Ga naar inhoud

optimotor


z3 Rob

Aanbevolen berichten

Met gewone olie weet je iig precies wat je hebt en kan verwachten. Legio mensen die met de bmw motoren op normale olie 300dkm en meer hebben afgelegd :)

Ik wacht de testresultaten dus nog wel een jaartje of 2 af, en vraag dan hoe het bevalt (al betwijfel ik dat er mensen zijn die zo lang dit spul zullen gaan gebruiken).

Indien je voor prestaties op korte termijn gaat en de rest van de levensduur van je motor niet zoveel prioriteit heeft zijn er wel effectievere manieren om 10% extra uit je motor te halen.

Link naar reactie

ik zou net als jullie ook z'n negatieve reaktie geven (wat de boer niet kent eet hij niet) maar weet nu al dat het echt werkt! over 3 weken gaat de zzz voor co test waarom 3 weken? omdat ik vaak in het buitenland zit.

Daarom is het jammer dat ik alleen de test doet, wie meer rijd met een zzz als ik en durft? laat mij weten zal ik bij Tim flesjes proberen te regelen.

Wat mooi zou zijn als deze 2e test piloot bij Roodkapje het onderhoud doet.

Link naar reactie

Maar wat test je dan precies? Dan bedoel ik niet het product, maar welke test doe je? Heb je een beginmeting voor CO gedaan (dus zonder optimotor) en doe je nu een controlemeting?

Sowieso die minder slijtageclaim: daarvoor moet de motor open lijkt me.

75% van de claims op die site zijn namelijk nauwelijks te controleren zonder enig 'destructief' onderzoek en een gelijke motor parallel ernaast in de testprocedure, dus dat soort claims kan werkelijk iedereen maken (en dat doet dus ook iedereen die met dat soort middeltjes z'n brood verdient).

Het gaat mij niet om negatieve of positieve reacties, maar om verifieerbare en onweerlegbare feiten.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Het duurde even maar hier nog een verslag van Optimotor.

Na de toevoeging van 1 flesje merkte ik nx, dus maar even optimotor mailen.

Het bleek dat er verschil is tussen een 6 cil en 4 cil inhoud en was via Tim niet goed overgekomen men dacht een Z3 4 cil of wel had ik nog een flesje nodig.

dus flesje 2 er bij en volgende dag een leuke tourrit gehad met zoon lief van de Z3-Z4 club :) Tijdens deze rit ontpopte de 12 jarige Z3 als een zeer levendige machine :clapping:ik dacht zal wel tussen mijn oren zitten <_< Vrouw lief had verhaal optimotor niet goed gevolgd dus niet weten hoe lekker de zzz liep ging, zij rijden naar Almere bij terug komst vroeg ze wat heb je met de zzz gedaan hij rijd zo anders nieuwe banden? :lol: verbruik was het volgende onderzoek. (vandaar dit late verslag de zzz rijd niet veel) normaal hebben wij een gemiddeld gebruik 9,9 ltr ik heb nl vaak kramp aan mijn rechter voet bij de stoplichten :petje: nu 9,5 ltr per 100 km :clapping: De co2 meting is in de mist gegaan bij de dealer ze waren het vergeten op te schrijven <_< ondertussen heb ik een 4 takt scooter voorzien van optimotor, deze scooter rijd elke dag 22 km het zelfde stuk, bij 215 km brand het lampje reserve nu pas bij 258 en het zit er pas in. kortom ben zeker van de werking en ben er blij mee :clapping: Ik heb veel aandelen maar niet in optimotor :muur: wil je een rondje rijden of het echt anders rijd (liefs iemand met de zelfde zzz 2.0 kan mij aanspreken zondag met de tourrit gaasterland blauwe Z3 met v6 er op :blink:( durft dit plakletter embleem er niet af te halen ivm lak schade) groetjes Rob

  • Like 1
Link naar reactie

Misschien moet je dan eens gas geven met je 2.8..... Ben nog niet boven de 1 op 9 gekomen hoor. Maar het ging om zijn verbruik en niet echt wat er mogelijk is met een 2.8........ Dus niet echt boeiend in dit verhaal!

On topic: Wel grappig dat het dus toch iets doet, ondanks alle bedenkingen. (Die ik er ook bij had toen ik dit topic las).

Top dat je de moeite hebt genomen om het te testen en het verslag te maken!!! Toch maar eens over nadenken!

aangepast door Stevenflappy
Link naar reactie

On topic: Wel grappig dat het dus toch iets doet, ondanks alle bedenkingen. (Die ik er ook bij had toen ik dit topic las).

Dat het iets zou doen wat uit dit topic zou blijken is altijd nog gebaseerd op een menselijke interpretatie. De enige objectieve test (CO meting; maar dan moet ie wel bij exact dezelfde omstandigheden worden uitgevoerd, dus exact dezelfde benzine, exact dezelfde motortemperatuur, exact hetzelfde toerental, exact dezelfde luchtvochtigheid etc etc) is immers niet doorgegaan.

Zo reed ik laatst bijna 500km op een tank terwijl ik normaal ongeveer 400km haal. Maar dat was wel rond Nijmegen. Dus als je rond Nijmegen gaat rijden, rij je 25% zuiniger.

Wil je echt iets over brandstofbesparing zeggen, dan moet je dat onder gecontroleerde omstandigheden meten, of over een hele lange tijd met een behoorlijk aantal keren tanken en zorgvuldig kijken wat de standaarddeviatie is.

En doordat dit soort zaken zo moeilijk objectief te meten zijn is imho ook de reden dat je zoveel van dit soort middeltjes in de handel hebt ;)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Dus niet echt boeiend

Nee inderdaad... Van 9.9 naar 9,5 is inderdaad niet boeiend genoeg voor mij om dat spul te gaan gebruiken. En ik rijd prima door hoor op de 80 wegen, maar ik kom echt niet boven de 9.2.

  • Like 1
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.