Ga naar inhoud

2 daagse najaars Ardennenrit naar TRIER (Geweest,Klaar,Gedaan ..ROB )


mohikaan

Aanbevolen berichten

Als het vrijdag mooi weer is, kun je gemakkelijk de dag vullen met touren in deze tourischtische hotspot.

Advies, koop als je in Belgie bent, bij een benzinestation een wegenkaart schaal 1/200.000 Bijv. Michelinlkaart 534, of een toeristische kaart.

Op deze kaarten zijn de toeristisch mooie wegen groen gemarkeerd.

Aan de hand van deze kaart ( + beoordelingen van hoogte verschillen op kaarten van Route You en eigen ervaring), heb ik deze routes samengesteld

Overigens is het hele gebied daar in de omgeving Durbuy, La Roche en Ardennne , Barage (stuwdam) de Nisramont ,Hotton etc. erg "bergachtig" en spectaculair mooi.

Het hotel serveert geen diner, een goede vervanger in het stadje Huy is : http://www.la-carte.be/fr/restaurants/belgique/liege/4500_huy/restaurant-sur-cour-1660/indexnl.html

Link naar reactie

Is het niet handiger ipv iederen allemaal pm's te versturen met persoonlijke info om alles naar 1 persoon te sturen en die het gewoon per mail verder te verspreiden?

Het lukt mij namelijk niet bij berichten om een bericht naar iedereen (dus alle deelnemers) in 1 keer te sturen.....

Ik stel voor alles naar Henk te sturen (dus tel.nr, email en naam).

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Lijkt een goed plan, voor mijn obscure internet activiteiten gebruik ik verschillende HOTmail adressen, maar stuur het nu maar naar henkblazer@gmail.com .

ps.. de meeste geposte fotos in dit topic zijn niet meer zichtbaar. Is dat bij iedereen zo?

Hoe zou dat komen?

Link naar reactie
  • Administrator

Ja het lukt me ook nog niet het forum te hacken..... <_<

Is mij al een aantal keren gelukt... en die lange maar denken dat het aan de server lag :nasty:

Link naar reactie

ben nu met enige jaloersheid (wegens niet mee kunnen gaan) dit topic aan het lezen :rant:

hoop dat het mooi weer wordt, in ieder geval veel plezier en hou het veilig :thumbup:

groetjes eddy

Link naar reactie
  • Administrator

Ik wil graag iedereen alvast een fijn weekend wensen en heel veel plezier. Doe voorzichtig!

Edit: Guido attendeert er mij net fijntjes op dat het pas volgende week is... :blush:

En Henk... als je onderstaand bord tegenkomt, heb je ergens een afslag gemist... :lol: (geintje, maar dat weet je wel ;) )

A2_Gotthard.jpg

aangepast door BMW-Z-CSi
  • Like 1
Link naar reactie

:petje: (op =af) Dat is een heel goed initiatief; die kinderen hebben de dag van hun leven.

Wij hebben tijdens onze vakantie met drie autistische kinderen in de roadster en de coupé gereden; ze hebben er van genoten

Zelf heb je dan ook een heel goed gevoel als je die blijde gezichtjes ziet; geniet van de dag :clapping:

Link naar reactie

We do; we hebben gepland in de ochtend hier weg te rijden en vrijdag het stadje te bekijken; :clapping:

Je kunt er natuurlijk veel meer van maken.

Iets meer naar het oosten, is het een fantastische mooie omgeving met veel leuke dorpjes.

durbuy.jpg

De grotten van Hotton zijn beroemd.

hotton.jpg

laroche500.jpg

Als je een rondritje plant: Durbuy-Hotton-La Roche en Ardenne, Berveaux, Huy etc (zie aanschaf Michelinkaart hierboven) en de stadjes aandoet, krijg je een mooi beeld van de Westelijke, Belgische Ardennen.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Zondagmiddag pakken we een stukje Natuurpark Eifel (Butgenbach, Robertville) passeren het hoogste punt van de Belgische Ardennen ( Signal de Botrange 670m)

We eindigen op het zonnige terras van restaurant Du Lion (tussen Jalhay en Eupen) bij de stuwdam "Barage de la Gileppe".

De routebestanden voor de Garmin zijn klaar. Ben ik de enigste met een Garmin?

Kan iemand ze eventueel overzetten naar TomTom bestanden?

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Het hotel serveert geen diner, een goede vervanger in het stadje Huy is : http://www.la-carte....60/indexnl.html

Hello ,

thanks for your reservation but we are sorry because the restaurant is closed we take many hollidays

We close the sunday 02/09 to 13/09 we open on friday 14/09 night.

Sorry and have a good trip.

J. LEJEUNE

Le 31 août 2012 à 15:26, Gillaine van der Sterren a écrit :

Jammer dus Henk; deze lokatie leek zeer aantrekkelijk;Toch maar een "M"?? ech nie in "Bellle Chique" <_<

Link naar reactie

Niet te geloven, zo in het hoogseizoen.

Maar er zijn meerdere opties in het stadje, daar komen we wel uit.

De tafel in restaurant Kiste (Trier) heb ik 2 maanden geleden al gereserveerd.

Link naar reactie
  • Administrator

De tafel in restaurant Kiste (Trier) heb ik 2 maanden geleden al gereserveerd.

Één tafel Henk? Weten ze wel dat die tafel wat groter moet zijn om de club bij aan te kunnen schuiven? :lol:

Link naar reactie

toch maar even bevestigd, met dit als reslutaat:

gerne haben wir für Sie einen Parkplatz in unsererTiefgarage reserviert. Bitte lassen Sie uns wissen, um welche Uhrzeit Sie mitder Gruppe essen möchten und wir werden umgehend eine Reservierung in unseremRestaurant „Kiste“ für Sie vornehmen.

Heb 8 uur, geantwoord

btw, via Booking.com zitten alle hotels in Trier vol (geen wonder met die omgeving, het voorspelde weer).

Mensen die als lastminute mee willen, kunnen dagelijks proberen of Booking.com afzeggers heeft en/ofde hotels direkt te benaderen (ze verhuren niet alle kamers aan Booking.com).

Een alternatief zijn de wijndorpjes langs de Moezel, oostelijk van Trier. Elke zichzelf respecteren boer heeft wel Zimmer Frei, voor 30-50 Euro/nacht. Die kun je mss boeken, maar ook gewoon op de bonnefooi naartoe gaan. (Of probeer via toeristinfo in Trier).

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.