Ga naar inhoud

Luxe probleem: keuze nieuwe lease auto


Aanbevolen berichten

Ik sta op het punt om een nieuwe lease auto te bestellen. Ik kom er alleen niet uit. De keuze is reuze. Aan de ene kant praat het verstand tegen me (ga voor 14 / 20 procent!) aan de andere kant het hart.

Ik mag tot een bedrag van ongeveer 50K gaan. Er moeten 3 kinderstoeltjes op de achterbank. De 3 serie (Touring en GT) valt dus helaas af. Tenminste zo lijkt het. Ik ga het binnenkort proberen maar volgens mij is het onmogelijk om op de achterbank 3 kids te vervoeren in de leeftijd van twee, vijf en zes jaar. Wellicht iemand hier op het forum die hier ervaring mee heeft?

Het alternatief is de 5 serie. Dat betekent dan wel dat het een hele sobere versie wordt voor wat betreft uitrusting. Daarnaast schiet mijn bijtelling dan omhoog aangezien hier geen efficient dynamics (20 procent bijtelling) variant beschikbaar is. Idem voor wat betreft de X3.

De Citroen DS5 zat ik ook naar te kijken. In eerste instantie was ik best wel enthousiast maar eerlijk gezegd ben ik er nu al op uitgekeken. Daarnaast de Peugeot 508. Ik rijd nu als voorloper de SW. Prima auto. Ook qua ruimte maar toch "mis" ik iets. Ik ben eerlijk gezegd nooit zo'n fan van Franse auto's geweest.

Ik weet het dus even niet meer. Wellicht een paar goede suggesties / ervaringen van jullie kant?

Link naar reactie

Audi A6 2.0 TDI. Achterin kunnen "net" 3 stoeltjes (afhankelijk van merk). 20% bijtelling. Volvo V70 kunnen ook 3 zitjes naast elkaar, bijtelling onbekend. Voor 50K kan je het redelijk gek maken. Wil je in het hogere segment blijven of is ook bijvoorbeeld een Renault Scenic 7 zitter een optie ?

Wat vind je nog meer belangrijk behalve de 3 stoeltjes op de achterbank of is dat de enige eis die je hebt ? :)

Als het vooral ruim groot en ook nog een beetje vooruit moet gaan: Skoda Superb 2.0 met chippie.

aangepast door Mark77
Link naar reactie

VW ben ik geen fan van. Te sober allemaal. Helemaal van binnen. Skoda Supurb is zeker het overwegen waard. Mooi model en zeker ruim. Volvo heb ik ook op de radar. Maar eerlijk is eerlijk...mijn hart gaat nou niet echt heel veel sneller kloppen bij Volvo. Op de XC70 na dan. Deze zou eventueel kunnen maar ook hier voor geldt dan weer dat het een redelijk sobere versie gaat worden.

Renault is eerlijk gezegd geen optie.

aangepast door ZZZ-Woudsend
Link naar reactie

Belangrijk is dat je weet wat je wilt. Eerlijk tegen jezelf zijn is het belangrijkste. Je moet er tenslotte weer een paar jaar mee doen (neem ik aan). Dan wil je niet in een auto zitten waarvoor je iedere maand voor moet betalen die eigenlijk niet naar je zin is.

Mag je SUV's rijden ? (Nissan Quasquai, Hyundai Santa Fe).

Link naar reactie

Ik ben helemaal vrij in mijn keuze. Zou zelfs een Z4 mogen zijn. Dan geef ik de kinderen wel een bus abonnement :lol:

Je hebt gelijk voor wat betreft je hart laten spreken. Alleen heb je het dan wel snel over een netto verschil van 250 euro per maand. Over vier jaar is dat 12.000 euro. Daar kan ik privé die lang gekoesterde Z3 coupe voor kopen. Dat zet me toch wel aan het denken.

aangepast door ZZZ-Woudsend
  • Like 1
Link naar reactie

Kijk daar heb je wat aan. Staat er ook bij met welke stoeltjes er getest is ? Het ene stoeltje is het andere niet.

edit: Ik zie het al. Het wordt gewoon een tweedehands Porsche Cayenne :punk: . Z3 coupe moet je dan maar even opzij zetten :).

aangepast door Mark77
Link naar reactie

Dank je wel Ivo.

Die test heb ik gezien. Ik twijfel echter sterk aan de uitkomsten. Volgens deze test passen er geen 3 kinderzitjes in o.a een 7 serie, X5 :blink:.

Ik heb ze er toch echt wel eens in gezien.

Idem voor de Peugeot 508. Daar rij ik momenteel in. Met op de achterbank 3 kinderstoeltjes. Idem voor de Passat. Daar heb ik de afgelopen 6 maanden in gereden. Ook met 3 kinderstoeltjes op de achterbank. Mijn stoeltjes komen overeen met de setup zoals deze in de test is gehanteerd.

aangepast door ZZZ-Woudsend
Link naar reactie

Probleem met de 7-serie zijn de voorgevormde zetels. Dat maakt de bevestiging lastig zoniet onmogelijk. Vooral de middelste komt er dan slecht vanaf.

Link naar reactie

Daarnaast komt het voor dat in de instructie van de auto staat dat het niet is toegestaan om 3 kinderzitjes te plaatsen. omdat deze niet aan de ECe16-norm (veiligheidsgordels) voldoen. Dan kun jij ze er wellicht plaatsen maar is wettelijk niet toegestaan ivm de veiligheid.

Voor kleine ritjes kan er best meer maar voor langer is het fijn dat er niet na 20km rijden de oorlog uitbreekt op de achterbank6ea2e1b85f1efaf8fe5a4b6.jpg

aangepast door IvoZ3
Link naar reactie

Dus als ik het goed begrijp moet het er goed uitzien, prettig rijden, geen suf imago hebben, er moeten 3 koters in geinstalleerd kunnen worden en het mag ook niet te veel aan bijtelling kosten? Mogelijk kom je in een keuzetabel uit op het vakje: concessies doen. Alle mooie auto's die er goed uitzien en lekker rijden kosten meer geld en daar passen geen kinderen in. De meeste auto's waar kinderen in passen hebben een suf imago of rijden voor geen meter (of welke andere combinatie van waardeloze eigenschappen dan ook). Ik weet niet of er nog een vrouw in het spel is en zo ja in hoeverre zij medebeslissingsbevoegd is / hoe ernstig je onder de plak zit, maar ik wens je veel succes toe met je beslissing...

Link naar reactie

Nadia geweldig, succes Woudsend en sterkte met je keuzes.

Link naar reactie

Dank voor de samenvatting Nadia. Je hebt het goed begrepen. Ik wil echter zo weinig mogelijk consessies doen. Vandaar dat ik links en rechts om me heen vraag. Wat betreft medebeslissingsbevoegdheid. Het gaat over een auto.Daar hebben vrouwen geen verstand van. Dus nee, het vrouwtje heeft helemaal niets in te brengen.

@Coot: dat is een interessante oplossing. Thanks.

  • Like 1
Link naar reactie

Ik weet natuurlijk niet hoe oud je kinderen zijn maar afhankelijk van hun leeftijd blijven de kinderstoeltjes er niet altijd inzitten. Je nieuwe auto zal echter nog wel een paar jaar mee moeten en je kinderen zitten er vermoedelijk niet dagelijks in maar jij zelf wel. Een BMW is standaard ook aardig kaal uitgevoerd en kunnen ze wat dat aangaat VW een hand geven.

Het is inderdaad een luxe probleem wat je hebt om een goed compromie te vinden en iedereen heeft (gelukkig) een andere smaak, succes.

Link naar reactie

Dank voor de samenvatting Nadia. Je hebt het goed begrepen. ..........Het gaat over een auto.Daar hebben vrouwen geen verstand van.

Begrijp ik hieruit dat Nadia niet in de categorie vrouw valt? :lachen:

Link naar reactie

Gewoon 2 kinderen achter, en een voorin. Vrouw thuislaten of een eigen auto geven. Alle problemen zijn daarmee volgens mij opgelost. :clapping:

Link naar reactie
  • Administrator

Tja, dan denk je dat je een leuk budget hebt en dan is het nog moeilijk

maar ik zou voor een #jaloersmodeaan# Fiat500XL gaan #jaloersmodeuit# wat dacht je van deze: http://www.landrover.com/nl/nl/lr/range-rover-evoque/?gclid=CNTIq5irm7cCFYFY3godQQIAKA

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.