Ga naar inhoud

Z4 E85 G-power


Roofless

Aanbevolen berichten

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Topic start met een upgrade met een super charger, dwaalt af naar een <_< om vervolgens naar een alpina te gaan en dan komt er weer een 3.0 si om de hoek kijken. :schater:

Mijn visie over de super charger, geweldige beleving van het enorme koppel en sound.

Heeft iemand er één hier op het forum, jazeker Killabee die heeft de ex van Robert.

Link naar reactie

@ Roodkapje: tja, het zou eigenlijk "Z4: the Search for More Power" moeten heten. Klinkt als een b-film <_<

Toch goed dat er nu meer opties op mijn netvlies staan, dan toen ik startte met dit topic:

- Huidige 3.0i uitrusten met (G-Power) kompressor

- Alpina Roadster S

- 3.0si

- M

Euro's inachtnemend zal ik voor alle 4 de opties een ruime blik naar het Oosten werpen. De Alpina Roadster S en de 3.0si zijn het meest reëel na een blik op de bankrekening, met een kleine voorkeur voor de 3.0si. Hoewel dat de minste winst oplevert, voelt het als de meest courante en betrouwbare oplossing van de 2. Met de vriendelijkste gevolgen voor verzekering, verbruik en belasting, schat ik zo in.

Link naar reactie
De Alpina Roadster S en de 3.0si zijn het meest reëel na een blik op de bankrekening, met een kleine voorkeur voor de 3.0si. Hoewel dat de minste winst oplevert, voelt het als de meest courante en betrouwbare oplossing van de 2.

nu de mogelijkheden wel zo'n beetje zijn langsgekomen, wordt het tijd voor de meningen over de mogelijkheden :unsure: . Als je de afweging maakt tussen de 3.0si en de Alpina is het wat mij betreft een no brainer: ga voor de Alpina. Je rijdt dan toch in iets bijzonders ten opzichte van de wat meer 'standaard' 3.0si. Hier op het forum rijdt er eentje rond, die van Speedy.

PS jij gaat dit helemaal het einde vinden... de Alpina Roadster S Supercharged film van Femme <_< of hier, de site met alle mods

(zo'n project is eventueel optie 5, maar alleen als je een hele diepe buidel hebt :schater: )

Link naar reactie
  • Administrator
Aardig overgens om te lezen dat een verkopende partij over schade begint, ...

Daar ben je als Duitse professionele verkoper toe verplicht. Schadevrije voertuigen hebben in de advertentie unfallfrei staan, staat dat er niet bij, dan zal de verkoper je vroeg of laat uit zichzelf voordat de koop rond is moeten vertellen dat de auto ooit schade heeft gehad, waar die uit bestond en welk bedrag daar mee gemoeid is. <_< Wat dat betreft zijn we in Nederland vrij primitief hoor ...

Link naar reactie
  • Administrator
600 km rijden, maar wel een hele mooie:

Die staat overigens ook al zeker een half jaar te koop <_< . Ik heb zo tussen april en juli het aanbod van 3.0si's in Duitsland bij gehouden en toen stond deze er ook al bij ...

Link naar reactie
Die staat overigens ook al zeker een half jaar te koop :rolleyes: . Ik heb zo tussen april en juli het aanbod van 3.0si's in Duitsland bij gehouden en toen stond deze er ook al bij ...

Is idd een mooie. Was mij nog niet opgevallen omdat ik altijd 70.000Km als bovengrens invoer. (en alles te duur vindt en mn Z3 nog niet verkocht heb, bla,bla, bla :blink: )

Link naar reactie
nu de mogelijkheden wel zo'n beetje zijn langsgekomen, wordt het tijd voor de meningen over de mogelijkheden :blink: . Als je de afweging maakt tussen de 3.0si en de Alpina is het wat mij betreft een no brainer: ga voor de Alpina. Je rijdt dan toch in iets bijzonders ten opzichte van de wat meer 'standaard' 3.0si. Hier op het forum rijdt er eentje rond, die van Speedy.

PS jij gaat dit helemaal het einde vinden... de Alpina Roadster S Supercharged film van Femme :rolleyes: of hier, de site met alle mods

(zo'n project is eventueel optie 5, maar alleen als je een hele diepe buidel hebt :schater: )

Goed dat je die film post. Ik was hem op Autoblog ook tegengekomen toen ik internet aan het downloaden was op zoek naar Alpina Roadster S info.

Link naar reactie
maar bovenal C5's.

HE!!!..... ik heb ook een C5 hoor.... met waarschijnlijk een hogere gemiddelde snelheid dan welke auto hier op het forum :newblush:

Maar je hebt wel gelijk hoor, de gemiddelde c5 rijder is hoogbejaard en heeft alle tijd van de wereld en dat laat ie op de linkerbaan merken :banaan:

Ik zou geen moeite doen voor een si of een Alpina. 3L is idd 3L. A

Toch zou ik de alpina niet in dit rijtje willen vergelijken.

Het verschil tussen een 3.0i en 3.0si is imho verwaarloosbaar. Met 30pk extra ben je niet echt sneller (0,2 sec sneller naar de 100 merk je niet echt). Het grote verschil tussen deze 2 is denk ik het verbruik.

De alpina gaat wel meer richting de /m. 300pk, 3,4L en meer dan 0,5 sec sneller naar de 100 dan de 3.0i.

Echter doordat een alpina in goede staat bijna evenveel moet kosten als een /m (misschien 2000,- verschil in aanschaf gebruikt) kan je veel beter voor de /m gaan. Niet alleen veel meer vermogen, maar ook veel getunede onderdelen die ook daadwerkelijk een meerwaarde geven (ik doel dus niet op de optische schmuck).

Ook zoekt Roofless denk ik naar echt iets snellers, dus is al het vermogen welkom. Wat dat betreft kan je ook naar een m6 oid kijken. Natuurlijk nog een stuk duurder, maar heel veel meer vermogen.

Link naar reactie
Gaat alle kanten op met dit topic, lol.

Ik zou geen moeite doen voor een si of een Alpina. 3L is idd 3L. Als je wel echt meer wilt, en niet aan de kompressor wilt, dan moet je gewoon doorsparen voor een goeie M. Maarreh, die 125% van je budget ga je wel nodig hebben.

Mwoh, zonder de ervaring van proefritten in genoemde modellen (toegegeven) was mijn getunede 2.0 TFSI Leon, wel degelijk relevant meer sensatie (272pk) dan de ongetunede van een bevallige collega (200pk). Tenzij ik overvallen wordt door een kansloos hoge bonus over de omzet van 2010, kent die 125% een hoog utopisch karakter. Het kwam, bij niet extreem doortrappen, aardig in de buurt van de M3 (de Leon kon de M3 nooit bijhouden als het op full-attack mode aankwam, maar in 90% van het doortrappen in het dagelijks verkeer, was het verschil vrij klein). M.a.w. ik kan me dus indenken dat de stap van 231 pk (automaat, in mijn geval) naar 265 pk (handbak) voldoende, en naar 300 Alpina pk's ruim voldoende vooruitgang is.

Ik twijfel er niet aan dat de M uiteindelijk de gaafste optie is.

Link naar reactie
Toch zou ik de alpina niet in dit rijtje willen vergelijken.

Het verschil tussen een 3.0i en 3.0si is imho verwaarloosbaar. Met 30pk extra ben je niet echt sneller (0,2 sec sneller naar de 100 merk je niet echt). Het grote verschil tussen deze 2 is denk ik het verbruik.

De alpina gaat wel meer richting de /m. 300pk, 3,4L en meer dan 0,5 sec sneller naar de 100 dan de 3.0i.

Echter doordat een alpina in goede staat bijna evenveel moet kosten als een /m (misschien 2000,- verschil in aanschaf gebruikt) kan je veel beter voor de /m gaan. Niet alleen veel meer vermogen, maar ook veel getunede onderdelen die ook daadwerkelijk een meerwaarde geven (ik doel dus niet op de optische schmuck).

Ook zoekt Roofless denk ik naar echt iets snellers, dus is al het vermogen welkom. Wat dat betreft kan je ook naar een m6 oid kijken. Natuurlijk nog een stuk duurder, maar heel veel meer vermogen.

M6?! Ja doei. Heb ik eindelijk een actief BMW-forum gevonden... moet ik weer weg omdat ik geen Zzz(z) rijd.

Link naar reactie

Als jij een M6 koopt mag je naar alle meetingen komen; ik denk dat de meesten hier graag een ritje met je willen maken dan :newblush:

En vergis je niet, gebruikt is het een relatief goede koop: de M6 is de bmw die het snelst in waarde daalt (ook procentueel) na aanschaf nieuw :schater:

Link naar reactie
Mwoh, zonder de ervaring van proefritten in genoemde modellen (toegegeven) was mijn getunede 2.0 TFSI Leon, wel degelijk relevant meer sensatie (272pk) dan de ongetunede van een bevallige collega (200pk). Tenzij ik overvallen wordt door een kansloos hoge bonus over de omzet van 2010, kent die 125% een hoog utopisch karakter. Het kwam, bij niet extreem doortrappen, aardig in de buurt van de M3 (de Leon kon de M3 nooit bijhouden als het op full-attack mode aankwam, maar in 90% van het doortrappen in het dagelijks verkeer, was het verschil vrij klein). M.a.w. ik kan me dus indenken dat de stap van 231 pk (automaat, in mijn geval) naar 265 pk (handbak) voldoende, en naar 300 Alpina pk's ruim voldoende vooruitgang is.

Ik twijfel er niet aan dat de M uiteindelijk de gaafste optie is.

Ja, en er zijn nog wat andere aspecten aan ook. Zoals hydraulische sturing, geen electronische. Verstevigd chassis, verbeterde vering, CSL remmen, een M differentieel, en nog zo wat. Dat merk je dan weer meer in de bochten dan bij het stoplicht.

Enne, er zijn er slechts ~1300 voor continentaal Europa gemaakt. Mooi zeldzaam dus. Maar ok nu hou ik op met raaskallen over mijn M-manie! :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.