Ga naar inhoud

welke laptop?


sandere39

Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@GuidoK

Tja, als ik je commentaar zo lees, dan denk ik dat je wel gelijk zal hebben.....

Sorry. Mijn nederige excuses.

Ik kan natuurlijk nooit een discussie aangaan (bedankt Olivier voor je opmerking, btw) met een terzakekundige.

Maar las ik nou niet toevallig ergens dat Apple anderhalf keer meer waard is geworden dan Microsoft. Waar had ik dat ook alweer gelezen....? Iemand?

Link naar reactie

Je kan überhaupt nooit een discussie aangaan als je posts van een ander niet goed leest.

Ik denk dat je ook moeite zal hebben om ook maar enig programma te installeren op je net gekochte aandelen :thumbup:

Link naar reactie

:thumbup: Touche! De waarde van een bedrijf zegt overigens niet per definitie iets over de kwaliteit van de producten. Daarbij komt dat Microsoft voornamelijk in software zit waar de groei wel een beetje uit is. Apple doet het natuurlijk geweldig met Ipod, Ipad,Iphone etc. Goede marketing ook want iedereen wil een Iphone i.p.v. Samsung Galaxy S2 die aantoonbaar beter is. Apple is een lifestyle geworden. En verder, laat iedereen zijn persoonlijke voorkeur hebben en houden. Ik gebruikte jaren Dell en ben inmiddels overgestapt op Acer. Net zo goed en met de Mac heb ik te weinig ervaring om er iets zinnigs over te zeggen. Dit topic lijkt sterk op de roadster vs coupe discussie.

Ik denk dat je ook moeite zal hebben om ook maar enig programma te installeren op je net gekochte aandelen :rolleyes:
Link naar reactie
Twee jaar terug heb ik besloten om te zetten van Windows naar de Mac-omgeving. Als voordeel kan ik noemen dat de implementatie van de Mac-omgeving (5 iMac's, 6 macbook Pro's, twee netwerk-printers, scanners, web-server, NAS-storage), nog geen dag heeft geduurd.

.................. Indertijd met Windows waren ze er VIJF dagen mee bezig.

Eerste plaats, niets ten nadele van apple.

Marketing technisch een succes dat bijv. alle HBO leerlingen een Mac (moeten/willen) hebben

Het aanleggen van de bekabeling, de installatie van Windows small business server op 5 werkstations + 2 netwerkprinters (met E-mail adressen, auto backup instellingen, firewall + een hoop gebruikerssoftware bla,bla) mag niet meer als een dag duren.

Werd er per uur gedeclareerd?

Link naar reactie

Mohikaan,

Nee, ik sluit altijd turn-key projecten af. Vaste vooraf afgesproken prijs. IT-projecten lopen altijd uit is mijn ervaring (sinds 1982 werkzaam in de IT-branche).

De installatie indertijd was nog onder het "oude" regime. Door de marktwerking gaat de installatie van Windows-, Unix-, Linux- en Mac-omgevingen via vooraf geplande paden. Dit is ook beter voor de klant. Met de komst van Windows 2008 Server is het tij gekeerd ten voordele van Microsoft, hetgeen ik meer dan toejuich overigens.

Ik heb dan ook geen enkele moeite met Windows, hetgeen door een ter zake kundige medeforumlid wordt betwijfeld.

Als je zegt dat het allemaal marketing is dan heb je wel een punt overigens. Want let maar eens op onze ervaring:

We doen nu een grote job bij een groot Amerikaans bedrijf (twee letters), waar de nieuwe employees kunnen kiezen uit een Mac(book pro) of Windows machine. In Nederland kiest 72% voor een Macbook Pro (we denken dat dat ook komt omdat ze het relatief dure apparaat niet zelf hoeven te betalen). Bij de employees die reeds lange tijd daar werkt en een nieuwe laptop nodig hebben is de keuze voor de Mac zelfs nog hoger: 81%. (we hebben het wereldwijd over een concern met 55.000 werknemers).

Deze hoge cijfers komen ons inziens mede door het feit dat Apple nu "salonfähig" is geworden. Maar ja, het zijn wel cijfers die niet liegen.

Trouwens, ik vraag me nu af welke laptop Sandere39 nu gekocht heeft..... ?????

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb zowel ervaring met Mac als Windows. Voor audio/videobewerking en gekoppeld aan synthesizers zijn Mac's feitelijk onmisbaar, maar...... ook zonder een Mac en dus onder windows gaat audio/videobewerking en het ondersteunen van instrumenten uitstekend.

Zelf heb ik in al die jaren nog nooit problemen ondervonden met vastlopende windows computers of gecrashte installaties, veroorzaakt door het Windows zelf. Als Windows vastloopt ben je vaak zelf verantwoordelijk voor het leed (illegale software, verkeerde sites bezoeken) of het is hardware die stukloopt (en daar kan Windows weer niets aan doen). Mac's zijn absoluut geen verkeerde machines, ze zien er strak uit en zitten degelijk in elkaar. Alleen zijn ze ontiegelijk duur en je niet gemakkelijk compatible met Windows software.

@ Frank: Acer en Packard Bell rollen uit dezelfde fabriek, m.i. dus ook een goeie keuze (en je koopt bijna 4 laptops voor de prijs van een Mac desktop).

Link naar reactie

Ben je nou zo dom of doe je alsof :thumbup: Lees het voorgaande nog eens goed door en misschien, heel misschien zie je dan het licht (HP 2 na de overgang op Mac)

Ik zie niet in wat een iPod hiermee te maken heeft? Apple maakt Macs. Apple maakt iPods. Wat doet de vergelijking Windows - Mac er dan toe?
Link naar reactie
Trouwens, ik vraag me nu af welke laptop Sandere39 nu gekocht heeft..... ?????

Ik vraag mij af of je dat werkelijk boeit. Wat een gelul hier zeg. Sander vraagt om een tip voor een laptop. Laten we het er maar bij houden dat de ene van borsten houd en de andere van billen :thumbup:

Link naar reactie

gevalletje van "eeh zeg ik durf t bijna niet te vragen maaaarr"

tja de meningen zijn zoals ik wel verwachte verdeeld ,euro heeft mij een en ander aan tips gegeven en dat helpt ook.

en wat de beertjes al aangaven soms moet je gewoon op je eerste gevoel/idee afgaan.

en z3,3.0 had ook een punt met de tip gewoon eerst maar eens in kaart te brengen wat je ermee wilt en van verwacht.

we gaan ook eerst maar eens in de winkel kijken ,als je zo,n ding in de hand hebt dan geeft dat ook weer een andere indruk.

we hebben nu al een jaar of 5 beide een compaq v6000 en die hebben het tot noch toe prima gedaan iig de mijne want die is nog steeds in een stuk en werkt prima.

mn meissie dr compaq,je heeft wel wat makke,s en een keer een nieuwe harde schijf gekregen.

(wel apart want de mijne heb ik vaak meegesleept onder motorkappen en in garage,s en werkplaatsen gebruikt)

als we met de jacht verder zijn gekomen dan meld ik dit weer!

iig bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik vind apple altijd een beetje over-designed..

Ze doen het allemaal wel goed hoor met marketing etc..

maar op de e.o.a. manier staat het me gewoon tegen..

Het zelfde is met vrouwen die weten dat ze super mooi zijn.. en zich dan ook zo gaan gedragen,

moet ik ook niet..

m.a.w. ik zou gewoon een laptop nemen..

K'werk zelf met HP, nooit *problemen... + je kan er blue ray op afspelen..

*(behalve dat mijn accu soms niet wil opladen..

maargoed, dat is het enige.. ;) )

PS.

HP heeft nu ook een 3D laptop

De HP Envy 3D

envy17hpengoct2010ava.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.