Ga naar inhoud

optimotor


z3 Rob

Aanbevolen berichten

Op de duitse site staat wat meer over het spul wat ze er in stoppen (de nederlandse site is zeer summier).

Het is heel fijn (amorf) poeder van siliciumdioxide, ook wel fused silica (of fumed silica) genoemd. Het komt ook bij een duitse mineraalstoffenhandelaar vandaan. (msh-nanovit.de).

Het zijn dus eigenlijk kleine glaskraaltjes.

Het kan nooit veel zijn wat er in zit omdat dit spul ook wordt gebruikt als verdikkingsmiddel en antiklontermiddel in verven etc.

Voor de rest heb ik geen geregistreerde danwel beschreven toepassingen kunnen vinden in smeermiddelen (wel als _vermeend_ licht schuurmiddel, te weten in tandpasta), dus lijkt het er wel op dat optimotor een van de weinige is die dit spul toepast op dit gebied (of dat nou positief of negatief is laat ik ff in het midden :lol: )

Link naar reactie
  • Administrator

hierbij toestemming

Mooi Roger, kom maar door Tim!

Ik ben met name benieuwd naar de beoogde werking en hoe optimotor hier zo bij gekomen is. Voor de goede orde: ik heb geen idee of het zou (kunnen) werken ik ren alleen nog niet naar de winkel op basis van de uitsluitende vermelding 'nanotechnologie' zonder verdere onderbouwing (dan kan ik immers net zo goed heldere zonnebrandcreme met nanotechnologie aan mijn motorolie toevoegen) ...

Dus: enlighten me!

Link naar reactie

Mannen,

OptiMotor bestaat uit aluminiumoxide, siliciumoxide en grafiet. Ons aluminium is sterk geladen en wil niet anders dan zich hechten aan de wanden. Oftewel, het verdringt het vuil. Dit vuil komt in je filter en daarom moet die effe gewisseld worden. Aan het aluminium hecht zich de silicium. Deze laag is netvormig en flexibel. Hier bovenop komt grafiet in kogelvorm. Eigenlijk maken we van glijweerstand rolweerstand.

De reinigingsfase wordt door veel andere aanbieders overgeslagen. Wij zijn ook de enige waarbij het filter gewisseld moet worden. Een extra handeling, maar ons product hecht zich aan een schone wand ipv bovenop vuil. Hierdoor is de hechting zo krachtig, dat de laag langdurig blijft zitten. TUV heeft tot 150.000km getest, maar in principe blijft de laag langer zitten.

Door de flexibiliteit van de laag heb je altijd een goede afdichting, met alle voordelen die daarbij horen.

Minder wrijving zorgt voor minder verbruik van energie. Brandstof dus...

De mannen van JP's Tuningshop gebruiken het in twee BMW's en zijn laaiend enthousiast. De blokken lopen hoorbaar soepeler.

Ik wil voor dit forum twee sets aanbieden. Zeg maar wie wil.

Tim.

Link naar reactie

das mooi een Z4 en een Z3 test of wel doe mij ook maar een setje Tim.

Ik ben regelmatig in de buurt van de kartbaan kan ik de flesjes daar ophalen?

Dat kan. Dinsdag haal ik weer een voorraadje op, dus graag na dinsdag.

Mail me op tim@coronel.nl wanneer je komt en om wat voor auto het precies gaat....

Link naar reactie

Mannen,

OptiMotor bestaat uit aluminiumoxide, siliciumoxide en grafiet. Ons aluminium is sterk geladen en wil niet anders dan zich hechten aan de wanden.

Bij de tweede zin al............'ons aluminium is sterk geladen'..............een non-ferro...........geladen...................pffffffffffffffffffffffff..............

  • Like 1
Link naar reactie

Ik vind het wel een sterke marketing actie. Kan ik wel waardering voor opbrengen. :thumbup:

Testen betekent wel: nulmeting, testen, meten en evalueren.

Ben benieuwd hoe en wat jullie gaan meten mannen (behalve dan dat jullie zeker gaan vinden dat het blok hoorbaar soepeler loopt.)

Link naar reactie

Bij de tweede zin al............'ons aluminium is sterk geladen'..............een non-ferro...........geladen...................pffffffffffffffffffffffff..............

Ja ik liep toch ook wel ff te fronsen... Aluminiumoxide is een zout, waarbij de enige lading zou kunnen zijn AL3+ van het aluminiumion. Maar ja, aluminiumoxide is absoluut niet oplosbaar, en al helemaal niet in een olie.

En zelfs al zou het in ionvorm zijn, dan kan je nog steeds geen neerslag (als in binding, dmv substitutie) krijgen op de cylinderwand; heb je een ijzeren blok (zoals een /m), dan heb je het probleem dat ijzer veel lager in de galvanische tabel staat dan aluminium (als in ijzer is meer kathodisch en aluminium meer anodisch), en heb je een alu bmw blok (alusil, zoals de overige huidige bmw motoren) dan moet aluminium uitgewisseld worden met? aluminium?

Dus scheikundig snijdt de uitleg iig geen hout.

Of zeer fijn rond gesmolten (amorf) Al2O3 of SiO2 frictieverminderde eigenschappen heeft zou best kunnen. Als je glasparel (heel fijn straalmiddel van ronde glasbolletjes) op de vloer strooit glij je daar ook gelijk op uit. Dat lijkt op poeder, maar wordt dus 'spekglad'. Wellicht gaat die eigenschap ook voldoende op voor dit product en wordt het additief ook nog eens aardig in het oppervlak (bijv. de cylinderwand) gedrukt (dus een soort van hele lichte fretting), maar de 'scheikundige' verklaring die hier wordt gegeven klopt in ieder geval niet, niet met de uitleg van lading iig.

Maar een vergelijkende test is leuk om te zien. Wellicht het geluid van te voren en daarna opnemen (beide met òf warme òf koude motor!) want de claim wordt hier gelegd dat het hoorbaar een verbetering geeft. En dat is natuurlijk best een boute uitspraak.

Dan kunnen wij dat ook horen ;)

  • Like 1
Link naar reactie

Niet onbelangrijk is natuurlijk dat er een LUXE DAKAR CAP :petje: bijgeleverd wordt :sFun_whistle:

Maar goed als het werkt, is het een goede investering, we wachten de resultaten met spanning af

Link naar reactie

Jij mag drie keer raden waarom er een DAKAR CAP (is er ook een niet-luxe uitvoering??????) wordt meegeleverd..............

En wachten duurt ongeveer 150K km om dan het bewijs te vinden in het vergelijken met.........wat?

Laat me toch niet lachen. Het is gewoon rand-criminele bullshit.....

Link naar reactie

Ja ik liep toch ook wel ff te fronsen... Aluminiumoxide is een zout, waarbij de enige lading zou kunnen zijn AL3+ van het aluminiumion. Maar ja, aluminiumoxide is absoluut niet oplosbaar, en al helemaal niet in een olie.

En zelfs al zou het in ionvorm zijn, dan kan je nog steeds geen neerslag (als in binding, dmv substitutie) krijgen op de cylinderwand; heb je een ijzeren blok (zoals een /m), dan heb je het probleem dat ijzer veel lager in de galvanische tabel staat dan aluminium (als in ijzer is meer kathodisch en aluminium meer anodisch), en heb je een alu bmw blok (alusil, zoals de overige huidige bmw motoren) dan moet aluminium uitgewisseld worden met? aluminium?

Dus scheikundig snijdt de uitleg iig geen hout.

Of zeer fijn rond gesmolten (amorf) Al2O3 of SiO2 frictieverminderde eigenschappen heeft zou best kunnen. Als je glasparel (heel fijn straalmiddel van ronde glasbolletjes) op de vloer strooit glij je daar ook gelijk op uit. Dat lijkt op poeder, maar wordt dus 'spekglad'. Wellicht gaat die eigenschap ook voldoende op voor dit product en wordt het additief ook nog eens aardig in het oppervlak (bijv. de cylinderwand) gedrukt (dus een soort van hele lichte fretting), maar de 'scheikundige' verklaring die hier wordt gegeven klopt in ieder geval niet, niet met de uitleg van lading iig.

Maar een vergelijkende test is leuk om te zien. Wellicht het geluid van te voren en daarna opnemen (beide met òf warme òf koude motor!) want de claim wordt hier gelegd dat het hoorbaar een verbetering geeft. En dat is natuurlijk best een boute uitspraak.

Dan kunnen wij dat ook horen ;)

Het Meppels Orakel heeft gezegd en wijs gesproken. Laten we hier vooral mee stoppen en ons wijden aan zaken die er werkelijk toe doen!

Link naar reactie

Ik vind het wel een sterke marketing actie. Kan ik wel waardering voor opbrengen. :thumbup:

En jij bent ondernemer? Lazer toch op man. Als je alle fora moet afstruinen om zieltjes voor je produkt te winnen zal het wel niet uit luxe zijn <_< Zo, dit gezegd hebbende ga ik weer doen wat ik het leukste vind. Met papier en enveloppen spelen :horse:

Link naar reactie
  • Administrator

Mail me effe op tim@coronel.nl.

Ik heb iets te snel gereageerd, rij (voorlopig) namelijk niet meer dagelijks in de ZZZZ waardoor het wel erg lang kan duren

voordat ik hier de ervaring kan delen. Het lijkt mij dan ook beter dat iemand die de ZZZ/ZZZZ dagelijks gebruikt van deze vrijgevigheid gebruikt maakt ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.