Ga naar inhoud

Z4 E85 G-power


Roofless

Aanbevolen berichten

Geachte Zzz(z)-vrienden,

Ik kwam gisteravond al surfend op de mogelijkheid om een Z4 te upgraden (ik weet het, een subjectief begrip) met een G-Power SK Plus "Super Sporty" Supercharger System. Zie details op http://www.g-power.de/926.html?&L=1&carid=16000.

Vooral het motorische gedeelte lijkt me interessant. Hoewel ik door het vele Duits niet helemaal begrijp of het geheel inclusief inbouw is, of dat je dat zelf moet doen, wat op niets zou uitdraaien.

Wat vinden jullie daarvan? Mijn Z4 is een 3.0i Automaat uit 2003 uit Nederland met circa 30.000 km op de teller. Ervaringen, tips, suggesties en meningen zijn welkom!

Gr,

Marco

Link naar reactie
  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom op het forum Marco.

De prijs is zonder inbouw.

Das einbaufreundliche concept und eine ausfürhliche einbauanleitung ermöglicht es

handwerklich geschickten bmw besitzern den bausatz kostengünstig selbts zu verbauen.

Btw. voorstellen in de members gallery wordt opprijs gesteld.

Grtz Ron.

Link naar reactie

@ MdV: waarom niet?

@ Ferry76: het cruised heerlijk, maar na een E46 M3 en (tot dec '10) een Seat Leon FR TFSI DSG met 272 pk, is de drang naar meer dan 231 pk wel aanwezig. Een optie is een Z4 M, maar wellicht is een kit van G-Power een makkelijkere/betaalbaardere oplossing.

@Ron: done :-)

@ trapStaart: ken jij goede inbouwers in NL?

Gr,

Marco

Link naar reactie
@ MdV: waarom niet?

simpelgezegd: van de twee Z4's met Infinitas/ G Power compressoren die hier op het forum rondrijdenreden, rijdt er geen meer rond. Technisch afgeschreven, net aan de 120k km gehaald (of minder). De kick van een compressor is enorm, het koppel is overweldigend, maar je merkt dat allerlei onderdelen in de periferie, het gewoonweg niet aankunnen. Dan weer de brandstofpomp kapot, dan wel de lmm. Andere keer weer extreem olieverbruik, kortom: altijd wat. Dan heb ik het nog niet eens over de kosten voor zaken die nodig zijn voor je eigen veiligheid zoals de remmerij, de standaard set van een 3.0 doet absoluut onder voor die van een :D . Kortom, ik zou absoluut doorsparen voor een :) .

Maar lekker zelf weten hoor, we volgen projectjes altijd met veel interesse hier :D

Link naar reactie

@MdV: thx, dat zijn duidelijk zaken waar ik helemaal geen zin in heb (wie wel). Ik heb zelf al drie (soms licht) getunede VAG leasers gereden, en nooit ergens last van gehad gehad. Vandaar mijn (wellicht naïeve) interesse in de genoemde tuning. En ik heb eigenlijk geen haast, dus doorspeuren naar een Z4 Roadster M is een spannende tocht.

Link naar reactie

Roodkapje weet aardig wat weet over compressoren op de Z4's, hij heeft op mijn auto en die van Sjonnie Kroket kunnen oefenen... :P ennuh, je interesse is zeker niet naief, zo'n apparaat brengt absoluut een hoop lol met zich mee. En achteraf heb ik makkelijk kletsen over 'doorsparen' op dat moment hoorde je mij ook niet klagen (pas toen ik tegen de probleempjes aanliep :lol: )

Link naar reactie
Ik heb zelf al drie (soms licht) getunede VAG leasers gereden, en nooit ergens last van gehad gehad.

Was dat alleen chiptuning?

Dan verander je natuurlijk niet fysiek iets aan de onderdelen, alleen de belasting zelf.

Zelf heb ik ook al eens lopen denken aan een compressorset, maar als brandstofpompen en lmm's daarvan stuk kunnen gaan spelen er toch wel rare verschijnselen. Wellicht introduceert die compressor ergens rare trillingen oid.

Waren dat van die sets die het vermogen boven de 300pk gaven? (320/340pk)

(verandering in olieverbruik klinkt natuurlijk wel logisch)

(kan dit draadje niet beter in performance staan? ;) )

Link naar reactie

@ GuidoK

Het betrof chiptuning van

Leon I Sport 1.9 TDI 110 --> 132 pk

Leon I Topsport 20VT 180 --> 210 pk

En

Leon II FR 200 --> 272 pk (chip, andere remmen en remschijven voor, verlagings set, grotere downpipe en een volledige milltek uitlaat systeem: VdV-uitvoering)

Dus alleen die laatste betrof meer dan chipperij. En alleen bij die laatste heb ik na 2 jaar een verhoogd olieverbruik gemerkt.

Bij alle BMW's had ik alleen bij de M3 dat ik per 10.000 km een litertje bijgooide. De andere beamers geen druppel. Ik word erg nerveus van meer oliegebruik. Dat continue gepeil... (zoals de M3 vond ik overigens erg acceptabel).

Link naar reactie

ik zag hem ook staan. Vind het een nette auto op de foto en een nette prijs. Maar wil je echt zeggen dat de 300 pk niet veel vlotter is dan 231 pk?? Dat de 3.0si met 265pk vergelijkbaar is kan ik geloven, maar tov de 231pk zal je dit toch wel merken?? :discussie: :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.