Ga naar inhoud

Leerrenovatie stoelen Z3


Ferry76

Aanbevolen berichten

Netjes Ad,

Ik heb vandaag ook een renovatie setje besteld met als extra lijm en stof, ik heb een klein slijtage scheurtje in de wang.

ik zal, als ik het ga doen, ook eens een paar foto's plaatsen van voor en na de behandeling.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zo, hier zijn de foto's van mijn stoelreparatie.

Het was van dichtbij toch een redelijk grote scheur in de wang, met veel slijtage aan de randen (het leer was erg dun)

Dus een overweging,

of plakken met zichtbaar litteken of de complete wang vervangen.

Ik heb voor het eerste gekozen en vind het resultaat acceptabel.

8531121466_1a94832f7f_z.jpg

- ontvetten en opschuren

- stukje stof rondknippen en in de wond plakken

- geheel dichtplamuren

- nabehandelen met GLD stift en schuurpad

- lederfresh meermalen opbrengen

- lederverzegeling

- lederprotector

en dan krijg je dit

8531121518_1847d65188_z.jpg

De belichting is wat anders dan op de eerste foto, vandaar lijkt er kleurverschil te zijn, maar dat is niet het geval.

aangepast door coot
Link naar reactie

:blush:

Dank voor de complimenten

Ok, het is wel aardig goed gelukt, maar je kunt nog wel duidelijk zien dat er een scheur gezeten heeft.

Maar ik heb mazzel want hij valt net niet op.

Als ik er in zit, zit ik er voor en als er niemand in zit, valt de gordel er voor. :thumbup:

Het alternatief is de wang laten vervangen, dus...... prima zo

Link naar reactie

lijken echt 2 verschillende stoelen

Dat komt denk ik, door verschillende lichtinvallen.

De eerste foto is van gisteren en de andere van vandaag met veel zonlichtinval.

Ik ben er twee dagen (tussen de normale werkzaamheden door) mee bezig geweest.

Ik heb de auto gisteren meegenomen naar de zaak, daar kan ie mooi naar binnen. (ideaal, zeker als je twee dagen geen bestuurdersstoel hebt)

De stoel er uit gehaald, deze op een kist met wielen gezet, dat werkt makkelijk mooi op hoogte en draaibaar.

Gisteren het knip en plakwerk, reinigen en kleuren, en vandaag nog een keer kleuren en nabehandeling.

De andere stoel ook vandaag er uit gehaald en behandeld, maar die had verder geen open wonden of beschadigingen.

Ik heb de onderstellen ook maar gereinigd en de scharnierpunten gesmeerd met Bajol (zuurvrije vaseline spray)

Meteen even de auto uitgezogen toen de stoel er uit was.

Bij mekaar een dag werk omdat alles de tijd moet krijgen om te drogen.

aangepast door coot
Link naar reactie

^ Dat bedoel ik ook Eddy,

de eerste foto van voor de herstelling is met flitser omdat het te donker was, daarom glimt ie meer

en de tweede foto van erna heeft veel meer zonlicht.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

Nog even als aanvulling op dit topic: zoals boven zichtbaar levert Colorlock de fabriekskleur. Bij zwart en andere donkere kleuren is dat doorgaans prima, maar bij lichtere kleuren kan er een fors verschil optreden (zie HAL). Op zich geen probleem, maar dan moet je de hele stoel doen.

Als alternatief ga je naar een leerlooier. Die zal de kleur die je leer nu heeft matchen. Ik ben zelf wel eens bij de Leerlooier Den Haag geweest. Die vraagt je een onderdeel achter te laten en mengt dan de precieze kleur.

Bracht mij destijds (2009) voor ongeveer EUR 50,- in een middagje werk van dit:

2v116kw.jpg

Naar dit:

333kbcn.jpg

Meer foto's hier.

Het gaat mij er niet om dat Colorlock niet goed zou zijn, of om de reclame voor de Leerlooier (dit zal bij iedere goede Leerlooier kunnen en Ivo noemde er bijvoorbeeld ook al een in Eindhoven). Het gaat mij erom dat er ook alternatieven zijn voor werken met de fabriekskleur.

Link naar reactie
  • Administrator

Nee, maar HAL2001 bijvoorbeeld overduidelijk wel ... Bij zwart heb je - ik zou haast zeggen natuurlijk - er geen last van bij auto's die alleen de zon in Europa hebben gezien ...

Link naar reactie

Klopt helemaal wat 2.5 si schrijft COLOURLOCK leder restauratie geeft kleur verschil minimaal maar toch.

De wang is behandeld maar de zitting niet je ziet het verschil de flitser maakt het wat erger dan dat het werkelijk is.

Ik kan er mee leven.

P1000454_zpsae0ab023.jpg

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Vandaag ook even colourlock ingezet. Fluitje van een cent.

Voor:

DSC04092_zps8c818d98.jpg

Na:

DSC04096b_zpsfec6acb5.jpg

Kleuren zijn wat vertekend/vlekkerig door lens. Kleur klopt echter precies met de bestaande blauwe leerdelen en is volkomen egaal. Goed spul, dat colourock dus.....

Link naar reactie

Ja, het is ook echt heel simpel en zo gedaan.

1 Met meegeleverde borsteltje en foam even schoon poetsen.

2 ontvetten met tissue en flesje ontvetter

3 eventueel iets glad schuren met meegeleverde schuursponsje

4 kleur inwrijven met sponsje. Paar keer tot het goed dekkend is. tussendoor droog föhnen.

5 verzegelingslaagje aanbrengen.

Link naar reactie

Heb ik gelukkig geen last van met stof. Het resultaat ziet er trouwens mooi uit met die colourlock!

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.