Ga naar inhoud

optimotor


z3 Rob

Aanbevolen berichten

Heb in een duitstalig automagazine testen gelezen van dergelijke produkten en de conclusie was dat er geen merkbare verschillen opgemeten werden,wel waarschuwden zij ervoor dat deze pprodukten de viscositeit van de ollie kan veranderen en alzo bij een verdikking van de olie moeilijker door de smeerkanalen stroomt en op lange termijn voor een slechtere smeering zorgt.

In een tijd dat alle autofabrikanten een zo laag mogelijk verbruik en co uitstoot nastreven zouden zij onze motoren dan niet af fabriek voorzien en of voorschrijven deze producten te gebruiken?

De huidige motoren lopen met voorgeschreven olie gemakkelijk 400.000km dus waarom eperimenteren met produkten waarvan de fabrikant alleen maar de bedoeling heeft geld in zijn laatje te krijgen.

  • Like 1
Link naar reactie

Leuke discussie. Zelf testen heeft weinig zin m.i. Als ik zo'n geweldig product zou hebben dan zou ik een rapport van de TU Delft vragen om e.e.a. te onderbouwen. Ideetje: Wij formuleren de opdracht en Optimotor betaalt het ;)

Link naar reactie

Die ervaring heb ik idd ook niet met TNO. Wellicht dat er soms wat aan de vraagstelling wordt geknutseld :lol: om het antwoord passend te krijgen, maar daar kan een terzakenkundige niet overheen lezen (eigenlijk niemand, maar goed lezen is een vak ;)).

Maar ik heb alleen ervaring met TNO afdelingen gebouwde omgeving en mobiliteit. Vaak slordige reportages met soms voorbarige en soms beslissingsloze conclusies, maar geen echte onjuistheden.

Wellicht zijn andere afdelingen veel erger ;)

Link naar reactie

Ik deel de ervaring dat tno gewoon tuig is wat op alle slinkse manieren geld verdient onder de mantel van academisch instituut (e.g. oneerlijke concurrentie wegens toegeschoven vette overheidsopdrachten zodat de marge in de private sector lager kan, een dubbele pet als overheidskennisinstituut dat controle uitvoert de ene dag en morgen een concurrent is, en laten we nog ff noemen dat ze nooit failliet kunnen gaan dus per definitie inefficient en kwalitatief slecht zijn - no pain, no gain). Kortom tuig. Net zo erg als senter.

Bij de tu zal het verschillen welke tak van sport je vraagt. De zieltogende clubjes zullen eerder alles aanpakken om geld te verdienen, danwel via het de oren laten hangen naar het bestuur dat overheidsgeld krijgt en verdeeld gebaseerd op dubieuse criteria - de zogenaamde perverse prikkels die bij de hbo al naar buiten zijn gekomen, danwel via elke hype (e.g co2) uitmelken die er is.

Gezonde afdelingen met goede professoren zul je wel een echt antwoord van krijgen.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Ook geschikt voor een 2.8 met bijna 300k op de teller? Zo ja, dan wil ik ook wel testen :)

zou wel grappig zijn als dit hetzelfde spul is als wat Roodkapje gebruikt :)

Link naar reactie

Ik begrijp dat je nogal negatieve ervaringen met TNO hebt Bart. Geen lekkere wijven vrouwen daar aan het werk :P Ik lees liever jouw mening over otpimotor als olie specialst zijnde :mellow:

Ja, dat is nog wel het ergste. Het gebrek aan lekkere dubbel-x-chromosoompjes bij TNO. Mijn mening zou beduidend milder zijn als er tenminste nog eye candy zou zijn. :hypocritesmiley: Verder is mijn kennis over smeermiddelen heel beperkt, dus denk ik niet iets meer te kunnen toevoegen boven de verhandeling van het orakel uit Meppel.

Als ik iets zou willen zeggen is het dat ik niet geloof in de op het internet door aluhoedjes veel gebezigde sprookjes dat BIG industry bewust betere/vervangende technologien zou (kunnen) tegenwerken. Cannabalisme is IMHO de beste overlevingsstrategie voor elk bedrijf dat toegang heeft tot een beter/efficienter product. En ik zal daar echt niet uniek in zijn. Het enige wat nieuwe producten op redelijk grote schaal tegenwerkt is het homegrown technology first syndroom, wat wel bij veel grote bedrijven heerst. Als het niet bij ons ontwikkeld is, kan het per definitie niet goed zijn, want alleen bij ons bedrijf werken de beste mensen (dat zei de HR folder toch???!!??).

Echter, mocht dit werken, dan ben ik er van overtuigt dat de autofabrikanten het al hadden gebruikt (waarom zouden ze het niet doen??) en/of de smeermiddelen fabrikanten het gekocht of nagemaakt hadden.

Link naar reactie

Sowieso wordt hier geschermd met de term nanodeeltjes. Dat is natuurlijk een modewoord. Deze 'deeltjes' is fijngemalen poeder (of wat voor proces ze maar gebruiken), maar 'echte nanodeeltjes' zoals in het woord nanotechnologie zijn andere deeltjes die bestaan uit 1 molecuul, zoals een nanotube of een Buckyball (ik bedenk de namen niet hoor....)

Wat mij bij dit product een beetje verontrust, is dat er aluminiumoxide en siliciumoxide inzit. Dat zijn materialen waar ook de kristallen op schuurpapier van gemaakt worden (welliswaar is dat kristallijn en dit amorf (hetzelfde verschil tussen bergkristal (kristallijn) en vensterglas (amorf)), maar de basissamenstelling is hetzelfde). En als er dan een reinigende werking wordt beweerd, waarbij je het filter moet vervangen en allerlei plaatjes van spiegelende zuigers......

Dat bereik je ook met een fijn schuurpapiertje zal ik maar zeggen, maar of het verstandig is en hoe lang je motor het dan uit gaat houden.....

We hebben het in dagelijks vervoer over honderdduizenden kilometers; niet over de enkele duizende kilometers die een gemiddelde woestijnralley duurt.

De eisen die aan een auto voor dagelijks vervoer worden gesteld zijn dan ook heel anders (niet per se zwaarder, maar gewoon anders) dan de eisen die aan een raceauto worden gesteld. Ik denk dat iedereen hier graag wil dat z'n auto nog 100dkm of meer mee zal gaan, en ik betwijfel of dit product over miljoenen kilometers is getest waarbij alles zorgvuldig is geregistreerd om zo tot een gedegen conclusie te komen.

Ik hou het liever bij stoffen die in 1e instantie al ontworpen zijn op smerende werking. En reguliere olie heeft zich imho daarvoor voldoende bewezen.

Ik gebruik ook geen andere additieven.

Just my 2 cents

Link naar reactie

karten in Huizen komt goed met uiteraard prijzen voor de nummers 1, 2 en 3. (de 1e prijs is al voor mij, heb al getraind!! :lol: ) leuke baan.

Vandaag bij Tim Coronel hem zelf de optimotor op gehaald, ff een biertje gedronken met hem was heel gezellig. Ga het zaterdag de optimotor er in doen op mijn gemak met foto en film en geluid.

Link naar reactie

Kots, kwijl,spuug.... een objectief verslag is al niet meer mogelijk :sSic_sick: had Timmie ook de vaseline in de aanbieding :unsure:

karten in Huizen komt goed met uiteraard prijzen voor de nummers 1, 2 en 3. (de 1e prijs is al voor mij, heb al getraind!! :lol: ) leuke baan.

Vandaag bij Tim Coronel hem zelf de optimotor op gehaald, ff een biertje gedronken met hem was heel gezellig. Ga het zaterdag de optimotor er in doen op mijn gemak met foto en film en geluid.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

OptiMotor werkt, geloof het of niet. Meten is weten, proberen is enthousiasmeren, dus kom maar op. Ik daag één van jullie uit...

Ongetwijfeld zal het de wrijving verminderen. maar die 10% verbetering ... tegen over wat

Hema olie, beste syntheet of zonder olie.

Daarnaast bestaat een motor olie uit een samenstelling van dope's.

Het is altijd een compromie , onder andere tussen;

wrijving vermindering

veroudering

corrosie werend

water verdringend .....

Het is dus net een medicijn MET bijwerkingen

Dus wat is de bijwerking van de toevoegingen >>> OptiMotor bestaat uit een speciale samenstelling van aluminiumoxide, gemodificeerd siliciumoxide en plasmabehandeld grafiet.

Link naar reactie

De optimotor begint te werken! maar gezien de zzz alleen met mooi weer uit zijn stal komt duurt het ff voor dat ik die 1500 km gereden heeft.

Half april uitgebeid verslag.

Ben je nou een serieuze tester of niet?

Ik lees hier net dat er mensen zijn die met -10 open rijden in weer en wind.

En dan voorspellen ze deze hele week zon en temperaturen tegen de 20 graden en dan "duurt het nog even voor ik die 1500km gereden heb"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.