Ga naar inhoud

OBD Diagnose apparatuur vragen


Ferry76

Aanbevolen berichten

Wie kan wat meer info geven welke obd diagnose apparatuur je nodig heb voor een Z3 of zijn ze universeel dan voor alle BMW's?

Wat kun je er dan wel/niet mee, zoals programmeren opties en resetten meldingen?

Wat kosten eventueel de diverse uitvoeringen?

Waar en waarvoor sluit je hem aan, aangezien ik onder het dashboard een rechthoekige aansluiting heb en onder de motorkap een ronde?

Link naar reactie

Uit mijn ervaring met de ZZZ 2.8 weet ik dat ik het alleen voor mekaar kreeg met een ads adapter. Mijn zzz had onder het dashboard ook geen obd poort. Ik heb verschillende kabels en stekkers geprobeerd, maar uiteindelijk succes gehad met deze seriële ads interface. Ik kon toen via inpa en easydis mijn auto wel benaderen (connector onder motorkap)

Link naar reactie

Ik heb hetzelfde, onder het dashboard zit een obd 2 aansluiting waarmee je alleen de motor kunt uitlezen en onder de motorkap een obd 1 aansluiting waarmee al het andere kunt uitlezen.

Ik zelf gebruik voor het uitlezen INPA of een iCarsoft i910 en voor programmeren DIS of NCS Expert. En voor de software op de PC heb ik een Usb naar obd 2 stekker met een verloopstukie van obd 2 naar obd 1.

Link naar reactie
  • Administrator

^Dat is goed om te weten: ik heb ook eens een keer een soortgelijke set van kabel + software gekocht via Ebay en kreeg die met geen mogelijkheid aan de praat. Weten bij welke Ebay aanbieder het wel werkt heeft dus zeker toegevoegde waarde. :thumbs_up: Ik zal eens kijken of ik nog kan achterhalen waar ik e.e.a. heb gekocht ...

Link naar reactie

Meestal zijn ze niet specifiek voor een Z maar voor BMW.

Heb ook nog een 325i (E46) waar ik b.v. De knipperlichten wil laten werken wanneer de auto op slot/alarm wordt gezet of er weer vanaf gaat.

Link naar reactie

Ad,

Het is 1 DVD met een installatiemenu, je kunt kiezen wat je wil installeren.

Je krijgt dan ook een keuzemenu op je laptop, zodat je de geïnstalleerde sofware kunt opstarten.

Bij het installeren moet je wel een key mailen naar de verkoper, je krijgt dan een registratiesleutel terug,

dit ging bij mij binnen 2 minuten.

Verder is er voldoende info van INPA ediabas en NCSexpert op het internet te vinden..(http://www.bmwcoding.com/ bijv)

Link naar reactie

Ik heb net een iCarsoft i910 gekocht, maar deze leest van mijn ZZZ 2.2 2001 alleen in de "driver/DME" modus, in alle andere modi geeft hij een connection error.

Ook valt het scherm weg zodra ik de motor start. Dan helpt alleen een reset door de stekker eruit te halen en weer erin te steken (met uitgeschakeld contact) .

Heb vanaf de website van iCarsoft de laatste software erop gezet.

Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie

Via de OBD2 (onder het dashboard) is inderdaad alleen de DME uit te lezen maar via de OBD1 (onder de motorkap) kun je alles uit lezen. Het uitvallen van het scherm is mij echter nog nooit gebeurt ook niet wanneer ik de auto start

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Gisteren Ista-D geinstalleerd

Ik kan dus nu F en E serie Rolls Royce,Mini uitlezen VAN 1981 tot en met 2014

Ook heb ik een nieuwe ncs expert en een nieuwere INPA

Wat ik er allemaal precies mee kan moet ik nog een beetje ontdekken.

Link naar reactie

Ista D. Da's rheingold?

Nog niet mee geëxperimenteerd maar ik ben er benieuwd naar. Dat draait gewoon onder win7/8? dus niet met vmware image?

Welke versie heb je?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja is Rheingold,ik heb versie 3,46.30 in het nl.

Geen vmware!

Heb ik via bmwdiagnose@gmail.com

Vraag het Erik die kan je er van alles over vertellen.

Zeg maar dat ik je gestuurd heb.

aangepast door sandere39
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ok heren aangezien ik weer eens e airbag melding. Heb en geen zin heb om weer naar de stealer te gaan, kan je met carsoft (deze dus http://www.diagnoseapparatuur.nl/bmw-interface-systemen/213/carsoft-bmw-mini-V-1-2-multiplexer ) dus alle airbagmekldingen resetten en kan dit ook bij import auto's ? BVD

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.