Ga naar inhoud

Reactietopic Europatour editie I: Zwitserland / Noord-Italië 2011


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator
Misschien begrijpen de achterblijvers nu, waarom ik verkoos in een ander hotel te verblijven

Dat had eigenlijk een andere reden Henk, maar als jij het graag in deze context wilt plaatsen, geen probleem :harhar:

Link naar reactie

Beetje Hugh hefner mansion.. achtige tafrelen hier en daar :harhar: :D

Opmerking 1. Deze posting leverde een over en weer discussie op die niets met het topic te maken had en is verwijderd.

Opmerking 2. Achteraf gezien was het een leuke discussie en had ik hem best wel een weekje kunnen laten staan.

mvgr groet Mohikaan

Link naar reactie

Ik herken me helemaal niet in de geschetste ervaringen met de Zwitsers. Als ik denk aan de plekken waar het personeel het meest vriendelijk en behulpzaam was, dan was dat juist in Zwitserland. Bijvoorbeeld de dame van de koffiestop op de Albulapas; het zat er stampvol, vooral met Z-volk, maar zij runde de zaak efficiënt en vriendelijk, in haar eentje, met een glimlach voor iedereen. Of de mensen van de lunchstop op zondag, die ineens overvallen werden door zo'n 25 Z-lui. Waarschijnlijk een vertienvoudiging van het aantal gasten dat ze anders op dat moment gehad hadden. Dat was echter geen enkel probleem; tafels werden herschikt, de bediening was vriendelijk en correct en binnen korte tijd had iedereen een prima lunch. <_<

Er schiet me één mindere ervaring te binnen; bij de koffiestop op de Nufenenpas. De dame achter de kassa reageerde slechts met een verlegen glimlach op onze begroetingen. Iets terugzeggen was kennelijk teveel gevraagd.

Als er dan toch gezeken moet worden (lees: kleine puntjes van kritiek binnen een verder fantastische week), is het eerder over de Italianen. Zoals de chagrijnige pompbediende in Livigno, wiens enige interactie met de klant bestond uit het wijzen naar de pinautomaat. En waarschijnlijk ben ik de enige, maar ik vond het hotel in Cannobio juist het minste van de drie waar we geweest zijn. Een bloedhete kamer zonder airco, waarvan de ramen niet open konden blijven staan (begane grond, direct aan de straat). Smalle parkeerplekken waar je wel je auto kwijt kunt, maar je vervolgens niet hoeft te verwachten dat je ook uit kunt stappen. De - zeker voor Italiaanse begrippen - onwaarschijnlijk smerige koffie bij het ontbijt. Het enige hotel zonder gratis wifi. Ook het enige hotel waar ik het diner wat minder vond, maar dat ligt aan mijn eigen voorkeuren (er zat iets van blauwe kaas in het sausje).

Afijn, bovenstaande is dus niet bedoeld om te zeuren. In tegenstelling; ik heb het de hele week prima naar m'n gehad en ben R&R zeer erkentelijk voor alle tijd en moeite die het gekost moet hebben om alles zo goed te verzorgen. Ik wilde alleen het beeld over de Zwitsers een beetje nuanceren; aan beide kanten van de grens heb je kennelijk mensen die niet zo tof zijn. En aan beide kanten van de grens heb je gelukkig nog veel meer mensen die dat wel zijn. :unsure:

Link naar reactie

zo,6400 km verder (of achter ons ) en we zijn weer terug,weer in 't "gewone" leven.

morgen zal ik de foto's online gooien hier.(en commentaar)

maat toch ff voordat ik 't vergeet;

R&R , bedankt voor de mooie route , gezelligheid. :thumbup::thumbup:

Chris & Arno, bedankt voor de gezelligheid , gastvrijheid, geouwehoer en alles wat ik vergeten ben. :wacko::lol: -_-

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.