Ga naar inhoud

2 daagse najaars Ardennenrit naar TRIER (Geweest,Klaar,Gedaan ..ROB )


mohikaan

Aanbevolen berichten

Eindelijk is het zover De inschrijving voor de eerste najaars Ardennenrit is geopend. Zaterdag ochtend 8 september, vertrekken we vanuit Huy.

huy01.jpg

Dit stadje is snel bereikbaar langs de E42 vanaf LUIK. De route gaat langzaam omhoog en na 25 km zitten we in het mooiste gebied van de Belgische Ardennen : Het stadje DURBUY en rijden we via La ROCHE EN ARDENNE , BASTOGNE , de vallei van de Sure en het Mullerthal

berdorf.jpg

(Dit gebied in Luxemburg wordt Klein Zwitserland genoemd)

naar de Oude Romeinse stad TRIER in Duitsland

. htrier01.jpg

Verzamelpunt hier is het Kartoffelrestaurant KISTE met zijn grote terras.

hkiste03.jpg

- hkiste01.png - hteamkiste.jpg

Hier zal ook het “Gut Burgerliche Kuchen” Forum diner plaats vinden.

In het (kleine) centrum van Trier zijn veel Hotels, in verschillende prijsklassen. Zelf heb ik geboekt in hotel Aulmann.

De volgende dag rijden we via de oostgrens van Luxemburg (o.a VIANDEN) weer naar het Noorden. Ten Zuiden van Luik eindigt de rit. (Nadere details moet ik nog uitpluizen)

Deelnemers

Mohikaan (Henk + Azam)

Lady & Co Hans en Gilaine

Gsusivo, Ivo en Danielle

GuidoK

Shoveltje Cees en Mary

Don1999 Martien

rscl Carine & Eddy -afgemeld

Henry Henri & Willemien

Het aantal deelnemende autos is beperkt tot ca.12 (ca 20 - 25 personen die onaangekondigd ergens voor de lunch kunnen binnen vallen)

Opm. Boek zelf direkt een hotelkamer(s). Veel hotels zijn al volgeboekt.!

aangepast door Perry Z3
Link naar reactie

Gereserveerd voor meer detailleerde reis informatie

Hotel Sirius in Huy,is misschien niet erg sfeervol, maar heeft nog ca. 15 kamers over.

Hotel Aulmann, nog 5.

Tip 1, boek beide hotels via de eigen websites, is goedkoper. en zeg dat je van BMW Z3 gruppe bent.

Afgesproken prijs voor Aulmann is 103 euro.

tip 2, boek eventueel via booking.com een hotel dat je gratis kunt annuleren.

Gedurende de komende maanden zullen er best mensen zijn die jouw favoriete (maar nu volgeboekte) hotel annuleren en kan jer er mss alsnog boeken.

tip 3 Frank (Navigator) beveelt dit hotel aan (iets buiten het centrum) http://www.hotel-deu...?site=1〈=nl

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Sorry, in een ander topic is allang aangekondigd dat het 8 en 9 september zal zijn. Mensen die van veraf komen kunnen vrijdag 7 september al een hotel in Huy boeken

Link naar reactie

Wij gaan mee, ik sta al op de lijst (gsusivo, Ivo en Danielle).

Mijn vriend Martien met zijn vrouw kun je ook op de lijst bijschrijven. Hij was ook op de LimboRit aanwezig.

Link naar reactie

Vriend Martien moet dan maar zelf inschrijven.

Als organisator hoop ik dat er, met deze kleine groep, vooral mensen inschrijven die (net als jij) aktief zijn op het forum

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
  • Administrator

Henk, mijn aanmelding is sowieso 1x en nog onder voorbehoud, misschien handiger voor anderen om mij op de reservelijst te zetten als je aan de 12 deelnemers zit. Ik weet pas in augustus of het gaat lukken. Succes met de voorbereidingen!

Oh en mijn forumnaam is BMW-Z-CSi ipv BWZSI :lol:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Oh en mijn forumnaam is BMW-Z-CSi ipv BWZSI :lol:

En mijn forumnaam is gsusivo ipv Guisivio :lol:

@Henk: wie heeft jouw ogen gemeten?

Link naar reactie
  • Administrator

Hij had een borreltje op voor de oogmeting, dat zou er mee te maken kunnen hebben :drank:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Namen als bmwzsi (of what the hell dan ook) en guisivio zijn gewoon parate kennis, wil je dit soort situaties voorkomen , kies dan duidelijk namen. Een goed voorbeeld is sjonnie kroket.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Count us in;

2 persons, hopefully 1 Dog, depends on Logies.

One or two cars?

Chips, das deca; ik hoop alleen die dakloze;

Heeft, met Igor mee, iets meer ruimte voor Make-Up.

Sorry jongens, er doen ook meisjes mee hier:-)

Link naar reactie

Wij hebben vandaag het hotel in Trier geboekt! Berghotel Kockelsberg. 7 tientjes inclusief parkeren en hond, exclusief ontbijt.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Hallo Mohikaan,

Ik ben met hemelvaart naar Trier geweest overnacht in Hotel Aulman en we hebben gegeten bij de Kiste.

Allebei goed bevallen . Wellicht een tip ,parkeren is een probleem in Trier , Hotel aulman info@hotel-aulmann.de heeft een eigen parkeer garage kosten € 7,- p/n .

Voortst heb ik een hele mooie route in gps van trier naar wittum. indien gewenst kan ik je die mailen .

Veel plezier alle

Grt Hans

Link naar reactie

Wij hebben vandaag het hotel in Trier geboekt! Berghotel Kockelsberg.

Stond ook op mn shortlist.

Voordeel, goedkoop, sfeervol, mooie ligging op berg!!.

Nadeel, is buiten de stad, je kunt niet even de stad inlopen, Bij regen een geisoleerde minder leuke locatie. Als de gehele groep er niet kan boeken, komen we erg verspreid terecht.

Ik moest een keuze maken, en heb het terras van restaurant KISTE in het centrum als centraal ontmoetingspunt en voor diner als uitgangspunt genomen

......... overnacht in Hotel Aulman en we hebben gegeten bij de Kiste.

Logische keuze, KISTE is ook de grootste bierhal van het stadje, zijn 300m van elkaar en van dezelfde eigenaar.

Hebben er verleden jaar ook gegeten, maar overnacht is het werkelijk uitstekende Design,4 sterren hotel Villa-Huegel..

http://www.hotel-villa-huegel.de/nl/

Ligt hoger, tegen een heuvel net buiten het centrum, 15 min lopen (of 5 min taxi). schiterend uitzicht etc. Bekijk hun brochure/fotos, maar eens.

Nadeel : Weing parkeerplaats.

Voor de route stuur ik je een PM.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Zo Henk,

Ik heb ook geboekt in hotel sirius en hotel Aulmann.

Mijn aanmelding is nu dus ook definitief.

Het lijkt me een leuke rit.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Hebben er verleden jaar ook gegeten, maar overnacht is het werkelijk uitstekende Design,4 sterren hotel Villa-Huegel..

http://www.hotel-villa-huegel.de/nl/

Ligt hoger, tegen een heuvel net buiten het centrum, 15 min lopen (of 5 min taxi). schiterend uitzicht etc. Bekijk hun brochure/fotos, maar eens.

Nadeel : Weing parkeerplaats.

Probleem is dat deze locatie enkel geboekt kon worden voor 2 opeenvolgende nachten. Dus een enkele overnachting van zaterdag op zondag was niet mogelijk.

Link naar reactie

Heb er verleden jaar 1 nacht geslapen maar toen als last minute geboekt (prijs was toen 90 euro ipv 150!)

Het reserveren van hotels was/is best moeilijk in dit gebied.

Had voor de vrijdagavon 2 hotels in de ardennen op het oog, Ze waren in allebei in April, al volgeboekt voor september.

Link naar reactie

Wij hebben het geluk dat we uit de regio komen, wij rijden gewoon op zaterdagmorgen vroeger weg. Is een uurtje rijden. :lol:

aangepast door gsusivo
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.