Ga naar inhoud

welke laptop?


sandere39

Aanbevolen berichten

we moeten een nieuwe laptop,maar welke?

er zijn zoveel mogelijkheden,en het is moeilijk om een keuze te maken.

we vinden sony erg mooi,maar die zijn iets duurder dan sommige anderen.

we gebruiken ze vooral om te internetten,wat foto gedoe,(niets ingewikkelds)auto,s uitlezen,wat tekstverwerken

wat zouden jullie kopen?

Link naar reactie
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Maak voor jezelf eerst eens een inventarisatie van wat echt belangrijk is :

Grootte en kwaliteit beeldscherm

Grafische kaart std of beste wat er is ( games / TV / Film)

afmetingen / gewicht (wel of niet gemakkelijk mee te nemen)

batterij capaciteit ( aantal uren zonder 220V aansluiting)

std of snelle processor (snel bij veel reken capaciteit of grafische bewerkingen)

Blueray (laptop gebruiken om films af te spelen)

gewenste garantie (aantal jaar)

en natuurlijk je budget

Zet ff op een rijtje wat een must is en wat minder belangrijk

Pas daarna kan je een keus maken

Link naar reactie
  • Administrator

Mijn probleem is altijd dat ik nogal standvast ben qua merken/producten. Dat begon vroeger al met bijv. Philips voor alles qua audio/video, Siemens qua witgoed en Packard Bell dus qua computers.

Ik werk al sinds 2001 met hun PC's en laptop's. Heb toevallig dit jaar mijn laptop vervangen voor een de TM98-O-010 omdat mijn "oude" LE5151 van 2004 toch wel erg gedateerd geworden was qua snelheid en scherm voor dagelijks gebruik. Binnenkort ga ik de oude opnieuw installeren/formatteren en gebruiken als muziekcomputer.

Draai daarnaast nog steeds met een iMedia en iXtreme van 2001 en heb in 2004 2 nieuwe iXtremes aangeschaft die ook nog steeds hun werk prima doen (foto/videobewerking voor de één, muziekbewerking voor de andere).

Overigens ook nog nooit 1 antivirusprogramma geïnstalleerd... trekt alleen maar aan de snelheid/processor van de PC/laptop.

Link naar reactie

Is toch niet zo moeilijk, gewoon je eerste gedachten volgen en een Sony Vaio kopen :thumbup: , Sony is deze week net met een nieuwe lijn uitgekomen, strak en super mooi design :surprise: .

En als je verstandig bent (en dat ben je ;) ) ga je gewoon naar de site van Sony en bestel je hem daar (of je belt ze gewoon, heb ik ook gedaan), het voordeel is dat je hem zelf kunt samenstellen en dat de prijs minder is dan in de winkel en vaak hebben ze ook nog wat extra's erbij (ik kreeg er gratis een Blu-ray speler in).

Even het verschil, ik heb nu mijn tweede Sony Vaio (de eerste is een klein ongelukje mee gebeurt, gevallen :rant: ) de eerste kocht ik bij de Mediamarkt in de aanbieding en koste mij toen ( 1,5 jaar geleden) € 699,- nu heb ik hem rechtstreeks bij Sony besteld en koste mij € 567,- compleet inclusief garantie en picup service, dat houd in als er wat mee is, de laptop netjes bij jou thuis wordt opgehaald en terug gebracht.

Het enigste nadeel wat er aanzit, hij moet uit Japan komen en dat duurt ongeveer 1,5 tot 2 weken, dat was bij mij ten minste zo en dat was net na de ramp in Japan.

Succes met je keuze.

:thumbup:

Link naar reactie

Ik heb zelf al jarenlang HP, Nicole een Mac book pro en dat joch nu zo'n iPad, allen naar volle tevredenheid. 100 mensen 100 verschillende meningen. Gewoon een lijst maken met vereisten en je goed laten voorlichten. Ik denk dat er geen slechte merken meer zijn....En zoals Arno aangeeft die euro knaller een pm sturen. Kan die bewijzen dat hij een euro knaller is...

Link naar reactie

Geen grap.

Once you go Mac, you'll never go back.

Ik heb een paar jaar geleden die overstap gemaakt en dat is denk ik wel de beste beslissing in m'n leven geweest!

Ik begrijp niet, al die mensen met hun mooie Z3's en Z4's hier en oog voor details... Hoe kan het dat niet iedereen hier een Mac thuis heeft staan?!

Link naar reactie

Zo dacht ik vroeger ook altijd over Mac. Burn thé stuff, tot ik een Iphone voor m'n zoon moest kopen.

Sinds ruim een jaar hebben we echt alles vervangen door Mac. Ik zou niet anders meer willen.

Ook zakelijk komen we er niet meer onder uit.

Beide producten hebben hun pro en contra en zo hun adapten. En dat is maar goed ook.

En inderdaad: echte slechte laptops worden niet meer verkocht. Laat de prijs het maar lekker voor je bepalen. Over drie jaar wil je toch weer een andere.

Link naar reactie

Once you go Mac, you'll never go back.

Gaat zeker niet op! Samsung is een geduchte concurent die gewoon buitenspel wordt gezet.

Ik heb een (nieuwe) ipod touch en een Samsung Galaxy SII, maar de SII werkt stukken soepeler. :surprise:

Om nog maar niet te spreken oever al die 'gratis' ipod apps met betalingspopups :thumbup: Bagger.

Wat betreft de lapotop: vaak is je budget bepalend, dus zoek hier het maximaal haalbare voor.

Link naar reactie

Een mac is voor Sander helemaal geen optie. (hij geeft ook zelf aan dat hij dat niet wil)

Hij geeft in de openingspost aan dat hij z'n auto's ermee wil uitlezen (dus BMW specifieke obd2 uitlezing) en voor een mac bestaat daar simpelweg geen programmatuur voor.

Je kan wel een windows install doen op een mac met bootcamp etc, maar dan ga je het doel van een mac wel een beetje te buiten. En je moet dan ook maar afwachten of het allemaal hardwarematig 100% werkt; het zal niet de eerste keer zijn dat voor bepaalde hardware in een mac geen windows driver beschikbaar is. Je mist namelijk ook nog eens ondersteuning van de fabrikant (dus aankloppen heeft geen zin)

En ik weet niet wat hij nog meer voor programmatuur hij draait: voor lang niet elke toepassing bestaat er een geschikt apple alternatief. Daarom moet je altijd heel goed kijken of een mac wel bij je gebruik past (andersom geldt dat natuurlijk ook)

Dus in dit geval: once you go mac, you're in the shit.

Link naar reactie

@ GuidoK en andere zware Windows-adepten.

Als je zelf nooit met een Mac hebt gespeelt/gewerkt, onthoud je dan ook van negatieve commentaar. Zoals Z3Mrunner stelt: ieder heeft zijn voorkeur, voor- en nadelen.

Twee jaar terug heb ik besloten om mijn bedrijf om te zetten van Windows naar de Mac-omgeving. Enig weerstand heb ik bij de medewerkers wel ondervonden. Als voordeel kan ik noemen dat de implementatie van de Mac-omgeving (5 iMac's, 6 macbook Pro's, twee netwerk-printers, scanners, web-server, NAS-storage), nog geen dag heeft geduurd. Indertijd met Windows waren ze er VIJF dagen mee bezig.

Nadeel van de Mac-omgeving is het feit dat de Mac "moeilijker" omgaat met netwerk-storage. Daar zijn ze beduidend trager dan de Windows-machines. Echter, de werkstations (iMac's) halen de windows-machines links en rechts in qua snelheid.

Ander nadeel is dat de medewerkers thuis Windows-machines hadden en daardoor er een platform-verschil kwam. Dit heeft zichzelf opgelost doordat men thuis ook langzaamaan overging op Mac :thumbup:

Daarnaast was de investering in de Mac-omgeving heel wat hoger dan de Windows-omgeving. Dit verdienen we ruimschoots terug doordat we met Mac een uptime halen van 99,999%. Kom met zulke cijfers maar eens aan met Windows: NO WAY!!

Voor wat betreft de incompatibiliteit van Windows programmatuur met Mac: dit hebben we niet opgelost met Bootcamp, maar met Parallels. Met Parallels kun je ALLE Windows-programmatuur draaien rechtstreeks onder de mac.

Dus degene die stelt dat "once you go Mac, you're in the shit" weet bij God niet waar hij het over heeft.

Link naar reactie

Wat een hoogtepuntloos leven heb jij als de beste beslissing de aankoop van een Mac is geweest :thumbup:

Geen grap.

Once you go Mac, you'll never go back.

Ik heb een paar jaar geleden die overstap gemaakt en dat is denk ik wel de beste beslissing in m'n leven geweest!

Ik begrijp niet, al die mensen met hun mooie Z3's en Z4's hier en oog voor details... Hoe kan het dat niet iedereen hier een Mac thuis heeft staan?!

Link naar reactie
@ GuidoK en andere zware Windows-adepten.

Voor wat betreft de incompatibiliteit van Windows programmatuur met Mac: dit hebben we niet opgelost met Bootcamp, maar met Parallels. Met Parallels kun je ALLE Windows-programmatuur draaien rechtstreeks onder de mac.

Dus degene die stelt dat "once you go Mac, you're in the shit" weet bij God niet waar hij het over heeft.

Parallels is een virtualisatie, dus niet rechtstreeks; als dat zo was dan kan je ook rechtstreeks alle mac programmatuur onder windows draaien....., waarmee je naast hardwarematige ondersteuning (we hebben het hier over multiplex interfaces die over usb worden aangesloten) ook aanzienlijke performance problemen kan krijgen (ooit een 300mb 3d autocad tekening via parallels proberen te openen?).

Maar andersom kan je dus ook gewoon met vmware mac os onder windows draaien hoor als het allemaal zo geweldig is.... Er is alleen geen hond die dat doet. Dàt is dus geen reden om een mac te kopen.

En daarnaast ga je dan ook een beetje voorbij aan het doel van een mac, zoals ik al schreef in mijn post.

En dat een imac een windows machine links en rechts inhaald qua snelheid is natuurlijk ook onzin; iedereen weet dat er sinds jaar en dag gewoon dezelfde hardware inzit. Als je echt om rekenkracht vraagt is de load van het besturingssysteem minimaal vergeleken met de capaciteit die je voor een ingewikkelde berekening vraagt. En als je met windows (vanaf windows 2000) geen goede uptime weet te halen heb je niet de benodigde kennis om een windows besturingssysteem te runnen.

Daarnaast is windows gezien de platformen waarop het is uitgekomen veel beter ondersteunend dan de producten van apple. Zo kan je de nieuwste windowsversie rustig op een machine van 6 jaar oud installeren (wellicht de visualisaties beter achter wege laten), terwijl je OS 10.6 of 10.7 niet op een mac van 6 jaar oud kan installeren. Bij het uitkomen van 10.6 (in 2009) betekende dat dus dat je het nieuwste mac OS niet kon installeren op een 3 jaar oude MAC (G5). De ondersteuning voor powerpc ontbreekt namelijk (tesamen met appletalk). Allemaal zaken om rekening mee te houden.

Adept? Nee! Terzakenkundig? Ja!

Ik denk dat ik beter weet waar ik over praat dan dat jij ooit door zal hebben...... maar dat blijkt ook wel aan het taalgebruik uit je eigen post.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.