Ga naar inhoud

Z4 E85 G-power


Roofless

Aanbevolen berichten

  • Administrator

:discussie: Wellicht een beetje een laffe opmerking na alle opmerkingen over :huh: geweld, maar als je je 3.0 omruilt voor een 3.0si (facelift E85) heb je in ieder geval al 34 pk extra. 265 pk is nou ook niet echt weinig. Ik geef meteen toe, het is geen 343 pk, maar wel meteen een stuk betaalbaarder en meer keuze ... :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vind het een nette auto op de foto en een nette prijs.

Ik vind de stoelen er anders maar smoezelig bij staan voor een auto met 100dkm op de klok. Goed, een foto zegt niet alles.

Voor de rest zijn de meeste dingen aan een alpina roadster natuurlijk wel gaaf. Alleen dat achterspoilertje heeft een beetje een autostyle smaakje helaas..

Link naar reactie

Die spolier op de klep is ook niet mijn smaak. Geen dealbreaker echter. En net over de grens :-)

De aanbieder een mail sturen hoe compleet de km- en onderhoudshistorie is. Ik ben altijd extra op mijn hoede als een km-stand net onder de 100.000 is. Je kan je zo maar voorstellen dat dat geen toeval is om in zoveel mogelijk zoek-opdrachten te vallen. De 100.000 schijnt vooral in DL een magische grens te zijn qua populariteit op de 2e-hands markt. Hoeveel BPM zou hier circa nog bijkomen?

Link naar reactie
  • Administrator
Die spolier op de klep is ook niet mijn smaak.

Ik vind die spoiler ook niet echt autostyle. Die rood geverfde remklauwen voor en die striping op de zijkant dan weer wel ... Maar goed, dat pas je snel genoeg aan. Verder wel heel fraai en dat leer dat moet je gewoon even van dichtbij zien. Voor BPM berekening zou ik uitgaan van een nieuwwaarde destijds van rond de EUR 85.000,-.

Link naar reactie

Kreeg binnen een uur een reactie vanochtend (dat kan ik waarderen, er zijn zat bedirjven die sloom reageren op online contact):

Mijn vragen:

Goodmorning Sir,

I may be interested in the Alpina Z4. I have some questions:

- what can you tell me about the mileage and maintenance history of this car?

- does the car have damage?

- what are the tyre dimensions and how much profile is on them?

- what services do you offer to import the car into Holland?

I appreciate your answers and anything else you can tell me about the car that is useful.

Kind regards,

Marco

Antwoord:

thanks for ur e-mail regarding buying one of our cars

first the car was accidented from the left side rear and its was repaired as well the rear chock absorber also was changed due to the accident

the tyre is about 65% summer tyre

the milage is original

the service book also is up to date

this car is for one of our client and the sale will be direcrly from him under our resposability

for any further info please feel free to call

----

tja, schade :thumbup:

Ik zal reageren met de vraag hoe groot het schadebedrag was.

Link naar reactie
----

tja, schade :thumbup:

Ik zal reageren met de vraag hoe groot het schadebedrag was.

Het is belangrijker om te weten of de schade goed en vakkundig hersteld is. Denk enkel dat je dat toch echt met eigen ogen zult moeten aanschouwen. Kan natuurlijk geen kwaad om te vragen watvoor schade het exact geweest is.

Link naar reactie

Zelf zou ik nooit een z4 kopen die structurele schade heeft gehad, zeker omdat het aanbod zo groot is.

Als de schokdemper vervangen is vanwege de schade houdt dat in dat het meer was dan wat blikschade op een spatboard oid.

Als de schokdemper een dermate tik heeft gehad dat ie vervangen moet worden, heeft het onderliggende chassis dus ook een harde klap gehad.

Da's mijn visie althans.

Bij twijfel iig even op een brug en wat afstanden tot referentiepunten meten lijkt me :thumbup:

Link naar reactie
... Als de schokdemper een dermate tik heeft gehad dat ie vervangen moet worden, heeft het onderliggende chassis dus ook een harde klap gehad...

Bij twijfel iig even op een brug en wat afstanden tot referentiepunten meten lijkt me :thumbup:

Brrr, a-technisch als ik ben, loop ik hier ben een boog omheen.

Link naar reactie

Als je een blikken schokdemper hebt wel ja :schater:

Alleen blikschade is geen punt, maar waarom zou je dan een schokdemper eveneens ten gevolge van dat ongeluk vervangen?

(misschien hebben ze het wat slecht verwoord in die mail).

Toch zou ik iemand meenemen die verstand van zaken heeft en de auto op een brug zetten. Dan kan natuurlijk nooit kwaad.

Hou er altijd rekening mee dat je de auto koopt van iemand die 'm wil verkopen. En de meeste autoverkopers hebben er imho geen moeite mee om glashard in je gezicht te liegen.

Link naar reactie

"Thank you for your quick reply.

I have some new questions:

Damage:

What caused the damage?

Who repaired it, was it done professional?

What was the cost of the repair? Who paid it, the owner or the 3rd party?

Sale for client:

What are the warranty terms and conditions?

Thank you again for your reply,

Marco"

En het antwoord:

"good day

the reparations was made by a professionel work house and the cost was about 2500 euros two alloy whells was changed and was bought from bmw original

and the reparations was paied by the owner

we give any garantie for this kind of sale but you can make all the check up for this car and test drive and technical verification at BMW

Regards"

Link naar reactie
Sjonnie heeft het wat dit soort dingen betreft vaak bij het rechte eind, ..... Aardig overgens om te lezen dat een verkopende partij over schade begint, dan denk ik dat het dermate herstelt is dat er nog wel het een en ander zichtbaar is .

en ik met mn naieve kop maar denken... 'goh, die verkoper is zowaar eerlijk. Hij begint direct over die schade, speelt open kaart en is er kennelijk van overtuigd dat het goed hersteld is'

:thumbup:

(daarom koop ik ook geen auto's van Sjonnie meer, maar neem ik hem juist mee als ik op autojacht ga :schater: :lmao: )

Link naar reactie
.... Maar heb ik nog een klein opmerkinkje omtrent dit soort auto's .... Wees geen koopjesjager, want voor weinig koop je andermans ellende.... Die van (s)toploss is daarintegen uitmuntend ... Kost meer, maar dat kost en mindere je op termijn ook.

Kijk de wijsheid komt met de jaren, ik ben het volledig met Olivier eens. Onderkant markt is ellende van een ander, en zo word goedkoop duurkoop :thumbup:

En BTW de :lol: van (S)toploss is inderdaad een echte. Ik wist niet dat ik dat ooit zou kunnen zeggen :lmao:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.