Ga naar inhoud

Waarom je kenteken verbergen?


JJV

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

het valt me op dat veel mensen, niet alleen op dit forum, hun kenteken verbergen / wegpoetsen als ze foto's posten.

Waarom zou je dat doen anders dan om estetische redenen van je foto. Zie bijv de ZW foto genomen van de neus van mijn Z4.

Ik weet dat er wat gegevens via de site van de RDW zijn op te vragen maar dat is toch geen geheim??

Ben benieuwd naar de redenen van de mensen die dit doen en zou ze graag weten.

Grt, Jelmer.

Link naar reactie

Heel simpel, als jij net als ik een Grijze BWM Z4 3.0 hebt, dan laat ik een plaat maken met jouw kenteken erop voor mijn auto en kan zo ongestoord flitsers pakken op jouw kenteken. Mocht oom agent me terloops een keertje natrekken dan lijkt het in eerste instantie dat de gegevens gewoon kloppen.

Link naar reactie
  • Administrator

Er zijn ook mensen die de illusie hebben dat het dievengilde ze dan gericht komt bezoeken. Zooooo speciaal is een Z3/4 nou ook weer niet zou ik zeggen, dus ik zie ook geen goede redenen ...

Link naar reactie

Heel simpel, als jij net als ik een Grijze BWM Z4 3.0 hebt, dan laat ik een plaat maken met jouw kenteken erop voor mijn auto en kan zo ongestoord flitsers pakken op jouw kenteken

ehh, niet zo simpel als jij schetst Ivo, Kentekenplaten kan je alleen nog laten maken na overhandiging van je kenteken papieren. Geen papier geen platen. Vind het zelf ook flauwekul om ze weg te poetsen overigens...

Link naar reactie

ehh, niet zo simpel als jij schetst Ivo, Kentekenplaten kan je alleen nog laten maken na overhandiging van je kenteken papieren. Geen papier geen platen. Vind het zelf ook flauwekul om ze weg te poetsen overigens...

Om het aan te vullen, oude plaat zelfs inleveren, of er moet aangifte van de verloren/gestolen plaat gedaan zijn, bij verloren of diestal komt er een ophoogcode op de plaat, het bekende 1tje

Link naar reactie
  • Administrator

^ Roger: tegen de tijd dat de gemiddelde dief / kentekenkidnapper hier op het forum iets moois heeft uitgezocht heb jij die auto toch al weer van de hand gedaan. Jij hoeft er dus sowieso niet over na te denken ... Je hebt toch wel eerst een kopie gemaakt van de platen waar Puk nu mee rijdt hoop ik?

Link naar reactie

Duuuus, mag ik concluderen dat alle angstbeelden op niets zijn gebaseerd?

@ Individual, leuk een Z in je kenteken :)

Zou leuk zijn als ze in NL ook het systeem van zelf te kiezen kentekens zou invoeren!

Salut.

Link naar reactie
ehh, niet zo simpel als jij schetst Ivo, Kentekenplaten kan je alleen nog laten maken na overhandiging van je kenteken papieren. Geen papier geen platen.

Ik denk dat menig persoon met kwade bedoelingen ook wel ergens platen vandaan kan toveren. Vriendje met dezelfde instelling bij een automaterialenzaak is namelijk voldoende (je kan de machine namelijk nog steeds handmatig aanzetten afaik). Je maakt het het rijden met valse platen iig heel veel gemakkelijker als ze kentekens kunnen vinden. Het is namelijk nog steeds niet zo dat je via open wegen een kentekenplaat kan zoeken behorende bij een bepaald type auto en kleur (de rdw zal het zelf wel kunnen). Bijv een zilvergrijze z4 is nou ook weer niet zo veelvoorkomend dat je op elke hoek van de straat een bijpassend kenteken vind. In tegenstelling tot een zwarte passat oid. Daar is het wegpoetsen van het kenteken niet nuttig; in elke straat staan er wel 1 of 2.

Duuuus, mag ik concluderen dat alle angstbeelden op niets zijn gebaseerd?
Je mag te allen tijde concluderen wat jezelf wilt.... ;)
Link naar reactie

Kentekenplaten kan je alleen nog laten maken na overhandiging van je kenteken papieren. Geen papier geen platen. Vind het zelf ook flauwekul om ze weg te poetsen overigens...

Denk dat een vriendje in Bulgarije/polen etc ze ook wel na kan maken.

Overigens ken ik iemand die geen platen heeft maar een sticker :petje:

Link naar reactie

Een kenteken is ook maar gewoon een gele plaat met wat zwarte cijfers en letters. Als iemand (lees een crimineel) die na wil laten maken dan lukt hem dat wel. Geldt ook voor het natrekken van persoons-/adresgegevens op basis van een kenteken. Aan de andere kant, je wordt ook dagelijks gefilmd onderweg en ze kunnen de platen er ook fysiek afhalen.

Link naar reactie

heb ik ook nooit zo t nu van gezien,heb het ook zelf wel gedaan dat wegpoetsen maar meer omdat dat me was aangeraden.

gewoon buiten op de weg doe je dat toch ook niet?

hoelang zou t duren voor je ermee word aangehouden,en wat zou dat dan kosten of kom je er met een waarschuwing vanaf?

wie durft t te proberen???? :ph34r:

Link naar reactie
  • Administrator

Zwarte Passat ...wegpoetsen van het kenteken niet nuttig; in elke straat staan er wel 1 of 2.

Ik ben het voor de rest helemaal met je eens hoor, maar benzinedieven rijden juist vaak wel in veel voorkomende VAG modellen en op zoek naar platen van veel voorkomende auto's. Datzelfde geldt voor "serieuze" criminelen: in bijvoorbeeld de na de Brinks overval gecrashte RS zijn ook drie sets gestolen Nederlandse kentekenplaten van gewonere Audi's gevonden.

Hoewel je misschien anders kunt vermoeden als je hier de topics over verbruik e.d. leest :blink: , denk ik dat de gemiddelde benzinedief voorlopig nog niet toe is aan een zilverkleurige Z4. Als overvaller kun je beter iets meenemen met wat meer laadruimte dan een zilverkleurige Z4 roadster, dus ik denk dat het voorlopig nog wel losloopt ondanks dat ik hier met mijn kenteken vol in beeld sta ...

Link naar reactie

ach iedereen mag het weten.....XZ-NJ-80.....Er zijn niet zoveel estoril blauwe en voor het criminele gilde is deze niet interressant, veuls te opvallend en kan niet tegen drempels..... :clown: en in de randstad is het lang zoeken, zeker als tie altijd binnen staat :lol:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Allemaal onzin. Kentekenplaten worden altijd gestolen. Niks opzoeken of namaken etc. Gewoon langslopen pakken en wegwezen. Gebeurde bij ons op het industrie-gebied enkele malen van de meest aftandse auto's. Dagelijks werk voor de politie.

aangepast door IvoZ3
Link naar reactie
  • 5 jaren later...
Op 20-4-2012 om 08:20, mohikaan zei:

Overigens ken ik iemand die geen platen heeft maar een sticker :petje:

De kentekenplaathouder voor begint me te storen. Met name dat de plaat geknikt is en de kromming niet goed kan volgen. Zijn er mensen die ervaring hebben met alternatieven?

aangepast door HUB
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.