Ga naar inhoud

Luxe probleem: keuze nieuwe lease auto


Aanbevolen berichten

Kan je niet kiezen voor wat extra bijleggen, er zijn bedrijven die je dan de ruimte laten nog iets duurders te rijden.

Geeft gelijk meer keuze.

Ik weet niet hoeveel zakelijke km.s je maakt maar in een auto rijden die het niet is, is een straf op zich.

Ik zou zeggen een kale 5!!! Lekker ruim en rijd super.

Bovendien duurt die periode in de kindersportstoeltjes ook niet eindeloos, of zitten ze zo kort achter elkaar dat dat geen goedargument is!

Franse autos lijken me geen optie voor een autoliefhebber!

Hoe dan ook het blijft een luxe probleem.

Link naar reactie

Nou om je maar een klein beetje lekker te maken, de nieuwe 3 is heeeeeeelemaal af, het is onze familie auto en by far de soepelste auto ooit door mij gereden( 8 traps automaat).

En de 320 zit in de 20 %, !!!

Link naar reactie

Zit die van 6 ook nog in een kinderzitje dan :huh:

volgens mij moeten ze tegenwoordig tot hun 25e in een zitje,

wij kropen vroeger gewoon met 4 volwassenen en 5 kids in een kever. :sFun_whistle:

Link naar reactie

OK. Zojuist gewoon de proef op de som genomen en naar de dealer gereden. Met de drie kinderstoeltjes. Het past gewoon. Geen probleem. Ik heb direct een offerte aangevraagd. Bijgaand het resultaat van de configuratie.

schermafbeelding2013051ol.png

Onderweg naar huis ook nog even - en nu ga ik vloeken in de kerk - bij de Mercedes dealer langs gereden. Ik was al een tijdje onder de indruk van de plaatjes van de CLA. Welnu...in het echt is deze nog veel bruter. Wat een kar! Dus ook daar met de stoeltjes in de weer en ziedaar...ook in deze auto past het!

Het bewijs:

:schermafbeelding2013051.png

schermafbeelding2013051k.png

Ik ben echt onder de indruk van deze auto. Het is voor mij een serieus alternatief. Ik ga binnenkort dan ook een dagje proefrijden.

Beide overigens in de 20 procent bijtelling categorie. De BMW heeft 170 paardjes aan boord en de mercedes 156.

Ik moet zeggen...het interieur van de BMW is mooier. Meer premium gevoel maar wat betreft exterieur neig ik toch naar de CLA. De 3 serie oogt opeens een stuk braver.

Het komend weekend voldoende stof tot nadenken.

  • Like 2
Link naar reactie

Nou , je gaat in ieder geval niet over eennacht ijs, ik zou zeggen een goeie proefrit en daarna knopen hakken.

Als je voor de drie gaat vergeet niet de servo stuurbekrachtiging aan te vinken,is een must( + sportstoelen).

Ik vind alle mercedessen waar ik in heb gereden altijd wat minder sportief dan vergelijkbare bmw,s.

Nou heb ik niks met mercedes dus die laatste opmerking moet je maar negeren.

Veel vergelijk plezier!!!!

Link naar reactie

Qua sportiviteit is die mercedes natuurlijk een voorwielaandrijver op a klasse onderste.

Daar zit natuurlijk wel een verschil in met het 3 serie rdw onderstel.

Maar ja, het is een daily lease. Daar zit je toch over het algemeen mee op de snelweg, of rij je naar de supermarkt of met de kids achterin naar je schoonouders (is zo'n cla dan niet heel krap?).

Wil je ff raggen, dan pak je toch je /m, dus dat zet het belang van bovenstaande natuurlijk in perspectief.

Jij rijdt toch best een eind naar je werk? Dan zou ik eerst eens kijken hoe uitgerust je op je werk komt (of belangrijker, thuiskomt ;)). Dat is volgens mij de belangrijkste functie die deze auto moet gaan vervullen.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik ben niet van plan om er mee op het circuit te gaan. Deze auto is hoofdzakelijk voor woon - werk verkeer. Ongeveer 100 kilometer per dag. (Ik wer tegenwoordig redelijk in de buurt). En ja... in het weekend moet de auto klaar staan voor de familie. En nee... de CLA is niet ruim achterin. Dat is de 3 serie ook niet. Maar ach... de kinderen zijn nog echt klein dus dat zal geen probleem opleveren.

@M3tje. Beide opties zijn aangevinkt :-)

Link naar reactie

Ik zou alleen wel de Touring versie nemen als het budget dat toelaat. Is een veel mooiere auto dan de saaie sedan vind ik. Ik heb er begin dit jaar een besteld voor mijn verkoper in België. Hij is er zeer tevreden mee. Heeft voor de 320dA/184 pk gekozen met dezelfde 8-bak als in mijn 525dA.

Link naar reactie

Ik rijd ook elke dag naar mijn werk, dat rijden kost me tussen de twee en drie uur per dag, als ik dan moet kiezen hoe belangrijk mijn auto is lijkt me het antwoord nogal voor de hand liggen.

Mijn auto is de plek waar ik veel tijd door breng, dat moet zo comfortabel en lekker mogelijk. Als het alleen om de knaken ging kon ik ook een peugeot 107 gaan rijden .

Wat gaat er nou boven het lekkere gevoel dat je elke dag in de auto stapt die zit als een maatpak,

Los van of dat in een 3 of een merc is.

Link naar reactie

^^ Precies! Ik krijg binnenkort een dagje een CLA mee. Pas dan kan ik echt een oordeel vellen. Ik ben me nu behoorlijk aan het inlezen. Gezien de recensies heb ik hoge verwachtingen.

Ik zou alleen wel de Touring versie nemen als het budget dat toelaat. Is een veel mooiere auto dan de saaie sedan vind ik. Ik heb er begin dit jaar een besteld voor mijn verkoper in België. Hij is er zeer tevreden mee. Heeft voor de 320dA/184 pk gekozen met dezelfde 8-bak als in mijn 525dA.


Budget is max 50 K. Een touring behoort dus tot de mogelijkheden. Is natuurlijk weer een hele andere auto. Maar of die nou echt mooier is dan de sedan? Ik weet het niet. Ik vind de sedan ook erg geslaagd.

aangepast door ZZZ-Woudsend
Link naar reactie

Budget is max 50 K. Een touring behoort dus tot de mogelijkheden. Is natuurlijk weer een hele andere auto. Maar of die nou echt mooier is dan de sedan? Ik weet het niet. Ik vind de sedan ook erg geslaagd.

Link naar reactie

Een MPV. Die sluit pas echt aan bij mijn behoeften. Daar pas ik echter voor. Mijn vrouw heeft een Scenic. Dat is al meer dan voldoende. Die enkele dag per week dat de kids achterin zitten moeten ze het maar doen met de ruimte die ze krijgen.

Laten we eerlijk zijn, zowel de drie serie als zo'n CLA zijn voor een gezin niet echt praktisch. Maar ja...ik blijf een petrol head en kies uiteindelijk meer met het hart dan met verstand.

aangepast door ZZZ-Woudsend
Link naar reactie

Maar de mooie lijnen van een auto verdwijnen een beetje in een touring model( sorry jurgen,) kwestie van smaak denk ik.

...en dan in een X1 rijden? Daar zitten niet eens lijnen in! :lachen:

Link naar reactie

ik blijf een petrol head en kies uiteindelijk meer met het hart dan met verstand.

Ik las anders iets over bijtellingsmodelletjes in dit topic...... :lol:
Link naar reactie

Je hebt gelijk, het is eigenlijk maar een lelijk ding ! :lachen:

602144_3052977021598_238008196_n.jpg

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Ik las anders iets over bijtellingsmodelletjes in dit topic...... :lol:

Klopt. Er staat ook duidelijk meer met het hart. Die toevoeging sluit het verstand niet uit maar maakt het ondergeschikt aan dat wat het hart ingeeft

:lol:

Heule mooie touring trouwens :punk:

Link naar reactie

...en dan in een X1 rijden? Daar zitten niet eens lijnen in! :lachen:

Haha, ja daar heb je een punt, maar daar rij voor de zaak mee, puntje van orde x1 ligt beter op de weg dan de 320 d touring ervoor, ik zit er aan te denken die in te ruilen voor een 135i m,

Heb ik elke dag weer lol op weg naar de zaak.

Maar zit nog een beetje tegen 60 k + aan te hikken in deze tijd.

Touring en x1 waren beiden gekocht voor de extra ruimte, die behoefte heb ik niet meer.

Weekend stap ik in de 328i, als we met meer dan 2 zijn die rijd 10 keer beter dan x1, gewoon omdat de nieuwe drie beter doordacht is.

En ik ben ook eerlijk dat een touring wel praktischer is voor familie ritten.

Link naar reactie

Ik vind die CLA wel cool, maar ik hou niet van Mercedes, ahhh shit ik heb er zelf een, een a-tje ideaal voor de stad en eigenlijk ook wel fijn voor de afstanden, comfortabel, behoorlijk ruim en degelijk. Ons a-200 bevalt ons prima en voor het echte werk, ach dat weten jullie wel.

Ik vind die cla echt geweldig toen ik hem bij onze dealer zag staan.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.