende achterlichten heet in DLD wasser einbruch ,en ist nicht erhalten etc etc etc.

Zodra je je auto overschrijft naar nederlands kenteken gelden die voorwaarden,als je in DLD blijft rijden zal het wel meevallen idd .

In NL is premium garantie bij bmw 2 jaar en daar valt voorzover ik begrijp bijna alles onder.

Ik spreek ook uit ervaring!

Link naar reactie

Ik koop voor de zaak gemiddeld 5 auto's per jaar in Duitsland, die in Nederland rijden en ook 2 daarbij, maar die blijven in Duitsland, echt nog nooit problemen gehad.

Misschien mazzel ;-)

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Daar zijn we weer en alles is geregeld met de belastingdienst. Natuurlijk meteen weer gaan snuffelen op marktplaats en.........

Dit is hem geworden:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m924976254-bmw-z4-sdrive-35is-aut-2011-zwart-45-000-km.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Een zwarte met alles er op en er aan. Aanstaande donderdag ga ik hem halen in het zuiden van het land.

Ik voel nu al de wind in mijn gezicht en een grijns van oor tot oor.

Link naar reactie

Vorige week een proefrit gemaakt in een 2009 versie van de 35IS. Geweldige ervaring en meteen 150% verkocht.

De proefrit in de door mij gekozen 35IS zal aanstaande donderdag plaats vinden. Als hij bevalt gaat hij meteen mee.

De auto is nog jong, heeft weinig km's en een apk tot mei 2016. Tevens valt hij nog onder de BMW huisgarantie.

Met maar 46000 km op de teller en een volledige onderhoudshistorie (BMW dealer onderhouden) en NAP heb ik er vertrouwen in dat de auto tip top in orde is.

We gaan het zien...... donderdag 13:00!!!!

evt. iemand nog tips of aandachtspunten?

Link naar reactie

Helaas twee weken gelden de belastingdienst over de vloer gehad. (hoord er elk jaar bij als je een eigen bedrijf hebt)

Moet nu ff twee maanden wachten met de aanschaf. Zodra ik weer verder ga meld ik mij weer.

Blijft in mijn ogen nog steeds maar 1 optie: 35iS!!!!

Ik rijd sinds zaterdag in een Z4 35 IS en ik kan je vertellen: geweldig! Als je de mogelijkheid hebt zeker doen dus :)

Link naar reactie
  • Administrator

evt. iemand nog tips of aandachtspunten?

De wang van de bestuurdersstoel ziet er nogal versleten uit. Dat kan de foto zijn, maar als er meer serieuze gebruikssporen in het interieur zitten kun je daar misschien nog iets mee. Verder de gebruikelijke aankooptips (waarbij E89 specifiek geldt lekkage achterlichten, lekkage dak, etc.).

Weet je overigens zeker dat de "huisselectie garantie" overdraagbaar is? Als huisselectie hetzelfde is als Premium Selection niet namelijk:

"Deze aanvullende garantie is persoonlijk en niet overdraagbaar en vervalt bij eigendomsoverdracht van de automobiel."

Zie hier.

Dat lijkt me ook een belangrijk iets: bij de verkoper hoef je straks waarschijnlijk niet meer aan te kloppen en bij BMW als ik het zo zie ook niet ...

Link naar reactie

Zag deze z4 op MP staan vorige week en vind de prijs vrij laag. Dat hoeft niet verkeerd te zijn :-)... maar ben wel benieuwd naar het verhaal erachter. De naam van de handelaar en ook de advertenties wekken de indruk dat ze alles schuiven waar brood in zit. Ook dat hoeft niet veel te betekenen, misschien hebben ze m scherp ingekocht van iemand die cash nodig had.

Link naar reactie

Ik heb de eigenaar gesproken over de reden van verkoop. Hij handelt niet zelf in auto's. Deze auto is van hem zelf ( en de Peugot van zijn familie). Hij heeft nu een ander voertuig gekocht en hem daarom te koop gezet.

Voor wat betreft de garantie, ik heb geen idee maar zal dit zeker navragen. De auto is in mei voor de APK geweest dus dat is nog vrij recent gelukkig. Ook is de auto dealer onderhouden en zijn de boekjes aanwezig en ingevuld. Deze zal ik zeker even inkijken en bij twijfel verifiëren bij de desbetreffende dealer.

Weten jullie wat de onderhoudsinterval is voor deze auto's (om de 20000 KM?)

groeten,

Thijs

Link naar reactie

^^ Maurits heeft gelijk; die garantie is niet overdraagbaar en geldt dus alleen voor de persoon aan wie de dealer de auto verkocht heeft.

Het onderhoudsinterval is niet volledig afhankelijk van het aantal kilometers, sommige dingen zijn tijdsgebonden. Wat wanneer moet gebeuren kun je via iDrive vinden.

Link naar reactie

Jawel, er is weer een 35IS Exec er bij op het forum.

Gisteren de koop afgerond en het kanon mee naar huis genomen.

Wel wat ontdekkingen gedaan:

-ab kan niet meer dak openen en ook openen van dak tijdens het rijden is niet meer mogelijk (schijnt door BMW te zijn doorgevoerd?)

-achterlichten zijn preventief vervangen tijdens onderhoudsbeurt voor nieuw type ? (reden onbekend)

-complete nieuwe uitlaat gemoteerd vanwege losse schotten in de linker demper (vervangen ze dus alles ipv alleen de demper!)

Voor de verzekering heb ik een autovolgsysteem nodig. Hebben mensen hier ervaring mee?

Ik zal mij dit weekend ff voorstellen op het forum onder het juiste topic met foto's en de optielijst (of is dat laatste niet gebruikelijk?)

Groeten,

Thijs

aangepast door odaddyo
Link naar reactie

Het dak rijdend openen heeft nooit gekund, althans niet zonder after-market geknutsel.

Hoe het met openen via de AB zit weet ik niet precies. Dat schijnt niet standaard te zijn, want bij Ed's auto kan het ook niet. Bij die van mij kan het wel, maar het staat niet expliciet genoemd op de optielijst. Waarschijnlijk maakt het onderdeel uit van een andere optie, misschien comfort access of zo.

De achterlichten zullen wel vervangen zijn vanwege vochtproblemen.

Link naar reactie

dak openen met AB kan wel, mijn Z4 2011 kan het wel alleen sluiten kan niet via de AB. verder heb ik begrepen dat BMW NL de optie van openen en sluiten niet verkoopt, maar deze wel in DE gewoon leverbaar is en "gewoon" aangezet kan worden doormiddel van de standaard software. Als ik het goed heb begrepen heeft EzZzy Rider de mogelijkheid deze in te stellen

aangepast door Z-ttree
Link naar reactie

Yep, Ik heb onlangs de app "Carly for BMW" aangeschaft en heb hiermee de optie ingeschakeld om het dak al rijdende te openen of sluiten ZONDER dakmodule. Je kan tot 50 km/h. Instellen maar veiligheidshalve ga ik niet verder dan 30 km/h. Omdat de contructie zwakker is dan het nieuwe model.

Klein nadeel is wel dat je de knop ingedrukt moet houden tijdens openen of sluiten.

aangepast door EzZzy Rider
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.