Ga naar inhoud

Waarom je kenteken verbergen?


JJV

Aanbevolen berichten

Op 20-4-2012 om 08:20, mohikaan zei:

Overigens ken ik iemand die geen platen heeft maar een sticker :petje:

 

Vertel Henk, wie dan?

 

IMG_1231.PNG

aangepast door JK-Z4-3.0i
  • Haha 1
Link naar reactie

Met een klein plaatje op mijn Alfa spider ben ik 2 keer aangehouden,en kreeg ik een bekeuring. Ik had de originele plaat bij me, maar de boete kreeg ik toch. Ik moest de originele plaat ter plekke monteren, anders mocht ik niet verder rijden. Daarna toch maar een originele plaat houder gemonteerd.

 

Gr,

Joris

Link naar reactie
  • Administrator

Sticker, been there, done that:171:

 

5719253345_1a1f8b9576_o.jpg

 

Nou vind ik de "M kentekenbumperbak" ook wel een heel lelijk ding. Als ik ooit weer aan de M bumper zou gaan zou ik toch eerst ook eens kijken hoever ik zou komen met een netjes gebogen plaat en een simpele zwarte kentekenhouder ...

 

Kapje heeft de originele kentekenplaat overigens weer gemonteerd voor verkoop. 

  • Like 1
Link naar reactie
6 minuten geleden, HUB zei:

Joris, werd je aangehouden VANWEGE de kleine plaat of was het zogenaamde bijvangst?

Ik werd aangehouden vanwege de kleine plaat. Ik voeg in op de a13 (blijkbaar net achter een politie auto), 10 seconden later gaat het boordje 'politie, volgen' omhoog. Na aanhouden ging het direct over de plaat.

2e keer was een agent die me aansprak tijdens het tanken (toen kreeg ik geen boete).

Gr,

Joris

Link naar reactie
4 minuten geleden, jk_newbie zei:

Ik werd aangehouden vanwege de kleine plaat. Ik voeg in op de a13 (blijkbaar net achter een politie auto), 10 seconden later gaat het boordje 'politie, volgen' omhoog. Na aanhouden ging het direct over de plaat.

2e keer was een agent die me aansprak tijdens het tanken (toen kreeg ik geen boete).

Gr,

Joris

Damn... dat is wel duidelijk dan. Bovendien zuur geld. Was je plaat echt klein of moet ik meer denken aan "iets kleiner dan standaard"? Groet, J

aangepast door HUB
Link naar reactie
Zojuist, HUB zei:

Damn... dat is wel duidelijk dan. Bovendien zuur geld. Was je plaat echt klein of moet ik mer denken aan "iets kleiner dan standaard"? Groet, J

Wel best klein:exact Italiaans formaat (want daar was de neus van de Alfa spider precies voor gemaakt).

Link naar reactie

Inderdaad, met een uitzondering op je kenteken bewijs mag je amerikaanse platen toepassen..... zie mijn ex MGB

IMG_0549.JPG

IMG_0126.JPG

IMG_0129.JPG

Link naar reactie
  • Administrator
8 uren geleden, HUB zei:

... Als deze dezelfde maatvoering heeft, dezelfde layout en reflecterende basis ...

 

In mijn geval: reflecterend; ja, zelfde layout: ja, maatvoering: grofweg 90% van een normale plaat.

 

@Pampus: ja, dat mocht bij mijn (Canadeze) Miata ook. Maar op een "gewone" Z3 krijg je de benodigde aantekening nooit op je kenteken...

Link naar reactie
11 uren geleden, HUB zei:

Sticker op de Z4 ziet er fraai uit. Als deze dezelfde maatvoering heeft, dezelfde layout en reflecterende basis als een "plaat" zou je toch eigenlijk... maar ja agenten en regeltjes.

 

Het punt is dat iedereen een sticker kan bestellen met elk willekeurig kenteken. Ik kan morgen stickers bestellen met jouw kenteken en die op mijn auto plakken. Heb jij even geluk dat ik nooit boetes krijg... :cynical:

Link naar reactie
  • Administrator
24 minuten geleden, Individual zei:

. Heb jij even geluk dat ik nooit boetes krijg... :cynical:

In elk geval niet voor te snel rijden... voor het lastigvallen van fietsers zou je wellicht ooit nog eens een prent kunnen krijgen :laugh:

Link naar reactie
  • Administrator

^^^ Ik kan vanavond ook nog op meerdere Nederlandse websites gele metalen platen met opgelegde letters met jouw kenteken bestellen, die morgen geleverd krijgen en op mijn auto schroeven.

 

Beweerdelijk voor gebruik tijdens shows en evenementen. Die platen missen wel de benodigde code, maar je moet er best goed naar kijken wil je dat zo zien.

 

Of ik leen ze uit aan Jurgen. Mag je binnenkort voorkomen ... :171:

Link naar reactie

^ Dat er ook een probleem kan zijn met metalen platen, maakt natuurlijk niet dat er geen probleem is met stickers. Je krijgt ook geen boete omdat je met een sticker rijdt, maar omdat je met een niet goedgekeurd kenteken rijdt. Dezelfde boete kun je dus ook krijgen voor niet goedgekeurde metalen platen, of een handgeschreven kartonnen bordje op je aanhanger, of wat je verder allemaal nog kunt bedenken. Alleen valt het een wat meer op dan het ander en bijgevolg is de kans op boetes bij het een ook groter dan bij het ander.

Link naar reactie
Op ‎30‎-‎8‎-‎2017 om 09:41, HUB zei:

Iemand een foto van een Z3 met geplakte sticker, zonder de zwarte "bak"? Groet, J

Bij mij is die "bak" ook voorzien van Boston Grün 275 en heb van die lekkere opzetletters. Niks mis mee.

Nou ja... op dat deukje van een trekhaak na dan...

12208687_1220391167978226_3767569462771191149_n.jpg

aangepast door DutchSpace
Link naar reactie

Ik ben laatst aangehouden i.v.m. een 'lichte' snelheidsovertreding, maar de dienstdoende agent (of BOA) is niets opgevallen, terwijl ik toch echt recht op hem af reed.

Mijn sticker is 90% van de originele kentekengrootte en dat valt echt niet op, Bij de APK plak ik de originele plaats er even overheen, en die ligt daarna weer netjes in de kofferbak voor het geval dat.

Link naar reactie

Geen idee, ze hebben niet eens naar mijn kentekenpapieren gevraagd, en ik hoefde ook niet te blazen.

Was alleen mijn roze pasje tijdelijk kwijt, maar dat was verder bijzaak......

  • Haha 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.