Ga naar inhoud

Ritje Brabant ** Zomerochtendrit Editie 1: Zondag 2-6-2013 **


Aanbevolen berichten

Zomerochtendrit Editie 1: Zondag 2 juni 2013
Start en Finish: parkeerplaats Van der Valk Hotel, Klein Zwitserland 8, Gilze (aan de A58)
Routeinformatie: De rit gaat door de Antwerpse Kempen http://www.antwerpsekempen.be/nl, gps gegevens volgen nog.

Lengte: 135km

Route: http://www.routeyou.com/nl/route/view/792472/motorroute-en-autoroute-ritje-brabant-2-6-2013-deel-1-135km.nl

Weersverwachting:

http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Turnhout/4053937

http://www.weerplaza.nl/wereldweer/europa/belgie/turnhout/19204

Deelnemers:

1. rjhvangemert; Remi en Anita

2. Z-ttree

3. TanZ4

Impressiebeelden rit:

Landschap de Liereman, Oud-Turnhout

natuurgebieddelierman.jpg

Kasteel de Renesse, Oostmalle

kasteel20de2020renessen.jpg

Abdij Trapisten, Westmalle

abdijwestmalle.jpg

152trappistwestmalle.jpg

Sint-Katharinakerk, Hoogstraten

kerkhoogstraten.jpg

Begijnhof Hoogstraten

begijnhofhoogstratenef.jpg


Zoals al eerder aangekondigd in "Geografische spreiding Z-rijders" neem ik bij deze het initiatief tot het organiseren van meerdere (kortere) ritten in Brabant (Kempen en Baronie van Breda) en de grensstreek met Belgie (Provincie Antwerpen en de Belgische Kempen). Ik heb 2 soorten ritten in gedachte:

- Zomeravondrit (weekend/doordeweeks)
Lengte: 75 - 100km / 2 uur
Tijdstip: 19:00-21:00, verzamelen 18:45, om 19:00 gaan we rijden
Karakter: relaxed touren en genieten van de omgeving
Doel: Wat zien van het Brabantse Land en gezelligheid samen met forumleden
1 stop (terras)
Kosten : de consumpties die je zelf op het terras bestelt
Minimale bezetting: 3 auto's
Aantal ritten: 2 per seizoen

- Zomerochtendrit (weekend)
Lengte: max 150km / 4 uur
Tijdstip: 10:00-14:00, verzamelen 9:45, om 10:00 gaan we rijden
Karakter: relaxed touren en genieten van de omgeving
Doel: Wat zien van het Brabantse Land en gezelligheid samen met forumleden
2 stops (terras) + 1 stop (ergens een picnicplaats onderweg voor het nuttigen van een zelf meegebrachte lunch)
Kosten: de consumpties die je zelf op het terras bestelt
Minimale bezetting: 3 auto's
Aantal ritten: 4 per seizoen

Zoals je ziet wordt er vooraf niets besproken of vastgelegd, zodat een rit eenvoudig afgelast/verplaatst kan worden, desnoods nog de dag ervoor als bv blijkt dat het weer slecht zal zijn of wanneer er geen animo is (<3 auto's). Inschrijven hoeft dan ook niet, iedereen van dit forum die zin en tijd heeft, kan meedoen door het in dit topic aan te geven. De ritten die we gaan rijden zijn veelal afkomstig van internet, er zijn bv veel motorritten (ja ik ben ex-motorrijder) te vinden en te downloaden. Vooraf zal ik de link naar deze route in dit topic plaatsen. Wanneer een rit te lang is, kan die ingekort worden tot de gewenste lengte. Start en finish is afhankelijk van de route die we gaan rijden en wordt samen met de route gepubliceerd..

Graag hoor ik wat jullie hiervan denken en vinden, op zich lijkt me dit een leuk concept.

Groet, Remi

aangepast door rjhvangemert
Link naar reactie
  • Administrator

Goed concept. Als je het in een weekend doet ben ik er ook bij (ik woon in Amsterdam, maar net zoals je inmiddels derde generatie Marokkanen hebt, ben ik een tweede generatie Brabander ;))

Link naar reactie

Lijkt me een leuk plan.....uiteraard afhankelijk van datums en hoe laat ik die dag weer van mijn werk kan vertrekken :muur:

Ik hou dit topic in de gaten......de zaterdagmorgen/middag bv is misschien een stuk makkelijker voor een aantal mensen.

Maar dat is maar een gokje van mijn kant.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Lijkt me een leuk plan, wel een beetje een idee van mogelijke data geven.

Link naar reactie

Bedankt voor jullie positieve reacties!! Ik moet nog even een makkelijke manier vinden om de GPS route bestanden te converteren naar het Sygic navigatie formaat. Ik heb al gezien dat het mogelijk is maar ik moet het nog testen. Zodra ik dat voor elkaar heb kom ik zo snel mogelijk met een datum en een route voor de eerste "Zomerochtendrit Brabant".

Inmiddels is het gelukt om ieder willekeurig gps formaat geschikt te maken voor Sygic.

aangepast door rjhvangemert
Link naar reactie

Voordat ik het 1ste Ritje Brabant organiseer even aandacht voor het volgende. Bestaan hier algemene regels voor het rijden van een clubrit? In het kader van samen uit en samen thuis zit ik te denken aan:

- Minimaal 1 chauffeur per 3 deelnemende auto's beschikt over de geplande route, liefst in digitale vorm, vooraf wordt een internet link gecommuniceerd waar de route is te downloaden. Veelal is dit in GPX (Garmin) of ITN(TomTom) formaat, maar er bestaan diverse tools om deze bestanden te converteren naar ieder gewenst ander formaat.

- Er wordt tijdens de rit niet ingehaald, tenzij de verkeerssituatie dit vereist of er een andere goede reden voor is. Dit houdt dus automatisch in dat de startvolgorde gehandhaafd blijft tot minimaal de volgende stop.

- Voor aanvang van de rit zorgen we dat we voor elkaar bereikbaar zijn dmv het uitwisselen van 06-nummers. Mocht de groep onverhoopt uit elkaar vallen (stoplicht, gemiste afslag) dan kunnen we op die manier op een afgesproken plek op elkaar wachten en weer hergroeperen. Als we elkaar een beetje in de gaten houden, zal dat waarschijnlijk niet nodig zijn.

- We houden ons (zoveel mogelijk :lol: ) aan de verkeersregels.

Ik wil hier niet als schoolmeester optreden :party: , maar het lijkt me wel goed hier vooraf duidelijk over te zijn zodat de ritten soepel en gezellig verlopen. Wellicht hebben jullie hier nog aanvullende ideeën over, die hoor ik graag.

Groet, Remi

aangepast door rjhvangemert
Link naar reactie

Wat hier gebruikelijk is;

1. Eigen keuze van de deelnemer wat hij/zij handig vindt en of hij/zij de beschikking heeft over een geschikt navigatiesysteem.

2. Is gebruikelijk.

3. Normaal gesproken maakt de organisator zijn telefoonnummer bekend aan de deelnemers, zodat verloren schapen kunnen bellen.

4. Is gebruikelijk (in theorie althans).

Link naar reactie
  • Administrator

^ Met die nuancering dat sub 1 primaire keuze van de organisatie is en vervolgens van de deelnemer. ;) Er zijn geen forumregels omdat de organisatie van de ritten ieders eigen verantwoordelijkheid is.

Link naar reactie
  • Administrator

1. Dat het nog zonder kan gaan de Limbo's ons over 2 weken demonstreren...

2. Dan valt ene Euro al af...

3. De organisator dient uitsluitend bij deelname van een zeker 4-tal leden over hun mobiele nummers te beschikken, te weten die van JK-Z4-3.0i, Mohikaan, Sjonnie Kroket & Individual. De eerste 3 hebben nogal eens bewezen de weg kwijt te raken, die laatste is wel praktisch om te hebben in het geval het vooraan niet opschiet :P.

4. Er is voor zover ik weet tot nog toe nog maar 1 Z-rijder tijdens een tourrit staande gehouden en bekeurd en die rijdt inmiddels een E46 cpé, dus ook voor verkeersovertreders hoef je niet bang te zijn (tenzij die compressor uit Meppel het weer doet :rolleyes:)

aangepast door BMW-Z-CSi
  • Like 1
Link naar reactie

Ik heb en wil geen navigatie in de Z3 M coupe (voor noodgevallen wel hoor), ik rij liever achter iemand aan, hoef ik niet na te denken. Trouwens tijdens de hemelse rit is het prima gegaan met een route beschrijving. Jammergenoeg weinig chaos met 25 auto's. Was door Andre goed over nagedacht....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.