Ga naar inhoud

Berlijn 1 - VOL -


Z3Mrunner

Aanbevolen berichten

  • Reacties 262
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Start topic aangepast met aanmeldingen per pm.

Moet ik je nog PM'en? ;) zie dat ik er al tussen sta :huh:

Heb er zin an! Programma ziet er zeer leuk uit!

Alleen: 16 - 17 - 18 juni 2011

Als in, we weten nog niet welke van deze drie dagen het gaat worden? Of? :wub:

Link naar reactie

Ben van 29-12 t/m 02-01 in Berlijn en zal wel even wat voorwerk doen want dit gaat zo niet goed. Als de organisatie bijna smeekt of er mensen meegaan dan is er iets goed mis. Ga daarom een paar leuke bezienswaardigheden voorselecteren, hotel beoordelen en Der Kommissar inlichten :unsure:

Link naar reactie
Ben van 29-12 t/m 02-01 in Berlijn en zal wel even wat voorwerk doen want dit gaat zo niet goed. Als de organisatie bijna smeekt of er mensen meegaan dan is er iets goed mis. Ga daarom een paar leuke bezienswaardigheden voorselecteren, hotel beoordelen en Der Kommissar inlichten :unsure:

hier zijn nieuwe adres voor als je hem wil inlichten

Zentralfriedhof in Wenen

falcograf.jpg

Link naar reactie
Ben van 29-12 t/m 02-01 in Berlijn en zal wel even wat voorwerk doen want dit gaat zo niet goed. Als de organisatie bijna smeekt of er mensen meegaan dan is er iets goed mis. Ga daarom een paar leuke bezienswaardigheden voorselecteren, hotel beoordelen en Der Kommissar inlichten :unsure:

Zou de Insomnia Club Berlin wat zijn? :thumbup:

Link naar reactie

Zou Henk nou toch gelijk hebben over die deelnemerslijst?

@ Stoploss: Zoek ook even weer een restaurant uit waar je met 30 hollandse randdeb..len met Vuvuzela's de rest van de gasten mag wegblazen? (Op dat tafeltje met die koreanen na dan)

Dan hoef ik die vraag ook niet telkens te stellen als ik iets probeer te resereren.

Link naar reactie
Ik houd het nog even in beraad. Berlijn ligt wel erg ver van Stuttgart-Zuffenhausen af.... :thumbup:

speciaal voor u hebben we een leuke speelplaats dicht bij Berlijn in het vizier.. :D ik zeg P...! :unsure:

Link naar reactie
Ben van 29-12 t/m 02-01 in Berlijn en zal wel even wat voorwerk doen want dit gaat zo niet goed. Als de organisatie bijna smeekt of er mensen meegaan dan is er iets goed mis. Ga daarom een paar leuke bezienswaardigheden voorselecteren, hotel beoordelen en Der Kommissar inlichten :unsure:

Die gay muziek verrast mij totaal niet die je hebt geplaatst. En ik weet niet of ik duidelijk ben geweest. Maar wij hebben geen behoefte aan enkel donkere plekken in Berlijn. Dus ik verwacht van jouw dat je deze taak uiterst serieus neemt :thumbup: Het hotel a 150 euro per nacht is i.i.g. een goed idee van je. Daar houden we de paupers met van die oude QPe's mooi mee buiten de groep :schater:

Link naar reactie

wordt een heftig tripje <_<

__________________

’Steek auto’s toeristen in de hens’

door Rob Savelberg

BERLIJN, woensdag

Linkse actievoerders roepen in Berlijn op tot geweld tegen toeristen en yuppen. Zo willen ze de toch al broze Berlijnse economie ontregelen. De relschoppers houden de gasten uit binnen- en buitenland ervoor verantwoordelijk dat de huren door speculatie met onroerend sterk zijn gestegen.

„Alles is toegestaan. Roof portemonnees en mobieltjes van tafeltjes in restaurants, steek hun auto’s in brand, gooi de ramen van hotels en toeristenbussen in, gooi vuilnis om, maak lawaai en verspreid desinformatie”, zo luidden de tips die het populaire anarchistenblad ’Interim’ in omloop heeft gebracht.

Deze autonomen protesteren tegen het sterk toegenomen toerisme naar Berlijn. Ook de vele yuppen die naar de hoofdstad trekken, is hun een doorn in het oog. Hierdoor zijn de prijzen voor voedsel en woonruimte aanzienlijk gestegen. „Sinds de val van de Muur in 1989 en het verdwijnen van communistisch Oost-Duitsland is de stad zeer veranderd. Berlijn heeft een metamorfose zonder weerga ondergaan. In de DDR werden prijzen vastgelegd. Nu regeert de vrije markt en de huurprijzen exploderen”, zegt stedenbouwkundige Christian Hajer.

Werkloosheid

Volgens de gemeente overnachtten er in 2010 zo’n twintig miljoen mensen in Berlijn, een absoluut record. Dit jaar kwamen er twintig procent meer bezoekers naar de Duitse hoofdstad. De straatarme hoofdstad, die kampt met hoge werkloosheid en een schuld van zestig miljard euro, lijkt daardoor uit het economische dal te krabbelen. Maar de waarschuwing van de anarchisten is serieus. Alleen al afgelopen jaar werden honderden dure auto’s in centrumwijken in brand gestoken.

„In de wijken Mitte, Prenzlauer Berg, Kreuzberg en Friedrichshain ontstaan conflicten. Dronken en kotsende jongeren uit de hele wereld gaan op kroegentocht, Engelse bierbuiken schreeuwen de hele nacht en er ontstaan tippelzones in woongebieden”, legt Hajer uit. Vooral de wijk Prenzlauer Berg in het voormalige Oost-Berlijn is op het moment erg hip.

De ondernemer vergelijkt de toestand met de beruchte Duitse kolonie Ballermann op het Spaanse vakantie-eiland Mallorca.

Hajer, die als reisgids ook delegaties door Berlijn rondleidt, wijst erop dat er de afgelopen jaren honderdduizenden huizen van eigenaar zijn gewisseld: „Buitenlanders en yuppen uit Amerika, Engeland, Nederland en Scandinavië kopen hier vastgoed voor een lage prijs om dat snel weer met winst te verkopen.” Volgens de huurbond zijn in sommige oude volkswijken meer dan tachtig procent van de oorspronkelijke bewoners verdwenen. „Berlijn wil een schoon en veilig imago hebben”, zegt Hajer.

„Maar als de toeristen hier worden aangevallen en problemen krijgen, dan moet de stad erover nadenken of we hier massatoerisme willen hebben.”

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.