Ga naar inhoud

Ritje rondom Arnhem (Oosterbeek - Lathum) zondag 22 september 2013 vanaf 12:00 uur


MarliesRoy

Aanbevolen berichten

Beste belangstellenden;

Tja net lid van dit forum, pas één rit mee gemaakt (waarvoor dank Ferry) en nu al kriebelt het mij/ons om jullie ook het mooie land rondom Arnhem te laten zien, mede dank aan JMAR die spontaan wilde helpen!

De start is in Oosterbeek, bij Grand Café Oosterbeek www.grandcafeoosterbeek.nl

IMG-20130904-00305_zps3ce006b7.jpg
IMG-20130904-00307_zpsb69a87b6.jpg


IMG-20130904-00306_zps4619bc75.jpg
Verzamelen om 12:00 uur waarna men, indien hiervoor opgegeven van de lunch kan genieten, dit onder het motto "gij zult goed gevoed ten strijde trekken".

Indien je deel neemt aan de lunch kun je bij onze Toos kiezen uit 2 verschillende soorten soep met een stokbroodje met kruidenboter. Daarnaast de keuze uit een van de heerlijke luxe belegde broodjes. Ook 2 (non-alcoholische) drankjes zijn bij de prijs inbegrepen.
Na het uitdelen van de papieren routebeschrijving vertrekken we uiterlijk om 13:00 om deze rit te beteugelen.

In deze route zitten diverse landschappen (open en dicht) snelheden (slak en M-waardig) alsook brede (Gelderland highway) en smalle (bos en piepsmalle bruggetjes) wegen. Onderweg genieten we van enkele versnaperingen om ons in ieder geval goed in het zadel te houden.
Rond 18:00 uur en ongeveer 180 kilometer later, verwachten we aan te komen bij Grand Café Rutgers in Lathum www.grandcaferutgers.nl alwaar we ons aansterken voor de uiteindelijke en onvermijdelijke terugreis.
Eigenaar Eric Rutgers geeft ons hiervoor de keuze uit een van zijn 3 overheerlijke "dit is toch all you can eat" menu`s.

Je kunt kiezen uit Spareribs, gamba`s of biefstukjes en je buikje helemaal rond eten. Uiteraard tref je bij dit eten salades en heerlijke patatjes met lekkere kruiden.
Je krijgt 4 consumptie munten welke je in kunt ruilen voor een lekker drankje, bij goed weer op het terras met uitzicht over het water. De munten gelden voor frisdrank en bier, een wijntje kost echter 1 1/2 munt. Tijdens dit gezellig samenzijn zullen we de winnaar bekend maken van de prijsvraag welke wij vlak voor vertrek bekend maken.


Opgave en betaling dient uiterlijk 15 september binnen te zijn. We kunnen tot maximaal 2 dagen vooraf nog afzeggen (mocht het weer niet mee werken) daarna vervalt elke restitutie.
De route is afgelopen weekend (26e redactie)gereden en met enkele aanpassing zou hij foutloos (in ieder geval in TomTom) moeten lopen. Ruim voor aanvang zal het TomTom en Garmin bestand beschikbaar zijn.
In deze route zit een overtocht met een pont, de kosten hiervoor zijn 2.20 euro per auto met 2 personen. Als je mensen in je kofferbak hebt verstopt kost het wellicht wat meer. (lig er aan in welke staat deze zijn)


Wat betreft de (overige) kosten:
We hebben gemeend 3 opties te geven, waarbij we er vanuit gaan dat optie 1 door iedereen aangenomen wordt:
1. versnapering zonder lunch of diner á 2.50 pp (V)
2. lunch en versnapering á 15.00 pp (L)
3. lunch versnapering en diner á 45.00 pp (D)

Uw financiële bijdrage ontvangen wij graag op rekeningnummer:



359182259 (of IBAN NL 36 RABO 0359182259)
t.n,v J. Marijs
o.v.v. BMW Z3/Z4 rit 22/09 en uw forumnaam

We menen als beginneling het maximale aantal auto`s op 15 te willen houden, klein en intiem. Maar als iemand ons onder druk zet zouden we kunnen bezwijken....misschien. (het bedrag waarmee wij omkoopbaar zijn is per pm op te vragen)

Let wel, wij organiseren een tourrit, geen race, wij stellen het dan ook op prijs dat overige weggebruikers geen last maar juist plezier van ons hebben.

Namens de 026 en omgeving Z3 en Z4 fans,
Tot snel,
Jasper en Roy

(en Eddo61, Cabriogirl, Duikie, nikcvankerkoerle)

-groen, betaling binnen
-rood, wacht op (ontvangst van) betaling

1. JMAR (Jasper en Anja) 2x L-V-D
2. Cabriogirl (Judith en Herman) 2x L-V-D
3. Duikie (André en Rosly) 2x L-V-D
4. MarliesRoy (Marlies en Roy) 2x L-V-D
5. nickvankerkoerle (Nick en Christel) 2x L-V--

6. Jack-z3 (Sjaak en Lenneke) 2x L-V--
7. HOFFR02 (Rob en Axel) 2x L-V--
8. Cabriodriver (Klaas) 1x L-V--
9. Z-ttree (Ed en Carla) 2x L-V-D
10. Eddo61 (Eddo) 1x L-V-D

11. Delta737 (Herbert en Hendrika) 2x L-V-D

12. Maik (Maik en Marieke) 2x L-V--


Onder voorbehoud:

Berent-beau (Raymond) L-V-- (onder voorbehoud mooi weer/cabriodak pomp gerepareerd)


*Druk en typVouten voorbehouden..zijn we je vergeten op te sommen..graag een PM


*Wel betaald maar nog niet groen, stuur een PM voordat je nog verder rood aan loopt! :rant:
*In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

*Let op, geld lenen kost geld

aangepast door MarliesRoy
  • Like 1
Link naar reactie

^ Ik kan zowiezo niet die dag, ik moet werken, maar dat bedoel ik niet.

Als je kijkt bij de rit topics zie je dat de meeste ritten al maanden tot een jaar vooruit bekend zijn, zodat iedereen op tijd weet dat de rit er is en als ie mee wil dit dan kan plannen.

Dus als je een rit opzet die binnen een maand al gereden gaat worden, is het in mijn ogen niet gek dat ie de volgende dag nog niet volgeboekt is.

Maar dat neemt niet weg dat het idee voor een rit in de omgeving wel erg leuk is en als ik had gekund, was ik wel meegegaan of had ik eventueel ook wel willen helpen.

Link naar reactie

Hee Coot en Jack-z3

Het idee is ookmeigenlijk een beetje organisch ontstaan, en op zich is het aantal deelnemers niet echt heel belangijk hoor.

Wie kan en wil is van harte welkom in ieder geval.

En als ik het goed begrijp mag ik nu vast al gaan nadenken samen mat Jasper en de 026 club over volgend jaar hahahah!

Link naar reactie

Mijn mening is dat je er wel vanuit kan gaan dat er altijd voldoende deelnemers zijn voor een rit. Een animocheck is mijns inziens helemaal niet nodig en haalt de spontaniteit van een rit enigszins naar beneden (let wel mijn mening) Als je voldoende tijd geeft aan de members voorafgaand aan een rit dan heb je animo voldoende. Wellicht dat je een mooie rit in de winter kan organiseren, de echte die hards rijden ook dan met de kap naar beneden.

Link naar reactie

Samen met Jasper heb ik het over een animo checkloze rit gehad.

Aangezien het echter de eerste keer is wilden we wel de "ongeschreven regels" volgen en hebben we overlegd met de admins.

De rit is mooi en we hebben al wat mensen, ook al zijn dan merendeel locals of inboorlingen.....maakt niet uit toch?

Het beloofd een leuke en gezellige dag te worden met onderling veel plezier dan is het al snel ok...

Wij hebben er helemaal zin in en maken ons helemaal geen zorgen ....

Hieruit leren we een hoop zodat we, als we het leuk vinden, jullie volgend jaar misschien nog meer kunnen verrassen...

  • Like 1
Link naar reactie

Toppie voor dit initiatief en dat terwijl je net pas lid bent van dit forum.

Je eerste rit is zo goed bevallen dat het smaakt na meer en het zelf nu wil organiseren, hulde hiervoor.

Doe het lekker op je eigen manier aangezien jij het ook organiseert.

Kan nu nog niet zeggen of ik mee kan de 22e omdat ik waarschijnlijk dat weekend moet werken.

Succes in ieder geval vast met alle voorbereidingen.

Link naar reactie

22 september is natuurlijk best kortdag, en dat is gek genoeg ook in een hele drukke periode qua ritten.

Een week daarvoor eindigt de europatour (enkele deelnemers plakken daar nog een paar dagen aan vast) en 2 weken daarna is de krenteweggerit. (en 2 weken daarna is er weer de ardennenrit).

Terwijl er dit voorjaar ca. 1x per 3 weken/per maand een rit was.

Dat speelt misschien ook mee betreffende de animo.

Link naar reactie

Mensen, wat maken jullie je toch druk hahahaha

Zou me er zelf bijn nog druk om gaan maken, wie komt, die komt, wie niet komt....komt niet....das ne waarheid als ne koe!

Dus als t ff kan graag de positieve insteek kiezen (zoals bijvoorbeeld de insteek van Ferry76)....enough said waarom het vooral geen goed idee was lijkt mij :lachen:

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Hi Baron,

Ik HAD afstanden en tijden er in staan maar kreeg vervolgens een PM dat dit geen goed idee was. (tenzij ik 100% zeker was)

En zo loopt de message box over met allerlei goedbedoelde adviezen die, nu blijkt, weer verkeerd uitpakken.

En ik heb echt gezocht naar: how-to: animo check en how-to rit organiseren......

Maar zoals onderstaand zegt, helemaal;

het-skelet-van-de-meditatie-23873933_zps

Ben wel al een beetje afgevallen zie ik :lachen:

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Hou MarliesRoy,

Superleuk dat jullie dit willen opzetten. Ik speel zelf ook al een tijdje met het idee om een toerrit op te zetten. Het ontbreekt me aan tijd en technische kennis (route plotten) om eea op te zetten.

Jullie schrijven een tocht te organiseren vanaf 13.00. We kunnen een combi doen, doe ik het ochtend gedeelte en jullie de middag?

Ochtend vertrek uit 024 en 's middags in 026?

In ieder geval heb ik interesse voor 22 september!

Groeten,

Berent-beau

Link naar reactie

Hoi Berent,

Voor deze korte termijn is het niet handig denk ik-:)

Maar, ik wil je best helpen zelf wat te organiseren ( me de beperkte kennis die ik nu heb)

Laat maar horen.

Wat betreft de 22e, laat je nog even aantal personen, koffie, lunch, diner weten?

Definitieve zaken komen zsm aan bod, morgen eerste proefrit..

Link naar reactie

Hoi MR,

Leuk initiatief en het was ook een fijne kennismaking met jullie bij die forum rit, maar ook jammer genoeg niet voor ons, wij vertrekken

2 dagen later naar onze vakantiestek :thumbup:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.