Ga naar inhoud

Z4 ruil of niet?


Bmw z4 E85

Aanbevolen berichten

Graag jullie mening over het volgende; ik ben nu eigenaar van een zwarte e85 z4 2.2i uit 2005 met 58000km, maar geen extra opties. Nu ben ik van de week bij een autobedrijf wezen kijken en daar stond een zwarte z4 3.0i uit 2004 met 154000km, met de opties elektrisch dak, radionavigatie, park distance control, xenon en stoelverwarming. Ook krijgt de auto bij aflevering een grote beurt, een nieuwe APK, een 2de APK na een jaar, en jaar pechhulp en 6 maanden Bovag garantie. Maar nu is de vraag, moet ik deze ruil maken, ik heb er geen kosten aan en ik hoef niks bij te leggen. Maar is de hogere km stand van 96000, al die opties + grotere motor+ service waard. Ik heb namelijk het idee dar de 3.0i meer waard is dan mijn auto, of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Op zich geen verkeerde deal lijkt mij, maar vraag jezelf wel af waarom een autobedrijf een 3.0 voor 2.2 wil ruilen zonder bijbetaling. 96000 kan het hem niet zijn, zeker voor een 3.0 niet. Ik vermoed ook een van ruilen komt huilen gevalletje... vraag hem even mee naar reeuwijk en laat ruud er even naar kijken en laat je leiden door zijn advies.

Link naar reactie

Heb je het gevoel dat je motorisch te kort komt? Dan zou ik het overwegen rest van de opties kun je waarschijnlijk zelf (laten)plaatsen. Het feit dat een bedrijf wil ruilen betekend al dat ze meer geld in jouw auto zien.

Link naar reactie

Ik moest eigenlijk eerst 1000,- bijbetalen, maar omdat ze een fout hadden gemaakt en op internet een km stand hadden staan van 134000 en het eigenlijk 154000 was, wilden ze mij tegemoetkomen door de 1000,- te laten vallen. Dus ze komen mij daarin tegemoet. En een 3.0 is wel een pluspunt vindt ik, ik denk dat de 3l ook het meeste waard blijft

aangepast door Bmw z4 E85
Link naar reactie

Dilemma... :muur:

Bedenk wel dat een autobedrijf als doelstelling heeft om te verdienen en niet om vrienden te maken.

Zij zien dus (terecht of niet) meer brood in jouw 2.2 dan in de 3.0 die ze hebben staan. :huh:

Enne... "if it sounds too good to be true, it probably is...".

Sterkte met het nemen van de juiste beslissing; denk toch dat ik 'm zou laten staan. :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • Administrator

Auto net even bekeken. Niet veel speciale opties hoor. Prijs lijkt mij goed, stond eerder voor 13.500. Zou wel om de bovag garantie vragen.

Link naar reactie

Voor mij klinkt het een beetje alsof je je beslissing eigenlijk al genomen hebt, en vooral bevestiging zoekt. Dat lijkt op mij als ik iets graag wil maar het eigenlijk niet verstandig is.

:-D

1000 euro eraf vanwege een typefout hhhmm.

Link naar reactie

Ik vind het heel raar dat ze voor een ruil openstaan voor 2 auto's die zó gelijkend zijn. Goed, de ene heeft een grotere motor en een hogere kilometerstand, maar als de moeilijk van die auto afkomen vanwege het type auto (roadster), dan willen ze daar natuurlijk niet precies dezelfde auto voor terug.

Dus òf er is iets mis met die auto wat niet altijd even duidelijk is (denk aan sticky steering oid), en hebben daardoor/daarom al meerdere bezoekers zien vertrekken, òf ze krijgen heel veel aanvragen van mensen die exact zo'n auto willen maar dan met een lagere kilometerstand en kleinere motorisering.

Dat laatste lijkt mij een beetje ver gezocht (kan natuurlijk wel, ik ben geen autoverkoper).

Een lagere kilometerstand is natuurlijk altijd fijn, maar de auto die ze nu hebben staan heeft ook weer niet zo'n exorbitante kilometerstand dat hij volledig onverkoopbaar is.

Ik vind het een apart voorstel.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik heb vandaag ook maar is de bmw gebeld en ,er een willekeurige inkoper gesproken, die vond de auto's even veel waard dus de vraag is wil ik een 3.0 met opties en hogere km stand of de huidige 2,2i met lage km stand. Lastig...

Link naar reactie
  • Administrator

Zoals ik het lees gaat jou voorkeur uit naar lage kilometers, anders was de keus niet moeilijk geweest.

Als deze twee voor hetzelfde geld te koop stonden dan ging ik voor de 3.0 dit rijdt echt wel anders dan de 2.2

Link naar reactie

Natuurlijk is die man een garage begonnen om geld te verdienen, maar om iemand nu meteen te wantrouwen.

Het kan natuurlijk zijn dat de garage liever of sneller auto's verkoopt met een km stand onder de 100.000 en dat de mensen die zijn wezen kijken uiteindelijk op die 154.000 km zijn afgehaakt.

Als je zin hebt in die auto gewoon doen wat hier al meermalen is geschreven, instappen en naar Roodkapje.

succes

Link naar reactie
  • Administrator

Hier zijn mijn twee centen:

A) radionavigatie is niet zo handig. Ik had het in mijn vorige z4 en het is beter dan niks, maar je wilt pas echt de navi professional. Met radionavi zie je de kruisingen etc. niet en rij je dus even goed regelmatig verkeerd bij een splitsing. Bovendien vraag ik me af of je nog steeds kaart updates kunt krijgen voor de radionavi;
B) Auto is van 2004, maar pas sinds 2010 in Nederland. Dat is 6 jaar onzekerheid. Achterhaal waar de auto vandaan komt. Als dat Belgie is, regel een carpass, die je zekerheid geeft over de kilometerstand. Anders, vraag de onderhoudsgeschiedenis vanaf het begin op bij BMW, mogelijk zie je dan iets geks qua kilometerstanden;
C) een 3.0i kun je nauwelijks achteraf inbouwen. Een elektrische kap evenmin. Als dat alles is wat je wilt en a) en b) je niet tegenhouden kan dit best wat voor je zijn; maar
D) zo royaal in de opties zit deze 3.0i ook weer niet. Hij heeft geen multifunctioneel stuur, M onderstel, navi professional, M stoelen, opbergpakket, 6 CD wisselaar, elektrische stoelen, park distance control, hifi professional (extra speakers en versterker), climate control (maar handmatige airco), etc., etc. Dat zeg ik niet om te zeuren, maar omdat dit de meestgevraagde opties zijn. Zonder die opties is de restwaarde lager / minder stabiel dan met;
E) hoeft niks te zeggen, maar hij mist een "French frie" links achter. Dat is dat zwarte stripje op het midden van het achterlicht dat er rechts wel is. Dat hoeft niks te betekenen, want valt er ook wel eens af, maar kan ook een nieuw achterlicht links betekenen. Als dat zo is wil je weten waarom. Schade of een lekkend achterlicht? In alle gevallen: zie je nog schade?;
F) heeft deze auto een sluitende onderhoudsgeschiedenis?;
G) aan de logo's all over the place - en de sticker "verboden te roken" in het interieur - te zien zou dit best een leenauto geweest kunnen zijn. Als dat zo is, des te meer reden voor een goede inspectie, want die worden sneller koud tot het maximum gedreven; en
H) als je nog 45.000 km met beide auto's rijdt, denk ik toch dat je je huidige 2.2i met dan om en nabij een ton makkelijker kwijtraakt dan die 3.0i met dan twee ton op de teller. Ofwel, die motorvariant is echt niet zaligmakend voor de restwaarde, zeker niet op de langere termijn.

Plus wat hiervoor al gezegd is: WAAROM wil men met gesloten beurs ruilen. Sticky steering is bijvoorbeeld iets wat je nu niet merkt bij een proefrit, maar als je daar in de zomer last van krijgt iets wat je wel meteen meer dan twee mille kost.

Ik wil je nergens vanaf praten, want een 3.0i is gewoon gaver dan een 2.2i, maar zorg dat je wel overal over hebt nagedacht. Bovendien staan er bakken met 3.0 i's te koop, dus als deze het niet wordt zijn er heus nog andere opties.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.