Ga naar inhoud

Europatour editie IIb: CANCELLED!


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Er zijn dagen met wat Rob noemt : "6 uur effectieve rijtijd,"

Tenzij je de verkeerde tunnel inschiet waardoor je het gehele Comomeer om moet rijden, is 6u zeker haalbaar (ex stops) :P

Link naar reactie

Op zich zou ik me wel kunnen voorstellen dat het voor een kind veel te lang en teveel is. (echt héél veel te lang&veel)

Sommige dagen is idd 9,30u weg en 18.30u terug en dan heb je echt niet lang pauze gehouden en behoorlijk doorgereden. Niet elke pas en weg loopt even vlotjes (soms verdwaal je ook een stukje)

Maar ik neem aan dat je het kind in het hotel parkeert, of zie ik dat verkeerd.

Je kan natuurlijk ook halve routes rijden en op een tactisch punt afsnijden.

Link naar reactie
  • Administrator

Je kan natuurlijk ook halve routes rijden en op een tactisch punt afsnijden.

Gaat helaas niet voor elke etappe op. Maar we gaan er derhalve allemaal maar vanuit dat R&N Beau mee willen nemen, maar misschien was dat al niet de bedoeling en zou een vakantieperiode beter uitkomen om Beau bij schoonouders onder te brengen.

Heb even gekeken, maar de vakantieperiode van eind april, begin mei is echt geen optie. Zeker 30% van de te rijden passen is dan gesloten en op de andere 70% zijn sneeuwkettingen verplicht dan wel noodzakelijk. Zie mij nou niet elke bergpas omhoog die kettingen eronder leggen en naar beneden er weer afhalen.

Juni was een verzoek van een aantal mensen vorig jaar, dus vandaar de mogelijkheid om deze volgend jaar nogmaals (zij het aangepast) in die periode te doen. Ik wil ook geen risico lopen om hotels vast te leggen, die vervolgens niet bereikbaar zijn door winterse omstandigheden en ik op het laatste moment hele routes moet omgooien waardoor die hotels weer niet praktisch op de route komen te liggen.

Link naar reactie

Sowieso als passen nauwelijks begaanbaar zijn kan je ook nooit dergelijke afstanden in een dag afleggen.

Je merkt zelfs al dat als het regent je minder snel afstanden aflegt in de bergen.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Wat statistische gegevens uit MyTracks:

Maandag 9 september (San Leonardo in Passiria > Cortina d'Ampezzo)

Volgens Tyre

Route: 355km

Tijd: 7:00

Volgens MyTracks

Route: 354km

Tijd: 7:06

Gem. snelheid: 46,42km/u

Max. snelheid: 99,77km/u

Dinsdag 10 september (Rondrit Dolomieten - shortcut incl Karerpass en vanaf Falzarego ca. 40min van Cortina)

Volgens Tyre

Route: 254km

Tijd: 5:23

Volgens MyTracks

Route: 253km

Tijd: 5:56

Gem. snelheid: 40,76km/u (incl. regen)

Max. snelheid: 90,22km/u

Donderdag 12 september (Cortina > Vattaro tot Gallio getrackt)

Volgens Tyre

Route: 216km

Tijd: 4:55

Volgens MyTracks

Route: 214km

Tijd: 5:06

Gem. snelheid: 41,94km/u (incl. regen)

Max. snelheid: 91,70km/u

Vrijdag 13 september (Vattaro > San Pellegrino Terme vanaf Mattarello getrackt)

Volgens Tyre

Route: 287km

Tijd: 6:19

Volgens MyTracks

Route: 282km

Tijd: 5:58

Gem. snelheid: 47,88km/u

Max. snelheid: 107,58km/u

Zoals je kunt zien, valt het met de afwijkingen tov Tyre reuze mee. Regen heeft op maar 1 dag voor een half uur vertraging gezorgd.

Ik heb inmiddels de routes zodanig gewijzigd dat de rijtijd in Tyre max 6.00u is. Dit kan wat mij betreft dan ook rustig als houvast worden gebruikt.

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Even voor de duidelijkheid: junior kan probleemloos 14 uur in de auto zitten zonder te jammeren of wat dan ook. Ondanks dat junior leerplichtig is kunnen wij ook buiten de schoolvakanties op vakantie omdat ik zelfstandig ondernemer ben (ik vind het ook een rare regel) Echter vinden wij dat niet echt handig aangezien junior in een week tijd best wel wat zal missen. Junior stallen is ook geen optie daar wij met ons volle verstand voor kinderen hebben gekozen en daarom moeite hebben om dat joch een week ergens te stallen. Voor een paar dagen is dat overigens niet zo'n probleem.

Zo, kleine uitleg mijnerzijds nu even wat verzinnen voor week 18 2014 :lachen:

Link naar reactie
  • Administrator

Iets heeeeel anders. Als jij nou thuisblijft en op Junior past, kan Nicole rustig mee :)

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Geinspireerd door verhalen en foto's gaan wij volgend jaar ook mee maar wel ovb.

Ik kan helaas nooit een jaar van te voren een vakantie boeken, niet om de kinderen want die zijn de deur uit maar zaken gaan bij mij nu eenmaal voor en ik weet nooit wat er tussen komt. :)

Als we tot een maand ervoor kunnen beslissen dan schrijf ons er maar bij Rob.

aangepast door Driez
Link naar reactie
  • Administrator

Leuk Cock!

Eind oktober stuur ik iedereen een mail met verzoek tot aangeven voorkeursperiode zodat we kunnen kijken in hoeverre we qua groep tot een gezamelijke week komen. Zal voor die tijd al wel informatie inwinnen bij mogelijke hotels mbt de kosten rond juni.

En wellicht komen er nog meer aanmeldingen :)

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Administrator

Leuk Remco, je staat er bij!

Er zijn een aantal verzoekjes gekomen om van maandag tot en met zondag/maandag te gaan. Wat mij betreft ook prima. Roger is de week van Pinksteren geen optie voor jullie met Beau? Weet niet of er dan een week vakantie aan vast zit?

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Administrator

Het was even een tijdje stil(te voor de storm), maar alle mensen die zich voorlopig hebben opgegeven ontvangen uiterlijk zondag een mail met wat optiemogelijkheden.

Mocht je je ondertussen nog willen aanmelden, doe dat vooral. Je zult er zeker geen spijt van krijgen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.