Ga naar inhoud

Luxe probleem: keuze nieuwe lease auto


Aanbevolen berichten

Mijn vrouw heeft een Scenic. Dat is al meer dan voldoende. Die enkele dag per week dat de kids achterin zitten moeten ze het maar doen met de ruimte die ze krijgen.

Maar ja...ik blijf een petrol head en kies uiteindelijk meer met het hart dan met verstand.

Opgelost! Kids en vrouw altijd in die Scenic proppen, die weten al niet beter... kun je leasen wat je wilt.

  • Like 1
Link naar reactie

Mooi zo, dan zijn we het daar over eens.

Een ding is zeker, zolang er BMW opstaat het meer dan 180 PK heeft ,achterwielaandrijving, en allerlei leuke speeltjes vind ik het allemaal leuk,

Maar laten we even onderscheid maken tussen een woon werk auto en een puur plezier auto.

Ik rijd uit praktische overweging ook een dieselgestookte x1 terwijl ik liever een leuk M model zou rijden, maar ja kan nog niet uit.

Je zal van je baas maar moeten kiezen tussen een prius en een volt,

Link naar reactie

^Dan heb je in ieder geval nog een keuze !!!!

Er zijn er genoeg, die helemaal geen keuze hebben............. :wacko:

Link naar reactie

Heb jij een prius of zo'n ding met oplaadbare batterijen dan??

Nee......, Ik doel dus op die ca. 700.000 mensen die "gedwongen" thuis zitten en voorlopig

nog geen uitzicht hebben om weer aan de slag te kunnen en dus ook niet in de gelukkige

omstandigheid verkeren om kans te maken op een auto van de zaak !!!

Link naar reactie

Nee......, Ik doel dus op die ca. 700.000 mensen die "gedwongen" thuis zitten en voorlopig

nog geen uitzicht hebben om weer aan de slag te kunnen en dus ook niet in de gelukkige

omstandigheid verkeren om kans te maken op een auto van de zaak !!!

Ja, maar dan zijn er wel meer betreurenswaardige mensen die als auto van de zaak een caddy of vito moeten rijden,

Over het algemeen geldt toch de regel dat je het moet verdienen voor de zaak, en zo gelukkig hoef je ook niet met een auto van de zaak te zijn want deze betaal je grotendeels zelf door de bijtelling,

Voorbeeld. Bmw 328i betaal je 12500,00 per jaar bruto bijtelling.. En iets van 3,50 % daar bovenop als je van de zaak tankt.

Ik vind dat nou geen gelukkige omstandigheid!!

Link naar reactie

^Auto van de zaak, privé rijden met bijtelling betalen is, mits je geen eigen bijdrage hoeft te betalen
aan je baas voor privé gebruik of benzine tanken, nog altijd voordeliger dan zelf een soortgelijke auto
privé aanschaffen en rijden. Dus in die zin is het rijden van een auto van de zaak wel degelijk een
"gelukkige omstandigheid".

Wat betreft diegenen die in zo'n bestickerde bestelauto van de zaak (caddy, vito, etc.) rijden heb je gelijk,
maar daarvan rijdt het merendeel er niet privé mee. En diegenen die er wel privé mee rijden, kiezen er
dus zelf voor, dus zijn in mijn ogen ook weer niet betreurenswaardig. Ze hebben tenminste een keuze.

Link naar reactie

Nee......, Ik doel dus op die ca. 700.000 mensen die "gedwongen" thuis zitten en voorlopig

nog geen uitzicht hebben om weer aan de slag te kunnen.

Daar heb je een punt!

helemaal gelijk heb je

Enne wat is er mis met een Caddy?

Ik heb ook zo'n hok, gewoon een SDI en die doet t prima, maakt wel een beetje herrie maar ik rij er best graag in.

Maar nooit prive :hypocritesmiley: dat mag niet van de belastingdienst.

Link naar reactie

^Een Caddy is ook niks mis mee, zijn ook gewoon auto's waar je je prima mee kunt verplaatsen van A naar B.

Zelf heb ik ook jaren in een Opel Combo van de zaak gereden. Ook niks mis mee, maar 't is niet te vergelijken
met een Beemer natuurlijk.

Link naar reactie

^Auto van de zaak, privé rijden met bijtelling betalen is, mits je geen eigen bijdrage hoeft te betalen

aan je baas voor privé gebruik of benzine tanken, nog altijd voordeliger dan zelf een soortgelijke auto

privé aanschaffen en rijden. Dus in die zin is het rijden van een auto van de zaak wel degelijk een

"gelukkige omstandigheid.

Je moet wel onderscheid maken tussen twee dingen, als je geen werk hebt is dat mooi klote, als je wel werk hebt en een leuke bak van de zaak kan rijden is dat zeker in vergelijking een gelukkige omstandigheid.

Maar om te zeggen dat je dan geluk hebt is ook niet waar, voor sommige onder ons die veel gebruik maken van zo,n leasebak, er mee op vakantie gaan en veel prive ritjes hebben zal het best een voordeel hebben, maar om bij mijn voorbeeld te blijven, ik rij prive hooguit 10000 km per jaar. Dat is 1,25 per kilometer. Wat een geluk, wat een voordeel.

Ik heb na 4 jaar die hele wagen betaald, dus waar dat nou ook al weer dat grote voordeel?

Link naar reactie

^wel even iets nuanceren. tenzij je zelf je eigen baas bent is dat nog altijd bruto.

Ja,klopt, ik ben ondernemer maar in belasting zijn we allemaal gelijk, dus het is netto iets meer dan de helft.

Dus nog altijd 7000,00 het oneerlijke is dat als ik een prive auto voor zakelijke ritten zou gebruiken,ik 19 cent de KM mag declareren.

Dus super = 1,75 gedeeld door 10, dan alleen de sap betaald.

Wat heb ik dan voor keuze?

Link naar reactie

Je moet wel onderscheid maken tussen twee dingen, als je geen werk hebt is dat mooi klote, als je wel werk hebt en een leuke bak van de zaak kan rijden is dat zeker in vergelijking een gelukkige omstandigheid.

Maar om te zeggen dat je dan geluk hebt is ook niet waar, voor sommige onder ons die veel gebruik maken van zo,n leasebak, er mee op vakantie gaan en veel prive ritjes hebben zal het best een voordeel hebben, maar om bij mijn voorbeeld te blijven, ik rij prive hooguit 10000 km per jaar. Dat is 1,25 per kilometer. Wat een geluk, wat een voordeel.

Ik heb na 4 jaar die hele wagen betaald, dus waar dat nou ook al weer dat grote voordeel?

Om even terug te komen op jouw situatie.

Het feit dat je zelf een keuze maakt om in een BMW 328i te gaan rijden van 50K met 25% bijtelling heeft tot gevolg dat je

dus zo'n 7K (netto) aan bijtelling betaalt per jaar. Overigens, ca. 10.000km per jaar privé rijden in een 328i van 50K ga je

echt niet redden voor 7K !!! Tel alles maar eens op (benzine, onderhoud, mrb, verzekering, afschrijving, renteverlies etc.)

Dus jij bent wel degelijk in de "gelukkige omstandigheid" dat je in deze, overigens prachtige, wagen mag rijden voor slechts 7K per jaar !!!

Ook jij hebt wel degelijk de keuze om te kiezen voor een representatieve auto van de zaak van ca. 30K met 20% of zelfs 14%bijtelling,

waarmee je bijv. maar 3K (netto) bijtelling hoeft te betalen. Die worden tegenwoordig ook gemaakt, zelfs bij BMW.

Link naar reactie

Ook jij hebt wel degelijk de keuze om te kiezen voor een representatieve auto van de zaak van ca. 30K met 20% of zelfs 14%bijtelling,

waarmee je bijv. maar 3K (netto) bijtelling hoeft te betalen. Die worden tegenwoordig ook gemaakt, zelfs bij BMW.

Link naar reactie

Alles zelf willen doen is ook een keuze :P

Niet als ondernemer hoor. Dan moet je gewoon werken als de klant dat wil. En als dat betekend dat je tot 10 uur s'avonds moet werken of allerlei zaken daaromheen regelen, dan heb je geen keus. Of je bent binnen een paar maandjes uit business. Een klant die niet bedient wordt is zo weg hoor. Maar voor een ondernemer is dat ook helemaal geen twijfelpunt. Mensen die over zoiets twijfelen zijn òf geen ondernemer, of heel kort ondernemer geweest :lol:

Ik ben ook net klaar met werk, en het is net 22.00u (nou ja, straks nog ff wat bonnen in de boekhouding rossen). Zo gaat dat nou eenmaal. Het kan mij niets schelen wat ik voor pulp op rtl4 of andersoortige campingzender gemist heb.... ;)

Maar goed, bijtelling is vervelend. Ik mag ook elk jaar 13 mille oid bijplussen...

Dan moet je dus zorgen dat je je auto commercieel zo wegzet dat de klant uiteindelijk alles betaald. Ik reken voor vervoer gewoon een tarief. Dan kan je wel steeds denken aan dat knagende gevoel van... ja maar kan dat niet minder..... maar daar moet je je gewoon overheenzetten.

Privé gebruik ik dat ding overigens nauwelijks (bij afwezigheid van privéleven :lol:). Maar ik heb ook geen zin om een km registratie etc bij te houden (en een 2e daily ernaast). Ach, misschien.....ooit. Als het gaat knagen :)

In nederland ben je toch wel flink de sjaak als je auto's wilt rijden. Het enige wat je er aan kan doen is je stemgedrag er op afstemmen.

Link naar reactie

Over dat bijtelling vervelend is en dat je jezelf daar gewoon overheen moet zetten. Patrick moet dus gewoon een dikke wagen met dito motor bestellen en geen eco-groen-modelletje. Of vinden we nog steeds dat de aarde opwarmt? <_<:lol::cold:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.